Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6850 jäsentä  •  416243 viestiä  •  19880 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi markjoke, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: levemiristä..  (Luettu 4097 kertaa)

**nannu**

• Vieras
levemiristä..
« : Joulukuu 22, 2005, 19:14:00 ip »

mulle on just vaihettu lantus levemiriin, että oliskohan kellään jotaki kokemuksia tästä mun uuesta insuliinista?? tuliko teille mitään turvotusta ja punasia läikkiä..? mikähän niihin helpottais?
Kirjattu

minnie

• Vieras
Re: levemiristä..
« Vastaus #1 : Joulukuu 28, 2005, 11:11:00 ap »

mä kanssa vaihdoin nyt muutama päivä sitten levemiriin, protaphanesta.. eli ei vielä ole kauheasti kokemusta mutta ihan hyvältä tää jo vaikuttaa, tasaiselta <: ykskin päivä vs oli tasaisesti 15 joka kerta ku mittasin <;

mulle ei kyllä oo tullut turvotusta eikä punaisia läikkiä eli en osaa niihin sanoa mitään. toivottavasti ne helpottais ajan kanssa.
Kirjattu

asku

• Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 08, 2006, 13:18:00 ip »

onko levemirillä huonoja puolija
Kirjattu

[Kite]

• Vieras
« Vastaus #3 : Tammikuu 21, 2006, 17:50:51 ip »

Vaihdoin juuri viime viikolla Protaphanesta ja Acrapidista Levemiriin ja NovoRapidiin, joten minulla ei vielä ole kovin paljon kokemuksia tästä insuliinista. Sairaalassa se toimi moitteettomasti, mutta kotona verensokerit alkoivat nousta hiljalleen pilviin. Nyt olen alkanut nostaa Levemir-annosta ja sokerit ovat laskeneet normaaliin. Syömiset ja aikataulut eivät enää ole niin kamalan tarkkoja kuin Protaphanen ja Acrapidin kanssa oli ja se on suuri helpotus! Levemir sopii kuullemma liikunnallisille ihmisille paremmin kuin Lantus koska insuliiniannosta on helpompi muuttaa liikunnan mukaan. On hassua kun pitää pistää monta kertaa päivässä. Joka ruokailun jälkeen pikainsuliinia ja aamulla ja illalla Levemiriä. Ennen pistin vain aamulla ja illalla Protaphanea ja Acrapidiä, mutta eipä tuo mitään. Luulenpa , että Levemir on minulle juuri oikea insuliini!  
Kirjattu

Paliska

• Intoilija
« Vastaus #4 : Tammikuu 24, 2006, 20:21:00 ip »

MOi...:) saitko muuten mun kirjeen???? siis sinä Nannu???
kiva ku tääki on uudistunu...:)
Kirjattu
Elämä on sarja opetuksia, jotka on elettävä jotta ne voisi ymmärtää!
DM 1 vuodesta 2001---> Nyt hoitona: Accu-Chek Spirit combo pumppu ja novorapid

Fendari

• Vieras
« Vastaus #5 : Tammikuu 25, 2006, 20:56:43 ip »

Moips!!

Vaihdoin itse tuossa joulua ennen Lantuksesta Levemiriin. Alku oli aikamoista säätöä, mutta sain n. kuukauden sisällä sokerit kuriin ja nyt sujuu oikein hyvin!

Alussa ongelmia tuotti annoskoon runsas kasvu. Pistin Lantusta n.20yks vuorokaudessa ja nyt kun olen saanut sokerit kuntoon niin Levemiriä menee 14-17 yksikköä kerralla.

Syy insuliinin vaihtoon oli minulla runsas liikunnan/urheilun harrastus ja voin kyllä todeta että Levemir on helpottanut huomattavasti! Nyt pistän yleensä 17yks päivälle ja riipuen liikunnan määrästä 14-17 yks yölle. Aamun matalat ovat poistuneet kokonaan koska saan aina määritettyä sopivan määrän insuliinia yölle jolloin elimistöllä on riittävästi energiaa palautua treeneistä, eikä sokerit laske liian alas aamulla.
Tietysti jos on tiedossa liikuntaa pitemmäksi aikaa lasken myös päivän annostusta.

Punertavat paakut ovat kyllä tulleet minullekkin pieneksi ongelmaksi. Niitä alkoi tulla vasta kuukauden käytön jälkeen, mutta nykyään joka pistoksesta jää punainen ja kohtalaisen kipeä jälki pariksi päiväksi kylkeen.

En ole vielä keksinyt miten niistä pääsisi eroon, koska pistokohdalla kyljessä ei tunnu olevan merkitystä. Tosin hieman joutuu valkkaamaan, jos on tehnyt runsaasti vatsalihaksia niin saa erittäin kipeän alueen aikaiseksi pistämällä lihakseen

Muutoin olen tykännyt Levemiristä, koska pistomäärien muutokset tulevat heti voimaan. Välttää hypoja ja ylimääräisiä tankkauksia kohtalaisen hyvin.

Jos jonkulla on vinkkejä miten pääsisi eroon kipeistä pistokohdista niin vinkkejä otetaan vastaan?!  
Kirjattu
-Hölkkää niin kuolet terveempänä

johD1

• Aloittelija
« Vastaus #6 : Tammikuu 26, 2006, 22:16:38 ip »

mulla on sama homma tuon levemirin kans, että tullee ilkeän kipeitä jälkiä pistoskohtaan. vaikka onki erikohta. monta päivää on kosketusarkana paikat. vaihoin levemiriin lantuksesta. ja olen paljon tyytyväisenpi tähän kun lantukseen.
Kirjattu

**nannu**

• Vieras
« Vastaus #7 : Toukokuu 03, 2006, 19:09:22 ip »

hmph, kysyin d-hoitajaltani noista kipeistä & punaisista läiskistä, mutta ei se osannu oikein vastata että mistä johtuu jne. se on varmaan elettävä sitte niitten kanssa vai..? helpottava huomata etten oo ainut jolla on ongelmia tämän kanssa..
Kirjattu

Viikatepipari

• Jäsen
« Vastaus #8 : Toukokuu 08, 2006, 15:03:49 ip »

Mulle tuli sellaisia punaisia, kutiavia ja hieman kipeitä patteja jalkoihin. Lääkärin mukaan aika monella on tullut..
Itselläni niiden tuleminen loppui jonkin ajan käytettyäni levemiriä, eli ette te muutkaan siitä varmaan koko elämäänne joudu kärsimään.
Kirjattu
Come to the dark side, we have coocies!

tumi

• Aktiivinen
« Vastaus #9 : Toukokuu 08, 2006, 16:34:00 ip »

Sain just reseptin Levemiriin.Aion siirtyä Lantuksesta.Perästä kuuluu.Ainakin tällä palstalla on mielipiteitä moneen suuntaan.
Noi lääkärit ei ainakaan täällä tiä mitään.Täytyy vaan ruveta ite arpoon.
Kirjattu

Lalli

• Aktiivinen
« Vastaus #10 : Toukokuu 08, 2006, 23:14:04 ip »

Mulla tulee leviksestä pistokohtaan kutiseva punainen paukama ja olen huomannut että mustelmia tulee myös enemmän kuin muista inskoista. Siksi pistän aina viikon yhteen paikkaan, reisi tai kankku ja vaihdan sitten niin että pistospaikka saa parantua rauhassa. Mulle levis käy paljon paremmin kuin prota tai lantus. (Vastasin vaikken enää NIIN nuori ole...)
Kirjattu

Linkkejä