Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6850 jäsentä  •  416237 viestiä  •  19879 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi markjoke, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Unohtunut???  (Luettu 3919 kertaa)

*lintu-90*

• Aloittelija
Unohtunut???
« : Kesäkuu 21, 2004, 12:46:00 ip »

Onko teillä ikinä unohtunut pumpuista esim. kanyylejä tai muita tärkeitä osia kun lähdette vaikkapa kesämökille?
Mulla kävi niin viime viikonloppuna ja onneksi oli vara inskat mukana, muuten olis käyny ihan kivasti.
Niin, oltiin saunassa ja silhuette kanyylin tarra oli puoliksi irronnut, päätettiin sitten äidin kanssa että sen voi ottaa irti koska oli muutenkin vaihto päivä. otin irti ja heitin roskiin.
saunan jälkeen olin aikeissa laittaa uuden tilalle, mutta kas kummaa kaikki muut kamat olivat mukana mutta kanyyli- osat jääneet kotiin. siinä käytiin koko reppu läpi ja onneksi oli mukana niin pitkä kuin raketti insuliinit.
Ensin illasta ei meinattu saada sokereita alas 14:sta ja loppu illasta ennen nukkumaan menoa piti syöda aika reippaasti, no, yöllä herään siihen että sokerit ovat 20 ja ei kun piikittämään.
aamulla sokerit ok ja matkaamme kotiin jossa kanyyli paikoilleen ja sokerit sopiviksi.
Olin menossa myös kaverini kanssa linnanmäelle ja niin teinkin. Onneksi kaikki sujui suht hyvin.

jos teillä samanlaisia kokemuksia olkaa kilttejä ja kertokaa niistä.

*lintu*
Kirjattu

*lintu-90*

• Aloittelija
Re: Unohtunut???
« Vastaus #1 : Kesäkuu 21, 2004, 12:50:00 ip »

onko kakaan muuten tulossa Tampereelle 2.-7.8. ?
Kirjattu

wumbaaja

• Intoilija
« Vastaus #2 : Kesäkuu 21, 2004, 15:02:00 ip »

ei ole pumppua, mutta inskat on monesti jäänyt. tässä vähä erilaisempi juttu: oltiin lomalla vanhempieni kanssa (ja kaverin) ja lantus kynän kans tuli ongelma,     anpulli ei tahtonut mennä paikalleen eikä ruiskujakaan ollut mukana. oltiin 800km kotoa, eikä tuttuja diebeetikoita lähellä. hätä tuli, soitettiin hoitajalle ja hän neuvoi miten se homma etenee    en kyllä enää jätä ruiskuja kotiin matkalta  
-oppinut-
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #3 : Kesäkuu 24, 2004, 21:12:00 ip »

Moikka *lintu-90*!
Kyl sie miut tunnistat. Hih..

-Jore-
Kirjattu

*lintu-90*

• Aloittelija
« Vastaus #4 : Kesäkuu 28, 2004, 13:27:00 ip »

vitsin pelle jossu. ethän sä nyt ihan tänne kuulu! mee sinne ihme netholistiis! Mäy!

*heh*
Kirjattu

pupu

• Vieras
« Vastaus #5 : Heinäkuu 21, 2004, 22:39:00 ip »

Miulla on unohtunu ottaa riittävästi lisäampulleja mukaan reissuun. Menin sitten apteekkiin ostamaan rahalla insuliinia, mutta ne ei myyneet!!! Korvauksen oisin hakenu jälkikäteen kelasta. Kelakortti ja kynät oli kyllä todisteena että oon oikeella asialla. Olisi kuulemma pitäny olla resepti. Kun en saanu apteekista menin sairaalaan D-polille ja kerroin tilanteen, siellä ystävällinen hoitaja antoi yhden esitäytetynkynän. Hoitaja sanoi myös, että apteekin pitäisi myydä insuliinia tällaisessa tilanteessa. Se voidaan tulkita muuten heitteillejätöksi, koska on olemassa hoitovelvollisuus sellaisiin sairauksiin missä lääkitys on välttämätön.
Toinen vahinko sattui kun kynän mäntä vaurioitui reissussa, eikä sen jälkeen annostellut oikein. Tietenkään ei ollut vararuiskuja matkassa. Silloin olinkin ulkomailla ja loppureissun (2 pv)oli pakko annostella ihan arviolta, muutamia ylimääräisiä yksiköitä ja paljon mittauksia. Sokerit oli korkeella mut selvisin kuitenkin.
Kirjattu

Marsu

• Vieras
« Vastaus #6 : Heinäkuu 26, 2004, 13:09:00 ip »

Meillä jäi kerran neulat ja insut kotiin. Ei saatu paikallisesta tk:sta mitään, koska on vain kunnan ex-asukas! Saatiin sitten kuitenkin superkinuamisen kautta. Apteekissakaan ei ollut, kun on niin pikkupaikkakunta. Haimme sitten isommalta, kun oltiin muutenkin menossa sinne. Sitten saatiin reseptikin.
Kirjattu

*lintu-90*

• Aloittelija
« Vastaus #7 : Heinäkuu 30, 2004, 15:07:00 ip »

kiitti, enpä tiennyt se olevan heitteillejättö kun ei ole käynyt insuliinin kotiin jättöjä tai vastaavaa...
Kirjattu

Little Rainbow

• Vieras
« Vastaus #8 : Elokuu 04, 2004, 12:21:00 ip »

Noh, mulla ei ole unohtunut oikeestaan mitään minnekääm, mutta se taitaa johtua siitä että olen sairastanutkin niin vähän aikaa.

Kerran Lantus-kynä teki sellaisen tempun että päästi osan insuliinista neulan "välistä". En oikein osaa selittää sitä kunnolla, mutta neulahan pyöritetään paikoilleen siihen kynään. Niin sen alta pursuri aika paljon insuliinia, eikä se tiettykään mennyt sinne, minne kuuluu.

Loppupäivä olikin sitten silkkaa arvailua. Ei yhtään tiedetty paljonko inskaa meni ihon alle. Tietäähän sen mitä siitä tuli: heittelyä puoleen ja toiseen. Ensin huono olo korkeista sokruista, sitten n. parin tunnin päästä matalalla, niin ettei tolpillaan meinaa pysyä.
Kirjattu

*lintu-90*

• Aloittelija
« Vastaus #9 : Elokuu 09, 2004, 10:21:00 ap »

no mulla on käyny mös vähän samalla tavalla ku edellisellä.
olin menossa ala-asteen viimoseen discoon ja kiirehdin pistämistä. olin vielä pistämässä actrapidiä ja protaa niin otin sitte tuplat toista: onneksi vain actraa ettei tarttinnu koko yötä valvoa!
jä siinä sitte discot käymättä!
Kirjattu

JoPeKo

• Vieras
« Vastaus #10 : Elokuu 09, 2004, 14:06:00 ip »

Little Rainbow: "Kerran Lantus-kynä teki sellaisen tempun että päästi osan insuliinista neulan "välistä". En oikein osaa selittää sitä kunnolla, mutta neulahan pyöritetään paikoilleen siihen kynään. Niin sen alta pursuri aika paljon insuliinia, eikä se tiettykään mennyt sinne, minne kuuluu."

Joo, mullekin on käynyt sama juttu muutaman kerran Lantus-kynälläni (jota en enää kyllä käytä, ku se ei toimi). Vaihdoin sitten näihin kertakäyttöisiin kyniin, jotka heitetään menemään sen jälkee ku ambulli (tai mikä lienee) on tyhjä. Onhan sitten toki muutamia kertoja unohtunutkin pistää Lantus ja siitä ei seurannut oikein hyviä arvoja.
Kirjattu

*anzku*

• Vieras
« Vastaus #11 : Elokuu 31, 2004, 22:08:00 ip »

Miulle on kans käyny todella monta kertaa samoin kun Little Rainbow:lle ja JoPeKo:lle tuon lantuksen kanssa, eli et se päästää insuliinia sieltä neulan välistä... Aika inhottava juttu, kun milläs siinä sit arvioit, että kuinka paljon sitä insuliinia nyt meni ja kuinka paljon pitäs vielä laittaa sen "ylitulleen" tilalle....

Mutta itse aiheeseen...    Joskus kesälomamatkasta tulikin odotettua pidempi, ja insuliinit loppuivat kesken, mutta sain kyllä ostettua insuliinejä apteekista, vaikka reseptejä ei ollutkaan. En kyllä muista millä todistin olevani diabeetikko, ehkä miulla oli kela-kortti mukana tj....
Kirjattu

rock*

• Intoilija
« Vastaus #12 : Syyskuu 01, 2004, 00:08:00 ap »

..en ole unohtanut matkalle lähtiessä insuliineja kotiin kuin kerran, silloin käännyttiin 100km päästä niitä hakemaan. onneksi huomattiin jo tuossa vaiheessa (olimme matkalla 500km päähän kotoa).¨

Pari päivää sitten unohdin pistää lantuksen. Yleensä laitan sen aamulla 10-11 aikaan, nyt muistin vasta 20.30 illalla että nyt on tainnu jotain unohtua! Sokerit kyllä pysy sen päivän normaaleina, mutta kaksi seuraavaa päivää sitten oltiin tavallista korkeemmissa.
Kirjattu
*D1 vuodesta 1994
* 04/07 ja 11/08 prinsessojen äiti

noora

• Vieras
« Vastaus #13 : Syyskuu 21, 2004, 12:48:00 ip »

Mulla on käyny pumppu kanyylien kanssa pari kertaa niin että oon menny aamulla suihkuun ja pistäny sen jälkeen uuden kanyylin mutta unohtanu laittaa pumpun takasin..siitten lähin kaupungille ja tulin kotiin ni huomasin että pumppu oli pöydällä..ei siinä mitään vakavaa tapahtunu,mutta säikähin kyllä vähän että mitä jos joskus unohtuu pidemmäks aikaa..Ja sit on pumpun kanssa käyny naitä että letku vuotaa ja ei tiiä että mikä on hätänä..kerran jouduin sairaalaanki ku pumppu ei ollu toiminu enkä huomannu sitä..oitseasiassa kaks kertaa on käyny niin..että pumpun kans saa kyllä olla varovainen tollasien tilanteiden takia!
Kirjattu

Linkkejä