Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6962 jäsentä  •  418059 viestiä  •  19987 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi annenanne, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kahden kerroksen väkeä  (Luettu 14648 kertaa)

PateT

• Lentävä kynä
Re: Kahden kerroksen väkeä
« Vastaus #45 : Tammikuu 14, 2006, 12:29:00 ip »

Muistaakos kukaan iäkkäämmistä staroista nuorempien hokemaa "HOUSUISSAS ON",odottelen vaan uteliaana koska se kaivetaan käyttöön...
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

liisukka

• Veteraani
« Vastaus #46 : Tammikuu 14, 2006, 12:57:00 ip »

Töissä kuulee aina kaikkia kivoja lausahduksia jotka jää sitten mieleen. Esim. kysymys:
"Ketäköhän nyt olen ärsyttänyt" voidaan snoa muös muodossa: "kenen muroihin mä nyt olen kussut".

Nykysuomi on sangen eläväinen kieli  
Kirjattu
//// / \\\
/// ¨o` \\
/// <> \\\
////I I\\\\\Elämä on ihanaa!

liisukka

• Veteraani
« Vastaus #47 : Tammikuu 14, 2006, 13:00:00 ip »

...sanoa...  
Kirjattu
//// / \\\
/// ¨o` \\
/// <> \\\
////I I\\\\\Elämä on ihanaa!

Edvard

• Aktiivinen
« Vastaus #48 : Tammikuu 14, 2006, 13:36:00 ip »

Mä muistan hyvin ton housuissas on:)
Tän olen opettanut lapsukaisillekin:
Lillin, lillin lieru,
Jussilta pääsi pieru
keskellä kirkon mäkeä,
jossa oli paljon väkeä.
Se on kumma, miten tämä vanha loru jaksaa aina naurattaa ja poistaa kiusaantuneisuuta, kun joltain ihan vahingossa pääsee paukku.
Nimi tietysti vaihdetaan aina sen mukaan kenestä on kyse:)
Eetu
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #49 : Tammikuu 14, 2006, 15:00:00 ip »

PateT, en tunne itseäni kovin "vanhaksi staraksi", mutta hyvin muistan tuon "housuissas on"!  
Meilläpäin sanotaan jos joku homma menee pieleen et "nyt on ehjä eessä".
Mulla olis kait ehjä eessä jos en pääsis joka päivä Kohtauspaikalle, olen positiivisesti koukussa!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Edvard

• Aktiivinen
« Vastaus #50 : Tammikuu 14, 2006, 15:42:00 ip »

Mulle noi molemmat on uusia: "kenen muroihin mä nyt olen kussut", ja "nyt on ehjä eessä". Mä ymmärrän ton murojutun, mutta mikä ehjä. Hmm?
E
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #51 : Tammikuu 14, 2006, 16:00:00 ip »

Meillä on työssä käytössä:
"Nyt ei kyllä hyvä heilu!" kun joltain on mennyt asia ihan pieleen, Mutta se on siis ihan ystävällisessä mielessä.
Ja toinen, kun joku meinaa mennä pieleen: "..jos niin tapahtuu, niin onx sit kivaa...?!"

"Aikuisten oikeesti" alkaa kärsiä jo inflaation.

Ja kummasti nuo mainokset vaikuttaa: "Elämä on!". Tai sitten Nykäs leffan innoittamana: " Elämä on laiffii!" tai "Se on ihan fifty-sixty!".

Tuon "housuissas on" on tuttu sieltä 70-luvulta.

Vielä muutama vuosi sitten nauratti juhannuksena seuraava hokema: "onx Viljoo näkynyt?" tai "Haluatko ostaa vokaalin..?".

Meni vähän sivuraiteille mutta: "HEI! Elämä on!!"

Keiju
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #52 : Tammikuu 15, 2006, 11:45:00 ap »

En Eetuseni tiedä. Veikkaisin, että oman elämän tyhjyys tai totaalinen puuttuminen tuo tarpeen puhua toisista selän takana ja mestaroida toisten elämää. Ja takuulla se tuo kiksejä - useimmat tuntuvat saavan siitä tunteen, että oma elämä on mallillaan ja hallinnassa, tiedot ja taidot sekä ennen kaikkea asenne on kohdallaan ja onhan sitä niin paljon parempi ihminen kuin se puheen kohteena oleva    Ou jes...

Mitähän ne musta puhuu... hmmmm, jos asia minua kauheasti kiinnostaisi (paitsi että minusta on ihan mukavaa, että ihmisillä on puhumista - samapa tuo vaikka minusta puhuisivat), niin löisin vetoa, että paheksuvat huonoa luonnettani ja huumoriani, piittaamattomuuttani siitä, mitä minusta puhutaan    huoletonta asennettani ulkonäkööni ja elämään yleensä sekä asennettani esimiehiäni ja työtä kohtaan (pojittelen herroja - minulla on vain miespuolisia eshenkilöitä - ja olen julkisesti sanonut, että työ on minulle arvoasteikossa jossain kympin tienoilla perheen, kodin, terveyden, harrastusten, kavereiden ja vaikka naapurin kuolleen koiran jälkeen...) No, ainahan ne jotain löytää. Mutta pirhana vieköön, taidan tilata sen paidan ja jälleen kerran ärsyttää työtovereitani. Viime kerrasta on jo monta tuntia      
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Tanssikenkä

• Jäsen
« Vastaus #53 : Tammikuu 15, 2006, 16:22:00 ip »

Lainaus
Alkuperäisen viestin lähetti Edvard:
[qb]
applefigure! Mikähän lienee siinä, että se selän takana supsuttelu tuottaa niin suunnatonta iloa niin suunnattoman monille? Saakohan siitä jotain ylimääräisiä kiksejä. Vai mistä se oikein puhuu? Siitäkö ne puhuu? Siitäkö se puhuu?    

Eetu[/qb]
Tuo kait luokitellaan yhdeksi aggression muodoksi, joka on varsinkin naisille tyypillistä. Kun ei ole rohkeutta tai edes halua sanoa asioita suoraan tai vaikka lyödä päin näköä, niin puretaan niitä aggressioita sitten niin, että manipuloidaan yleistä mielipidettä jostain toisesta ihmisestä. Tämä ei ole välttämättä, eikä useinkaan, tietoista aggressiota, vaan takana lienee myös oman itsetunnon pönkittämistä.

Itse olen ollut monenlaisissa työpaikoissa ja olen huomannut, että mitä mielenkiintoisempi työ, sitä parempi on työpaikan henki. Aggressioitahan voi purkaa myös esimerkiksi työhön, taiteeseen ja urheiluun. Pahin paikka taisi olla marketin kassa, jossa jokainen kiltti tyttökin alkoi polttaan tupakkaa, ettei vain olisi puheenaiheena "tupakkaringissä".
Kirjattu
Tanssikenkä

- Aikaa se vain, sitä tulee kellosta joka sekunti lisää - (Reijo Mäki)

upi

• Veteraani
« Vastaus #54 : Tammikuu 15, 2006, 19:35:00 ip »

:confused:  niinhän se on, tai sitten ei
Kirjattu
..niin se käy..

Edvard

• Aktiivinen
« Vastaus #55 : Tammikuu 16, 2006, 06:41:00 ap »

upi.
Ikävä kyllä, asia on juuri noin.
On tutkittu myös, että naljailu ja piikittely johtuvat suurelta osin kateudesta.
Karua.
Eetu
Kirjattu

Edvard

• Aktiivinen
« Vastaus #56 : Tammikuu 16, 2006, 09:48:00 ap »

Täällä on kivaa mietittävää:
 http://www.uta.fi/lehdet/aviisi/1601/kateus.html
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #57 : Tammikuu 16, 2006, 10:05:00 ap »

Meillä on töissä muuten ihan sananmukaisesti kahden kerroksen väkeä (on meidän talossa kyllä kerroksia aivan tajuttomasti - meikäläistä huimaa yläkerrassa jos alkaa maisemaikkunan edessä asiaa miettiä    ). Meidän kerroksessa ja yksikössä on todella reilu ja rento meininki, asioille ja ihmisille nauretaan rempseästi, ja asioista sanotaan juuri niinkuin ne ovat naamatusten. Selän takana enemmänkin kehutaan.

Mutta siellä toisessa kerroksessa ja osin meidänkin tunnelma on aivan toinen - kyräilyä, selän takana puhumista ja tulehtuneita välejä. Ikävä on ihmisen siellä olla vakituiseen, ja toisin paikoin meillä on kova vaihtuvuus. Siellä olisi mukava kulkea se "tiedän että puhutte minusta" paita päällä, koska se herättäisi aivan hirveän haloon     :rolleyes:  Täällä sille naurettaisiin. Meillä kyse ei niinkään ole sukupuolesta, vaan henkilösuhteista. Pahimmat kotkat kyllä ovat naisia, ikävä myöntää. Sitten on meitä vanhoja lohikäärmeksiä, jotka vain syöksemme tulta ja lepatamme nauraen pois    
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Edvard

• Aktiivinen
« Vastaus #58 : Tammikuu 16, 2006, 10:30:00 ap »

Sitten on meitä vanhoja lohikäärmeksiä, jotka vain syöksemme tulta ja lepatamme nauraen pois

Eetu
Kirjattu

Edward

• Lentävä kynä
  • Teen vain työtäni, sanoi pyöveli.
    • http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaija_Olin-Arvola
« Vastaus #59 : Tammikuu 19, 2006, 18:26:06 ip »

Terve!
Vastaan itselleni, koska tahdon kokeilla, vieläkö olen riippuvainen. En kiistä. Vastaus on ehdottomasti: Kyllä.
Mutta on minulla pahempiakin riippuvaisuuksia ollut.
Eetu
Kirjattu
Älä usko kaikkea, mitä ajattelet.

Älä jää tuleen makaamaan.

Linkkejä