Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417178 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Hej, inga problem?  (Luettu 13246 kertaa)

Konrad

• Vieras
Re: Hej, inga problem?
« Vastaus #15 : Marraskuu 11, 2005, 19:13:00 ip »

Hej alla,

Jag känner också Sveriges debattforum och tycker inte om den dåliga atmosfären där. Här i Finland har vi inte vana att kränka varandra. Det är verkligen gott!

I alla fall har vi redan nu åstadkommit en ovanligt lång diskussion här.  
Kirjattu

Milla B

• Aktiivinen
« Vastaus #16 : Marraskuu 11, 2005, 22:03:00 ip »

Du har så rätt Konrad   !
Kirjattu
Herkkä Ykköstyyppi (Levis & Humalog)

nenne

• Intoilija
« Vastaus #17 : Marraskuu 12, 2005, 17:11:00 ip »

Nu borde vi lite bara fortsätta på den, o utveckla den  
Konrad -> tror inte att det går ngt bättre för svensktalande diabetiker... (här i allafall)
Kirjattu

rosa

• Matkailija
« Vastaus #18 : Marraskuu 12, 2005, 17:38:00 ip »

Hej igen.

MiniMi, det var trevligt att träffa dig också i Grankulla, och din syster också.
Jag tyckte det var en riktigt bra , trevlig och intressant dag. Inte kom det väl upp så mycket nytt men alltid bra med mera information och några nya ideer och tips kan man väl alltid få.
Dessutom träffade man ju nya människor och det är ju trevligt tycker jag.
Var det någon annan från denna diskussionssida som var på det svenska programmet?

Ha det så bra alla!
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #19 : Marraskuu 14, 2005, 16:02:00 ip »

nenne!

Vi har i Finland proportinellt mer D1 än i den hela övriga världen. Det är sannolikt ärftlig. D2 har vi i Finland samma proportioner som annorstädes. Nå, personligt tycker jag inte att ha diabetes.  
Kirjattu

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Marraskuu 17, 2005, 07:35:00 ap »

Fel, Kondrad.

I finland har vi 3 olika typ av diabetes.
a) Utländska diabetiker.
b) Inhemska diabetiker.
c) hemska diabetiker.

Hemska diabetiker är i antal mest.

Hemsk diabetiker.
Made in Finland.
TonninStiflat
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

seaman

• Vieras
« Vastaus #21 : Marraskuu 17, 2005, 09:27:00 ap »

Suck, du har så rätt Tonni, ibland hör man nog till gruppen hemska diabetiker...För det mesta går det bra men sämre dagar tänker jag på hur mycket tid och tankeverksamhet det går åt till att hålla diabetes i schack...själva mätande och stickande tar ju inte alls lång tid, men allt funderande kring kolhydratmängder/motion/rätt bas osv. Och sedan då det så att säga har skitit sig: Varför? Och hur hopplöst tungt det känns efter ett läkarbesök med toppenhba1c och allt o.k. att veta att just det hba1c hör till förfluten tid och vill man ha det lika bra i framtiden gäller det att kämpa på som förut....

Tänk om jag kunde frisätta all den tid och energi som diabetesen tar på något annat! Jag skulle t.ex. kunna vara professor i finska vid det här laget!
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #22 : Marraskuu 25, 2005, 18:44:00 ip »

Jag har D2. Har jag anskaffad det eller ej, vet jag inte. I alla fall tar det mycket av min tid. Jag har aldrig tänkt så mycket på, vad jag äter och hur jag rör. Jag mäter och är sorgsen om höjda resultater. Och är ledsen över möjliga andra sjukkonveksensar. Det är så med mej   /

Är det möjligt, att ni svensktalande, som skriver inte så gott på finska, skriver på svenska också för den andra delar av Kohtauspaikka? De flesta förstår svenska mycket bra fastän de sannolikt svarar på finska.

Hälsningar
Konrad
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07