Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6960 jäsentä  •  418037 viestiä  •  19985 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi milkavainamo, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kahden kerroksen väkeä  (Luettu 14631 kertaa)

Edvard

• Aktiivinen
Re: Kahden kerroksen väkeä
« Vastaus #15 : Tammikuu 06, 2006, 11:20:00 ap »

Minä jo kerroin, miten minun puheoikeuttani on useamman kerran yritetty rajoittaa ja on yritetty jopa vaikuttaa siihen, mitä minä saan tuntea. Minun motiivini on kyseenalaistettu ja kaikenlaista naljailua ja vihjailua on pidetty. Mikä syy minulla olisi esimerkiksi olla epärehellinen tai valehdella puoleen tai toiseen.

Aina on tilaa vielä yhdelle, joka saa aikaan kunnon tappelun, sanoo Anna-Leena Härkönen kolumnikirjassaan. Tällaista tappelunhalua minä en kannata. Jos jotkut haluavat riidellä ja purkaa aggressioitaan tehkööt sen keskenään minua mukaan sotkematta ja kannoillani kiekumatta.

Ei millään pahalla.
Edvard Saksikäsi
Kirjattu

tökö

• Intoilija
« Vastaus #16 : Tammikuu 06, 2006, 13:51:00 ip »

Olen seurannut tätä kohtauspaikan kirjoittelua "sivusta" jo hyvän aikaa. En ole kovin herkästi uskaltanut osallistua keskusteluihin - osin myös siitäkin syystä, mistä  Edvard juuri kertoo. Siitä oon Edvardin kanssa samaa mieltä, että täällä paikoin rajataan puhumista ynnä sanomista sekä myös naljaillaan toisten sanomisia. Tosin tulee paljon myös lähes elintärkeitä neuvoja mitä ei juuri hoitopaikoista saa eikä löydäkään. Toisten mielipidettä pitäisi arvostaa ja kunnioittaa - ollaan sitten tällaisilla vertaistukipalstoilla anonyymisti tai sitten tunnetaan toinen..
Mielestäni ei kenenkään tarvitse vaieta - eikä pidäkään, mutta kaikkien pitäisi pitää toinen toisistaan huolta ! : rolleyes :
Kirjattu
Tökö

T1D-tautinen hoidosta huolimatta v.-88 alk.
Levemir ja Novorapid elämänkumppaneina, lisäksi Zanidip ja Lipitor

astrakan

• Vanha tekijä
« Vastaus #17 : Tammikuu 06, 2006, 16:09:00 ip »

Tässä taitaa kahden kerroksen väki puhua kahdesta eri asiasta...

Kyse ei liene siitä että joku kirjoittaa usein ja paljon, toinen harvoin ja vähän. Vaan siitä, että me uudetkin mahduttaisiin mukaan mielipiteinemme, olivat ne mieleisiä tai eivät.

Itse ainakin toivon vastauksia nimenomaan sellaisilta joilla on todellisia kokemuksia asioista (mm. Keiju, tapsa ja ketä näitä onkaan), mutu-juttuja en niinkään kaipaa. Keventävät sivujuonteet keskusteluissa eivät minua haittaa. Joistain viesteistä kyllä saa kuvan, että älä kysy, äläkä ainakaan kommentoi...

En tiedä kuulunko sitten kellariin vai kolmanteen kerrokseen. Täällä nimittäin joku vauhkosi kovasti että "kohtauspaikan (diabeetikot) ihmiset" haluavat lukea sitä mutteivät tätä.
Joku vois taas hermostua ja päätellä, että me ei-diabeetikot joudetaan lapsinemme kokonaan toiseen keskustelufoorumiin. HALOO! Saman D1:n kanssa täälläkin kamppaillaan.

t. astrakan (kolmannesta kerroksesta ja silti kehtaa kirjoittaa tänne   )
Kirjattu
.\:\:/:/.      
:\:\:/:/:.          
:'- ¿ -':.          
( 9 - 9 )'          
-( (_) )            
/'-vvv-'\

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Tammikuu 06, 2006, 16:50:00 ip »

Henk.koht. tykkään kyllä tosi paljon lukea uusien jäsenien kirjoituksia. He ovat tälläkin palstalla usein kuin raikas tuulahdus!  
Usein oikein kaipaan joitakin, jotka harvemmin Kohtauspaikalla pistäytyvät. Ja silti on kiva tietää, että vakiojäseniltä saa apua ja neuvoja vaikka keskellä yötä. Se tuo turvallisuudentunnetta.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Edvard

• Aktiivinen
« Vastaus #19 : Tammikuu 06, 2006, 16:54:00 ip »

Olen samaa mieltä kuin tiki ja astrakan. Kyllä tänne pitäisi mahtua, vaikka kuinka moneen kerrokseen.

Tärkeintä on että me tuemme toisiamme, olipa kyseessä sitten mikä tahansa diabetes, vaikka 21/2. Yhtä hyvin mukaan mahtuvat myös läheiset ja kaikki muut, joita asia kiinnostaa.

Minusta on myös hauska joskus irrotella. Sillä tavalla oppii paremmin tuntemaan toiset ihmiset. Nauru pidentää ikää, joten sen täytyy vaikuttaa myös sokereihin hyvin.

Eetu
Kirjattu

tomero

• Vieras
« Vastaus #20 : Tammikuu 06, 2006, 16:57:00 ip »

Aihe mielenkiintoinen.
Yhdyn aika pitkälle mielipiteisiisi `Viljo`.

Mielestäni tällaisten palstojen perushenkeen kuuluisi avoimmuus. Tässä tapauksessa taustatietojen kohtuullinen näkyvyys, jos haluan annettuja ajatuksia vakavasti pohtia.

Kokemusten vaihtaminen tuntemattoman, joka asiasta tietävän kanssa ei minua sytytä. Olen kai tällaisiin mielipidekupruiluihin jo liian vanha.

Viime päivinä olen yrittänyt näiltä palstoilta saada selvyyttä D2-tapauksien insuliinihoidosta, esim. käyttämistä insuliineista ja määristä. En ole mitään selvää saanut.
Tunteet ihmisten kerrostumiseen saattavat olla pinestä kiinni.

Itse olen yli 50 vuotta piikillä elänyt, joten luulen sen kohtuulliseti taitavani (HBA1c 6,3).

Edelliseen viitaten, saataisi olla yksi hyvä aihe saada selkeää valoa merkillä:D2ja insuliini.

Aihe kiinnostaa voidakseni konsultoida D2-ystävääni.
Uudenvuoden toivotuksi!
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Tammikuu 06, 2006, 17:12:00 ip »

Mielenkiintoinen keskustelu. Rupesin miettimään tässä sellaista asiaa, että vaikka täällä jaetaan kokemuksia hyvinkin henkilökohtaisista asioista; Kohtauspaikka on toisaalta julkinen "anonyymi nettiyhteisö", jossa ollaan nickin suojissa, joka on eriasia kuin itse ihminen. Jos toisella on eriävä mielipide asiasta ei se välttämättä ole henkilökohtainen loukkaus ketään vastaan. Ja jos joku loukkaantuu jostakin asiasta tietysti toisen osapuolen olisi hyvä vastavuoroisesti tietää siitä, että tilanne voidaan korjata.

Toivottavasti kukaan nyt ei tästä loukkaantunut. Olen saanut Kohtauspaikalta paljon hyvää tietoa, neuvoja ja mielipiteitä niin uusilta kuin vanhoiltakin kirjoittajilta  
Kirjattu

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Tammikuu 06, 2006, 17:20:00 ip »

Tomero:
Laitappa keskustelun avaus d2:sten insuliini hoidosta tuonne d2-osastoon niin eiköhän siitäkin synny keskustelua.
Nyt kyllä täytyy mennä tsiigaamaan mäkihyppyä.

TonninStiflat
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

Edvard

• Aktiivinen
« Vastaus #23 : Tammikuu 06, 2006, 17:23:00 ip »

Tuolla toisaalla jo kerroin syyn, miksi tiedoissani kerrota sairastumisvuotta. Sitä ei tiedä kukaan. Diabetestyyppini on määritelty: Kai se lähinnä kakkosta on. Lääkehoito: amaryl, diformin, kulloinkin halvin kolesterolilääke, verenpainelääke.

Tuleeko tästä nyt sitten joku autuaaksi tämän tietäen. Tietääkseni täällä ei kukaan esiinny omalla nimellään. On muita palstoja, joissa liikun omalla nimelläni.

Ei minulla ole mitään salattavaa. Aloitin tämän ketjun, koska koin ongelmaksi sen, että minun tontilleni tultiin eikä lainkaan ystävällisessä ja tukevassa mielessä.

Jos joku haluaa jotain lisätietoja, niin kysyy vaan.

Ystävällisesti Eetu
Kirjattu

Primrose

• Aktiivinen
  • D1 vuodesta 1989 VEO-pumpussa Apidra
« Vastaus #24 : Tammikuu 06, 2006, 18:33:00 ip »

Minä löysin Kohtauspaikan viime keväänä, jolloin tuntui, etten kertakaikkiaan jaksa tämän sairauden kanssa. Uskaltauduin kirjoittamaan tänne, ja hämmästyin, kuinka lämpimästi minut toivotettiin tervetulleeksi Kohtauspaikan joukkoon. Kannustusta, rohkaisua, muiden diabeetikkojen "selviytymistarinoita". En voi edes kuvailla, kuinka paljon olen täältä Kohtauspaikalta saanut voimia jaksamiseeni. Itse olen kokenut, että täällä Kohtauspaikalla on avoin ja kannustava henki, ja tänne on mukava tulla keskustelemaan elämän suurista ja pienistä asioista.

Siispä lämmin kiitos "kaikkien kerroksien" kirjoittelijoille ja muistetaan, että erilaisuus on rikkaus myös täällä Kohtauspaikalla  
Kirjattu

liisukka

• Veteraani
« Vastaus #25 : Tammikuu 06, 2006, 19:07:00 ip »

Lueskelin vanhoja juttuja ja löysin sieltä tämmöisen:
 http://kohtauspaikka.vilmamedia.fi/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=8;t=000134;p=3#000042

Ilmeisesti täällä on joskus ollut jotain häiriköintiäkin?
Kirjattu
//// / \\\
/// ¨o` \\
/// <> \\\
////I I\\\\\Elämä on ihanaa!

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Tammikuu 06, 2006, 19:32:00 ip »

Kyllä vain. Yksi henkilö terrorisoi koko palstaa pitkään ja sen jälkeen ylläpito päätti, että pitää rekistöröityä. Se ei kyllä auttanut, koska tämä henkilö vaihtoi nikkiään jatkuvasti ja jatkoi häirintää. Ei se sinänsä ainakaan minua sen kummemmin haitannut, koska pyrin siihen etten lukenut/vastannut hänen kirjoituksiinsa, koska hän jostain syystä otti vuoronperään aina jonkun hampaisiinsa. Ne kirjoitukset, jotka luin, en saanut niistä mitään selvää. Mutta pitkään hän täällä "mellasti" ja provosoi riitaan yms.

Keiju
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #27 : Tammikuu 06, 2006, 20:51:00 ip »

Minä olen vuodenvaihteen aikana seurannut ja kirjoitellut tätä/tänne aika hatarasti. Voisiko Edvard vaikka linkata muutamaan keskusteluun, josta olet pahoittanut mielesi. Minä en nimittäin käsitä yhtään, mistä puhut. Minä olen ainakin sanut täältä paljon live- ja kyberystäviä sekä apua ja neuvoja. Palstatilaa riittää varmasti kaikille, eikä kukaan voi kirjoittaa "liikaa" yhdellekään foorumille, siis vakavissaan, trollaus on asia sitten erikseen.
Kirjattu

fillari

• Veteraani
« Vastaus #28 : Tammikuu 06, 2006, 21:19:00 ip »

En usko, että täällä on aiheen aloittajan muotoilemaa muotoa  "kahden kerroksen" väkeä ollenkaan.

Asioita voi pyöritellä ja laajentaa vaikka miten päin vain haluaa, sen tietää jokainen.

Lainaus Edvard:

"Minä jo kerroin, miten minun puheoikeuttani on useamman kerran yritetty rajoittaa ja on yritetty jopa vaikuttaa siihen, mitä minä saan tuntea. Minun motiivini on kyseenalaistettu ja kaikenlaista naljailua ja vihjailua on pidetty. Mikä syy minulla olisi esimerkiksi olla epärehellinen tai valehdella puoleen tai toiseen".

Kysyisin, missä, miten ja milloin kohtauspaikallako?

Oletko aikaisemminkin ollut kirjoilla, miten "useamman kerran", lähiaikoina vastahan tulit "uutena"?

Kyllä mielestäni täältä vertaistukea on sitä tarvitsevalle, mitä diabetekseen ja siihen liittyviin, sekä muihinkin ongelmiin saa mielestäni, ihan riittävästi  

Varmaan enemmän, kuin ehkä omilta tuttaviltaan, jotka eivät tiedä diabeteksesta, muuta kuin nimen ja sairauden päällisin puolin.

Asiasta toiseen, ei liity ylläolevaan.

Kommentoisin toisessa (kirjoituksessa) esiintyvään lauselmaan, koska tiedän mistä kysymys.

"Täällä nimittäin joku vauhkosi kovasti että "kohtauspaikan (diabeetikot) ihmiset" haluavat lukea sitä mutteivät tätä".

Siinä muuten luki näin:

Onhan se tärkeä ja vakavasti otettava asia, mutta kyllä kohtauspaikan (Diabeetikot) ihmiset kirjoittavat aiheisiin, mitkä niitä kiinnostavat ja mihin haluavat omia kommenttejaan sitten sanoa.

Kuka "vauhkosi",  asioita ei kannata muotoilla uuteen uskoon, eikä esitellä muuta, sekä välttämättä joku lause ei ole juuri jollekin ihmiselle tarkoitettu, jossakin kirjoituksessa  

Niistetään "herneet" nenästä, on kaikkien mukavampi olla ja kirjoitella  

fillari
Kirjattu
fillari
DM1

Elämän voi ymmärtää vain taaksepäin ja kuitenkin sitä on elettevä eteenpäin.

Sören Kierkegaard

astrakan

• Vanha tekijä
« Vastaus #29 : Tammikuu 07, 2006, 11:17:00 ap »

Joo, fillari: No hard feelings  
Kirjattu
.\:\:/:/.      
:\:\:/:/:.          
:'- ¿ -':.          
( 9 - 9 )'          
-( (_) )            
/'-vvv-'\

Linkkejä

Puolustusvoimat ei muuta päätöstään diabetesta sairastavien varusmiespalveluksesta

Puolustusvoimat vahvisti tänään päätöksensä, että diabetesta sairastavat vapautetaan palveluksesta rauhan aikana. Käytännössä päätös hautaa monen nuoren diabeetikon toiveet asevelvollisuuden suorittamisesta.

Julkaistu 07.02.2020 | 13:29