Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6960 jäsentä  •  418037 viestiä  •  19985 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi milkavainamo, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kahden kerroksen väkeä  (Luettu 14629 kertaa)

45beni

• Intoilija
Re: Kahden kerroksen väkeä
« Vastaus #30 : Tammikuu 10, 2006, 17:34:00 ip »

Tietojen antaminen on toki jokaisen omavalintainen asia. Samoten on se, miten reagoi toisen komenttiin.
Törmäsin itse myös epäasialliseen komentoitiin, kun aloitin täällä kirjoittamisen. Kylläkin vain (onneksi) yhden kerran. Kyllähän se tietty loukkasi, mutta ajattelin, että tyypillä taitaa olla jotain vakavempaa ongelmaa   .

En minun, sen paremmin kuin kenenkään muunkaan tairvitse olla kaikille mieleen.
Keskustelufoorumi on keskustelua varten, mielipiteitä saa, ja tuleekin olla puoleen ja toiseen. Aivan eri asia onkin sitten jos mennään henkilökohtaisuuksiin, ja aletaan vaikkapa nimietellä. Siks onkin säännöt, ja hyvä niin.

Toisten ihmisten asiallinen kunnioittaminen on yksi asia, mielipiteen voi esittää monella tapaa.
Tarkoituksellinen loukkaaminen ei ole fiksua sen enepää nimettömänä, kuin omalla nimelläkään.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Tammikuu 11, 2006, 00:01:00 ap »

Eräällä seuraamallani keskustelupalstalla eräs kovasti toisia loukannut nettihäirikkö tunnusti, että hän on tosielämässä ujo ja hiljainen. Netissä tuli sitten riehuttua oikein kunnolla. En minä oikein viitsi loukkaantua siitä, jos joku netissä minua nimittelee; menee samaan kategoriaan kuin lällällänlieruja huutelevat pikkupojat eli ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. (tosin tuossa eräänä päivänä yks pikkupoika huoritteli kadulla, meinasin huutaa perään, että 'mutsis on', mutta pidin onneksi turpani kiinni).
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

astrakan

• Vanha tekijä
« Vastaus #32 : Tammikuu 11, 2006, 20:52:00 ip »

Tota "mutsis on" -juttua huutelee jo piponsa kokoiset nappulatkin päiväkodin aidan raosta.
Kirjattu
.\:\:/:/.      
:\:\:/:/:.          
:'- ¿ -':.          
( 9 - 9 )'          
-( (_) )            
/'-vvv-'\

Edvard

• Aktiivinen
« Vastaus #33 : Tammikuu 12, 2006, 06:30:00 ap »

Niin minäkin huusin lapsena: Mutsis on!
Ja on mulla vielä nykyisinkin tapana täräyttää, kun alkaa keittää tarpeeksi.
Sitä minä en kuitenkaan jaksa enää kestää, että aikuiset ihmiset viitsivät olla kuin lapset ja alkavat ilkiöiksi.
Kolmelta lapsukaiseltani siedän kyllä kaikenlaista, mutta yritän myös heitä opettaa hyville tavoille.
Eilen tilasin heille kolme Ihmelapsi-paitaa;)
Eetu
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Tammikuu 12, 2006, 13:52:00 ip »

Minulla on varmaan joku suodatin ollut alusta asti päällä, kun en ole tuommoisia Edvardin kuvaamia ilmiöitä ollenkaan huomannut. Asiallista ja hjuumoripitoistakin palautetta olen kysymyksiini saanut ja itse antanut kysyjille. Ja kannustusta täällä tunnutaan antavan kaikille, joilla ongelmia on. Jos joku asia on kyseenalaistettu tai siitä on tarkemmin kyselty, se on tapahtunut minun mielestäni ihan asiallisin perustein. Eikä kukaan ole minun nähteni kieltänyt ketään tuntemasta jollakin tietyllä tavalla. Mällipäämäistä, jos sinulle Edvard on näin tapahtunut    

Minusta täällä on enimmäkseen ollut hyvinkin suvaitseva ja kaikille tilaa antava tunnelma, mielipiteet voivat mennä hyvinkin ristiin, mutta sukset ei. Varsinkaan näin netissä ei kannata ottaa edes henkilökohtaisuuksia henkilökohtaisina, kun ne kohdistuu siihen nettiminään.

Ja tuo henkilötietojen anto, eikö oltaisi siinäkin sen verran suvaitsevaisia, että jokainen niitä paljastaa omien halujensa mukaan.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Tammikuu 12, 2006, 15:09:00 ip »

Edvard, ne ihmelapsi-paidat on tosi käheitä! Minä olen harkinnut omilleni saman sarjan kauhukakara-paitoja vai mitä ne nyt oli. Toisaalta ne ihmelapset sopisi aikuisten oikeesti meidän pirpanoille paremmin      Niissä mielenterveys-paidoissa on tosi hyviä - minusta se "jos sinulla ei ole mitään sanottavaa, ryömi hiljaa pois" on kanssa hauska.
Kirjattu

Edvard

• Aktiivinen
« Vastaus #36 : Tammikuu 12, 2006, 15:42:00 ip »

Ovat ne minusta sairaan makeita paitoja. Itselleni tilasin sairaalaan joutumisen varalta sen tuntemattoman potilaan. Arkkuun minut puetaan punaisessa paidassa, jonka rinnassa lukee:
MIHIN TE MUA VIETTE? VITTU, MÄ EN LÄHE MIHINKÄÄN! PÄÄSTÄKÄÄ IRTI!

(Toivottavasti tätä puheenvuoroa ei sensuroida tuon *****-sanan tähden.)

Eetu
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Tammikuu 13, 2006, 08:19:00 ap »

Hah hah haaa! Aika makee! Minusta olisi erityisen mielenkiintoista myös ilmaantua työpaikan aamukahvipöytään ylläni paita "tiedän, että puhutte minusta selkäni takana" - meinaan asia varmaan pätee useimmissa työpaikoissa. Lähimmät työkaverit kyllä nauraisivat makeasti sille, sillä huumorini on meillä tunnettu tarkoituksellisen rajuna ja kierona. Mutta kyllä se herättäisi supinaa (heti paikalta poistuttuani)      
Kirjattu

Miisamari

• Intoilija
« Vastaus #38 : Tammikuu 13, 2006, 08:53:00 ap »

Itse mietin välillä, että voi kun osaisin ilmaista itseäni vähemmän "tökerösti" eikä tarkoitukseni ole varmasti loukata ketään tai toimia "besser-wisser"inä vähäisillä subjektiivisilla kokemuksillani lapsen diabeteksen hoidosta. Toisaalta omia kokemuksiahan täällä palstalla jaetaan, ja itsestäni niitä on ilo lukea. Paljon olen saanut todellista apuakin ongelmiin, samoin empaattista suhtautumista ja kannustusta. Näitä ovat tarjonneet sekä pitkään jäsenenä ja diabeetikkona olleet sekä uudet jäsenet tai omaiset, ja kaikki ovat yhtä arvokkaita! Itselleni tämä palsta on todella tärkeä foorumi. Jotkut jäsenet tuntuvat jopa "läheisiltä", vaikka en edes ole heitä tavannut    ja toki minulla on laaja ystäväpiiri ihan lähellä. Mutta yhteiset kokemukset ja ihmisestä huokuva välittäminen merkitsevät paljon. t.miisa
Kirjattu

Nainen57

• Aktiivinen
« Vastaus #39 : Tammikuu 13, 2006, 12:12:00 ip »

Kiitos kaikille Kohtauspaikalla vieraileville yhdessä ja erikseen... en ole pitkään ollut Kohtauspaikalla kulkija, mutta olen jo monta arvokasta neuvoa saanut, joita olen jo soveltanut.  Tutkiessani vanhoja ketjuja olen oppinut vielä lisää. Siis suuret kiitokset kaikille. Olen mykkänä kunnioituksesta lukiessani miten d1 lasten vanhemmat pärjäävät ja millä tarmolla Kohtauspaikan käyttäjät taistelevat heiluvan verensokerinsa kanssa. Mukavaa huomata etten ole yksin sokeriarvojen kanssa jotka heiluvat kuin jo-jo.

Sanasto tuottaa välillä vaikeuksia. Mita tarkoittaa "bolus", "bolukset" ja "basaali"? Ja mihin viittaa "mutsis on"?  Moni outo sana on jo selvinut Kohtauspaikan viestejä tutkiessani, kuten PIP ja hiilari, ehkä nuo muutkin selvävät vähitellen  
Kirjattu
D1 vuodesta 1991, 670g 21.11.2019 (sitä ennen 640g ja Veo)

Sirkku

• Intoilija
« Vastaus #40 : Tammikuu 13, 2006, 12:57:00 ip »

Lainaus
Alkuperäisen viestin lähetti Nainen57:
[qb] Mita tarkoittaa "bolus", "bolukset" ja "basaali"?[/qb]
Nämä termit liittyvät pumppuhoitoon. Eli basaali on pumppulaisen perusinsuliini. Nykyään yleensä pikainsuliini, jota annostellaan ennalta määritellyilla nopeuksilla ympäri vuorokauden. Bolus on myös sitä samaa pumpussa olevaa pikainsuliinia, mutta se on se annos, jonka pumppulainen ottaa syömiensä hiilihydraattien vaikutusta kumoamaan eli siitä voisi käyttää ateriainsuliini-nimitystä. Ja tuo "bolukset" tarkoittaa minun järjen mukaan kutakuinkin samaa kuin "ateriainsuliinit".

Tuon "Mutsis on" -jutun jätän muiden selvitettäväksi  
Kirjattu
D1 - pumppu/humalog

astrakan

• Vanha tekijä
« Vastaus #41 : Tammikuu 13, 2006, 18:56:00 ip »

Mutsis on on erään kännykkäoperaattorin lämmittelemä (erityisesti piponsa kokoisten rakastama) hokema, joka mm. vastaa väitteeseen vähäks sä oot .... Tällä hetkellä tuntuu sopivan vastaukseksi lähes mihin tahansa kysymykseen tai kommenttiin.

Aikanaan piponkokoisena muistan käyttäneeni enemmän pidempää muotoa mutsis oli kun sua teki.

Vaikka kyllästymispiste tän mutsis on -hokeman kohdalla alkaa olla huipussaan, kuuntelen mieluummin sitä kuin vanhaa hittihokemaa haist v....
Kirjattu
.\:\:/:/.      
:\:\:/:/:.          
:'- ¿ -':.          
( 9 - 9 )'          
-( (_) )            
/'-vvv-'\

Edvard

• Aktiivinen
« Vastaus #42 : Tammikuu 13, 2006, 18:58:00 ip »

Mutsis on on sellainen lasten juupa-eipäs-sanonta. Kun joku sanoo vaikka: Sä olet tyhmä, niin toinen voi vastata: Mutsis on.

Vähän aikaa sitten eräässä mainoksessa nuori tyttö vastaa vanhalle sedälle, joka puhuttelee tyttöä: Mutsis on.

Tätä minä olen vähän ihmetellyt, miksi nykyisin mainostetaan ilkeydellä ja pahuudella. Kai se sitten hyvin vetoaa nykyihmisiin ja kuluttajiin. Itse en pidä sellaisista mainoksista. Niin kuin en pidä sellaisista ohjelmistakaan, missä joku yritetään ilkeästi pudottaa pois pelistä: esim vaikka Idols.

Nämä mainokset ja ohjelmat antavat aivan väärän käyttäytymismallin lapsille ja nuorille ja näyttää se vaikuttaneen ajan henkeenkin. Pudotuspeli on koko ajan käynnissä.

Eetu
Kirjattu

Edvard

• Aktiivinen
« Vastaus #43 : Tammikuu 14, 2006, 05:35:00 ap »

Oltiin eilen samaan aikaan liikkeellä astrakanin kanssa:)

applefigure! Mikähän lienee siinä, että se selän takana supsuttelu tuottaa niin suunnatonta iloa niin suunnattoman monille? Saakohan siitä jotain ylimääräisiä kiksejä. Vai mistä se oikein puhuu? Siitäkö ne puhuu? Siitäkö se puhuu?

Eetu
Kirjattu

tupsu

• Vieras
« Vastaus #44 : Tammikuu 14, 2006, 09:42:00 ap »

Moi
mäkin halun kommentoida... Olen 10 vuotta sairastanut diabetestä ja vasta noin kuukausi sitten löysin tän palstan. Täältä saa tosi hyviä vinkkejä ja neuvoja. Ittelläni oli levemirin käytön kanssa  ongelmia ja moni asia selvisi.
kiitos siitä!
Vaikka en osallistu paljoa keskusteluihin, pidän siitä et "vanhat" ja "uudet" sopuistasti vaihtavat kommenteja
jatkakaa kaikki samaan malliin
tupsu
Kirjattu

Linkkejä

Puolustusvoimat ei muuta päätöstään diabetesta sairastavien varusmiespalveluksesta

Puolustusvoimat vahvisti tänään päätöksensä, että diabetesta sairastavat vapautetaan palveluksesta rauhan aikana. Käytännössä päätös hautaa monen nuoren diabeetikon toiveet asevelvollisuuden suorittamisesta.

Julkaistu 07.02.2020 | 13:29