Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6950 jäsentä  •  417798 viestiä  •  19979 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi baltrem60, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Uudet kyselijät ja vanhat keskustelunaiheet  (Luettu 10438 kertaa)

Guest

• Vieras
Re: Uudet kyselijät ja vanhat keskustelunaiheet
« Vastaus #15 : Marraskuu 19, 2005, 23:28:00 ip »

Upi, ymmärrän kyllä tuon näkökannan    

Yleistä keskustelua haettaessa se on ihan jees eikä d-tyypeillä ole väliä, mutta silloin, jos joku haluaa vaikkapa kysymykseensä asiatietoa tai muitten kokemuksia, niin ainakin omasta mielestäni nuo tiedot on hyvä olla näkyvillä. Onhan ne nytkin, mutta "mutkan" takana, jos vaan kirjoittaja on halunnut kertoa ne.

Ja ei kai niistä mitään haittaa ole, vaikka olisivatkin tuossa näkyvillä, vai onko? Tuolla "luokittelulla" en tosiaankaan tarkoittanut mitään kastijakoa tms., vaan jakoa eri diabetestyyppeihin  
Kirjattu

pudis

• Vieras
« Vastaus #16 : Marraskuu 20, 2005, 06:05:00 ap »

Olen samaa mieltä upin kanssa ettei ihmisiä pidä luokitella. Ei ole iso vaiva katsoa kumpi kirjoittaja on, jos sille panee painoarvon asiassa. Itse olen 2-D.Insuliini hoitoinen (monipistos).Elikkä olisinko sen vuoksi 3D.HEH..heh..
Kirjattu

Kerttuli

• Veteraani
« Vastaus #17 : Marraskuu 20, 2005, 22:55:00 ip »

Minulla palaa päre kaikenlaisten luokittelujen kanssa!
Jokaisella on jotakin annettavaa, vaikkei niin usein olisi kirjoittamassakaan. Ja tällä en missään tapauksessa halua hyökätä ketään usein kirjoittavaa vastaan! Tietenkin on hyvä, että keskustelupalstalla on kirjoittajia. Mutta ei minun mielestäni usein kirjoittavia voi luokitella muuten kuin Antsu jo osuvasti ilmaisikin "nettisosiaalisiksi".
Olen tällä palstalla viipyillyt vaihtelevalla menestyksellä nyt kohta kaksi vuotta. Sairastumiseni "alkushokissa" en taatusti olisi jaksanut kahlata vanhoja kirjoituksia ja etsiä niistä tietoa. Minulle oli erittäin helpottavaa saada kysymyksiini suoria vastauksia ja kannanottoja ajoittain tyhmiinkin juttuihini. (niitä tulee yhä eikä tämä liene mitenkään sieltä viisaimmasta päästä)

Joten täältä tulee vastalause luokitteluun!

Kerttuli - päre mustana
Kirjattu
Mikä ei tapa - se vahvistaa.

Guest

• Vieras
« Vastaus #18 : Marraskuu 20, 2005, 23:16:00 ip »

En tiedä, mistä viestistä teillä palaa päreet, mutta itse en todellakaan tarkoittanut sitä, että meitä pitäisi luokitella alkuperäisen lainauksen mukaan tai mitenkään  muutenkaan, vaan tarkoitin yksinkertaisesti sitä, että MUN mielestä diabetestyyppi voisi olla esillä myös tuossa vasemmassa reunassa VAIN silloin, jos nimimerkki on ITSE laittanut tietonsa omiin tietoihin.

Ja tämä oli todellakin vain oma mielipiteeni enkä itse näe siinä mitään pahaa, jos saman tiedon saa kuitenkin klikkaamalla.

Siiri - päreet tallella  
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Marraskuu 21, 2005, 10:07:00 ap »

Kyllä minustakin esim. tuo henkilökohtaisissa tiedoissa olevan kohdan "suhde diabetekseen" vastaus voisi näkyä suoraan tuossa jäsennumeron alla.

Sehän on jokaisen itse antama (tai antamatta jättämä) tieto eli ei siis mikään automaallinen luokittelutekijä esim. viestien lukumäärän mukaan (joka ei todellakaan kerro muuta kuin "nettiriippuvuudesta" tai kauniimmin sanottuna nettisosiaalisuudesta).

Ainakin minä koen ihan ylimääräiseksi vaivaksi käydä aina klikkaamassa tuota henkilökohtaisten tietojen nappia saadakseni tietää yhden tärkeimmän tekijän eli sen kirjoittaako henkilö ykköstyyppinä vaiko kakkostyyppinä vastauksen antia pähkäillessäni. Toki jos sen muistaisi aina upottaa vastaukseensa, ajaisi se saman asian...
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Marraskuu 21, 2005, 10:23:00 ap »

Se taisin olla minä, kun nimittelin itseäni ja Antsua nettisosiaaliksi alunperin, enkä todellakaan tarkoittanut riippuvuutta!  
Pois se minusta!
Minulla kun muutenkin on usein tuo puheripuli niin täällä se sitten on kai kirjoitusripuli...  

Keiju
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Marraskuu 21, 2005, 13:06:00 ip »

Aargghhh,
tuon liisukan inspiroiman luokitteluni oli tarkoitus vain keventää välillä hyvinkin ryppyotsaiseksi käynyttä keskustelua  :rolleyes:   Tietojaan jokainen laittaa esille just niin paljon kuin huvittaa ja osallistuu niihin keskusteluihin, jotka kiinnostaa!

Joillakin keskustelupalstoilla on viereisellä palstalla koko ajan näkyvissä pitkä litania tietoja persoonasta, keskusteluhistoriasta ym. jopa kuvia. Valaisevaa informaatiota sekin on.

äskoo - täysin epäkelpo TTD (mahdollisesti myöskin itäeurooppalainen automerkki), kaikkeen kyllästynyt keski-ikäinen, jolla on lisäsairautena diabeettinen puheripuli ja nettiriippuvuus ja, joka saa tyydytystä kaikenlaisista luokitteluista  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

liisukka

• Veteraani
« Vastaus #22 : Marraskuu 21, 2005, 13:19:00 ip »

Mulla on ajoittain pikkuinen lukihäiriä. Saatan aamulla lukea jonkun tosi mehevän otsikon sanomalehdestä ja luen koko jutun ja ihmettelen, kun sitä  mehukkuutta ei löydykään. Eli olen tulkinnut otsikon väärin.
Ihan samalla tavalla tahtoo tässä kaikkinaisessa kanssakäymisessä olla - tulkitaan tosikkona toisen herjoja ja päinvastoin.
Hauskaa sanoo Liisukka ja hymyilee vienosti
IJNOKS (impi ja näin ollen kaikkeen syytön)ja sit vielä d1  
Kirjattu
//// / \\\
/// ¨o` \\
/// <> \\\
////I I\\\\\Elämä on ihanaa!

Guest

• Vieras
« Vastaus #23 : Marraskuu 21, 2005, 15:05:00 ip »

No huumorillahan minäkin otin nuo alkuviestit, mutta sitten tuli näitä totisempia "vastalauseita" ja ainakin minä menin sekaisin kuka tarkoitti ja mitä ja millä mielellä.

Itse tarkoitin juuri tuota, mistä Antsu kirjoitti. Antsulla vaan on tuo sana paremmin hallussa  
Kirjattu

liisukka

• Veteraani
« Vastaus #24 : Marraskuu 21, 2005, 15:13:00 ip »

Niin ja on mulla tuo kirjoitushäiriö - selvittämättömän paljon tulee virheitä ihan selkokielellä kirjoitettuun tekstiin...
Kirjattu
//// / \\\
/// ¨o` \\
/// <> \\\
////I I\\\\\Elämä on ihanaa!

Pete²

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Marraskuu 21, 2005, 16:43:00 ip »

vaadin ehdottomasti että kaikista palstalla kävijöistä tehdään täydellinen nettiprofiili:
- kaikki käyttämänsä nimimerkit kaikilla palstoilla niin suomessa kuin ulkoimailla
- kaikki epäilyttäviksi luokitellut lausunnot kaikilla mahodollisilla palstoilla viimeisen 27,5 vuoden aikana

Selkeät huomautukset jos palstalla kävijä on missä tai milloin tahansa esittänyt paheksuttavia tai tyhmiä kommentteja mistä tahansa asiasta

Reaaliaikainen seuranta kaikkiin IP osoitteisiin joista joskaan on käynyt palstalla, erityistarkkailussa palstan ja sen ansioituneiden jäsenten asiaton arvostelu missä tahansa

Merkittäköön kaikki seurannassa huomattu merkittävä tieto nimimerkin tietoihin kaikille näkyviin

Esimerkiksi palstan avautuessa esiin viimeisimmät huomautukset:

****HUOMIO *** HUOMIO **** TÄMÄ ON VAROITUS!!!!!!!

nimim DIPPENTALH 1921 on arvostellut palstaa suomi 24 palstalla nimimerkillä "huolestunut mummo" lausuen mm. seuraava:
- "diabetesliiton kohtauspaikalla on nykykyään kovin tarkkaa mitä siellä sanoo, missä on sanan vapaus, eikö saa edes olla tyhmä kun en tiedä ihan kaikkea omasta taudistani,

toisesa yhteydessä hän lausui vielä
- kyllä niin masentaa kun saa haukkuja tuntemattomilta näsäviisailta"

HYI

Palstan kehottaa varovaisuuteen keskuteluissa DIPPENTALH 1921:n kanssa joka on osoittanut epälojaalisuutensa palstalle jo useaan otteeseen.

Tämä on kolmas huomautus DIPPENTALH 1921:lle joten tästä lähtien hänen tekstinsä näkyvät syvän oranssisina muistuttamaan muille palstalaisille lojaalisuuden tärkeydestä. Niille joille on käytössä vain mustavalkoinen vastaanotin nämä tekstit näkyvät hitaasti vilkkuvina Ja sokeden näytöissä (kuulokkeissa ) nämä tekstit kuuluvat kaukaisina ikäänkuin Mordorin luolien syvyyksistä örkkien slangilla huudettuina:

Suojelkaamme palstan pudasoppisuutta ja kunnioittamakaamme kokeneiden konkareiden kaikki tietävyyttä!

PS ensi viikolla uusille palstalaisille otetaan käyttöön palstan ajokortti:

Ajotesti sisältää kaikien vanhojen tekstien ja mielipitedien lukemisen ja niiden sisällön ymmärtämisen testaamisen, ja kaikkien tosi vanhojen nimimerkkien tietojen ja kirjoitus tyylin tunnistamistestin.

Ensimmäisen vuoden ajan palstakortti on koeajalla, jokaisesta tymästä mielipiteestä tai kuysmyksestä saa varoituksen.

Kolmen varoituksen jälkeen suljetaan palstalta, kortin saa yrittää suoritta uudestaan jäleen kolmen kuukauden kulutua.  

PS 2

Kuukuadenkuluttua otetaan käyttään vanhan topistamisen doktriini

Jos kuka tahans akäyttäjätoistaa joskus aikaisemmin esitetyn kysymyjksen tai mielipiteen suljetaan hänet kuukaudeksi pois palstalta mukaan lukien palstan lukuoikeua

Uudistusten tarkoitus on vähentää turhia tekstejä palstalla, Suomalaiseen tyyliin emme halua turhaa keskustelua keskustelun vuoksi vaan asiaa kerralla ja kerrasta poikki.
Kirjattu
D2 tod 98,
ennen paljon pillereitä nyt vain pikaa ja pitkää
YHH max 100 g/vrk miel alle 50 g/vrk

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Marraskuu 21, 2005, 17:40:00 ip »

äskoo? DDT? TTD? TDK? ÄH!
Hillitön keskustelu, hauska lukea!      
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Kerttuli

• Veteraani
« Vastaus #27 : Marraskuu 22, 2005, 08:37:00 ap »

Pete², ihanaa.

Ja anteeksi kaikilta, jotka lukivat pärepaloi-viestini. Silloin kun päre palaa, lentää järki jonnekin ulos ikkunasta ja kestää ennenkuin se löytää takaisin.

Vetäydyn nyt tänne omaan lokerooni ja odotan että minut luokitellaan.

Kerttuli - nyt jo lauhkeana kuin lammas
Kirjattu
Mikä ei tapa - se vahvistaa.

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Marraskuu 22, 2005, 16:31:00 ip »

Pete2  
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Dre2

• Jäsen
« Vastaus #29 : Marraskuu 23, 2005, 11:29:00 ap »

Pete²! Hyvä krjoitus. Listaan pitää lisätä vielä,
bannit kohtauspaikalta liiasta uteliaisuudesta sairauttaan kohtaan.
Kirjattu

Linkkejä

Tule meille toimistoassistentiksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:22