Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6867 jäsentä  •  416556 viestiä  •  19903 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Cele, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Alkoholi ja diabetes  (Luettu 3284 kertaa)

Menni

• Matkailija
Alkoholi ja diabetes
« : Maaliskuu 31, 2005, 10:07:00 ap »

Minulla vasta epäillään diabetestä, mutta miten on alkoholin laita? Uskaltaako sitä lähteä juhlimaan kaverin synttäreitä?

Millaisia vaikutuksia saattaa tulla diabeteksen ja alkoholin "yhdistämisestä"?
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
Re: Alkoholi ja diabetes
« Vastaus #1 : Maaliskuu 31, 2005, 12:57:00 ip »

Kyllä voi ottaa alkoholi, kunhan muistaa syödä, eikä vedä itseään sammuksiin saakka. Itse olen huomannut että alkoholi alentaa sokereita vielä seuraavanakin päivänä, joten vähennän illan pitkävaikutteista jo etukäteen. Samoin seuraavan aamun ja mittaan ahkerasti. Tässä hyviä neuvoja lisää:
 http://www.diabetes.fi/lehdet/dlehti/juttuarkisto/0102alkoholi.htm

Keiju
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 31, 2005, 12:58:00 ip »

Nyt vasta huomasin, että sinulla vasta epäillään diabetestä. Joten neuvot eivät ole ihan samat, mutta ole kuitenkin varovainen...

Keiju
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Maaliskuu 31, 2005, 18:21:00 ip »

Jos sulla ei ole vielä insuliinia käytössä, ei tarvitse olla alkoholista huolissaan tavallista enempää.

Sitten vasta jos/kun pistät insuliinia, alkoholi voi tehostaa insuliinin vaikutusta vaarallisesti. Ei se tarkoita sitä, ettei alkoholia voisi käyttää, mutta kannattaa pitää taudistaan tavallista parempaa huolta bileiltoina.

Mä en ole kyllä kovin vakuuuttava esimerkki tästä. Viime viikonloppuna horin konjakkia siihen malliin (mummon 80-vuotispäivillä ja niiden jatkoilla, ihan totta... mutta meillä onkin aika outo suku) että meni muisti, sammuin ja yrjösin. Tässä järjestyksessä. Onneksi olin jo siinä vaiheessa kotona ja sisko oli pitämässä huolta.

Hohhoijaa, aikamoinen morkkis mutta hengissä ollaan. Ja mun kai pitäis jo olla aikuinen...
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Sus

• Vanha tekijä
« Vastaus #4 : Maaliskuu 31, 2005, 21:54:00 ip »

Heissan. Veteraaninuoriso täällä löpisee. Alkoholia en itse osaa kovin käyttää, kun jo muutama olut alkaa väsyttää ja pitää päästä kotiin. Mutta pointtini on se, että toki riippuu paljon siitä mitä juot. Itselläni olutta juomalla sokerit pysyy aika tasoissa - myös seuraavan päivän. Viinit laskevat ja siideri nostaa.
Kirjattu
\Sus
------------------------------------------------
Still alive and kicking!

enkuli

• Aloittelija
« Vastaus #5 : Huhtikuu 08, 2005, 14:36:00 ip »

miksi tarttes juoda ??  
no joo kyl muakkin toi vähän kiinnostaa että voiko juoda vai ei mutta mua ei kyllä ees toi juominen niin kiinnosta...
Kirjattu

Linkkejä