Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6962 jäsentä  •  418059 viestiä  •  19987 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi annenanne, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kirjoitusoikeudet?  (Luettu 7317 kertaa)

fillari

• Veteraani
Re: Kirjoitusoikeudet?
« Vastaus #30 : Tammikuu 23, 2005, 18:59:00 ip »

Voihan näitä kirjoitteluun liittyvistä asioista pyöritellä palloa, vaikka miten, turhaan tehdä "kärpäsestä härkäsen", olen joskus kuullut sellaisen sanonnan. Reetalle tässä samalla, ymmärrän jos D-juttusi on vasta todettu, niin kyllä ne sokrut heittelee, niilläkin joilla on ollut D- jo useita vuosiakin. Mutta kyllä minä ainakin pyrin siihen, että sokrut on jotenkin kohdallaan, en tule kirjoittelee, jos ne ovat -/+ arvoissa. Turhaan sitä kiukkuaan tänne palstalle purkaa.
Miksi pitäis alkaa häiriköimään, näin kirjoittamalla.
Ei tämä elämä nyt niin vakavaa ole, vaikka on
Diabetes, erilaisia sairauksia on maailma täynnä ja niitä paljon sellaisia, että en vaihtaisi D:täni niihin, jos se olisi mahdollista.

Häirikönnin vaihtaisin palstalla mielummin huumoriin, alkaa se ainakin samalla alkukirjaimella.

Aikaisempempaan kommenttiini edellisessä kirjoituksessa, lisäisin vielä, että:

5. Kirjoittajat mittaisivat sokrut, ennenkuin alkavat kirjoittelee.

6. Juhlamekko, tai puku päälle solmion kanssa.

7. ...ja sit vielä, olisi hyvä, kun kaikilla olisi vielä kamera yhteys vaikka ylläpitäjän "robottiin",  joka tarkistaisi ja kysyisi? Onko kirjoittajalla kaikki hyvin?

- jos on niin sitten voi painaa enteriä.

Tehdäänkö pieni gallup-kysely tässä samalla kirjoittajilta.

Huumoria vai häiriköintiä?

terveisin fillari
Kirjattu
fillari
DM1

Elämän voi ymmärtää vain taaksepäin ja kuitenkin sitä on elettevä eteenpäin.

Sören Kierkegaard

Vene

• Jäsen
« Vastaus #31 : Tammikuu 23, 2005, 19:19:00 ip »

Nikalle ensin, tarjoon kaffet sullekin vaikka Joensuun torilla. Olen silloin menossa sinne Joensuun teatterin ensi-iltaan katsomaan ystäväni näytelmää: Nyt eletään.
Oletteko jo nyt huomanneet, että täällä kirjoittelevat juuri ne yhdet ja samat, jotka ovat pitäneet hallussaan yli kahtatuhatta nimimerkkiä muka rekisteröitynyttä sokeritausista. Milloin milläkin nimellä. Niin paisunutta egoa ei minulla ole, että olisin kaikki nämä sokeritautiset tältä palstalta karkoittanut.
Hyvää ja huolellista hoitoa kaikille sairaille olipa sitten kyseessä diabetes tai ei. Ja vielä: myös Afrikassa, Etelä-Amerikassa, USA:ssa jne.
terveisisin Veera
Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Tammikuu 23, 2005, 19:29:00 ip »

Ettei nyt kaikki kritiikki kohdistuisi Veeraan (Veneeseen, Ornitologiin tms), muistuttaisin, että täällä joitakin aikoja sitten kirjoitti ilmeisesti useampikin eri henkilö nimimerkillä "lääkäri", tietenkin rekisteröitymättömänä.
Tämä voi jo olla harhaanjohtavaa, varsinkin, jos joku herkkäuskoinen luottaa tuon nimimerkin takana olevan ihan oikea lääkäri.

Mielestäni lääkärin etiikkaan ei oikein sovi jaella nimimerkin takaa kiivaita tuomioita sairauteen liittyvistä hoitokäytänteistä potilasta kohtaamatta tai arvostella muiden kirjoittajien asiantuntemusta "naamion" takaa.

Muistaakseni humoristimme "Tonni" oli silloin kohteena asiattomalle arvostelulle.

Veeran kunniaksi se, että hän ei esitä vahingossa todeksi ymmärrettäviä harhaan johtavia ajatuksia diabeteksen hoidosta, vaan on pysytellyt aika selvästi "huuhaan" puitteissa. Tai hiukan ylitsepursuavan poliittisfilosofisen lähes kaikkeen kohdistuvan kritiikin esittäjänä.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

Vene

• Jäsen
« Vastaus #33 : Tammikuu 23, 2005, 20:09:00 ip »

Tapsa!
Näin olen tehnyt. En vain pyrkinyt tekemään.
Kyllä minulla diabetes on, mutta en ryhdy sillä viisastelemaan. On ihan tarpeeksi tekemistä itseni kanssa.
terveisin Veera
Kirjattu

reeta

• Jäsen
« Vastaus #34 : Tammikuu 23, 2005, 20:23:00 ip »

Turhaan sitä kiukkuaan tänne palstalle purkaa.

Mihin sen sitten puran, potkin mummoja vai?
Miksi en saa kiukkuani tänne purkaa, jos se kerta melkein aina johtuu diabeteksesta.
Kirjattu

Vene

• Jäsen
« Vastaus #35 : Tammikuu 23, 2005, 22:31:00 ip »

Mielestäni tänne on parempi purkaa kuin lähteä potkimaan mummoja. Ainakin minä tunnen olevani virtuaalimummu, jota saa ihan rauhassa potkia.
terveisin virtuaali-mummu.
terveisin Veera
P.S En ole silti tunnoton. Kyllä jokainen potku sattuu.
Kirjattu

fillari

• Veteraani
« Vastaus #36 : Tammikuu 23, 2005, 22:43:00 ip »

Moi Reeta!

Mä olen aina ymmärtänyt nuoria ja yrittäny kannustaa heitä, omalta osaltani elämässään eteenpäin, olkoon se sitten opiskelua, harrastuksia jne. Joukkoon on mahtunut tosi sairaita, tai terveitä, mut masentuu ei saisi, jonkun sairauden/sairauksien takia. Kannattaa vaan yrittää jaksaa eteenpäin, vaikka mä tiedän et se on vaikeeta, jos on vaikka D-jutska. Se on vaan asia, mihin pitää osata suhtautua, vaikka minäkin välillä ja monet muutkin D-henkilöt, eivät ehkä, hyväksy sitä itsellään vieläkään, vaikka olisi ollut vuosia rasitteena, siinä oman minän kanssa mukana, se "hippiäinen", joka tarvii insuliiniä, et tullaan toimeen.

Ylimääräinen D-sähköenergia kannattaa purkaa muuhun, kuin mitä kirjoituksessasi esitit.

Hyvä vaihtoehto on valita jokin harrastus itselle, missä D:stä johtuva kiukkuenergia saa purettua, kun muistaa ottaa vähän evästäkin mukaan.

Tai sitten ottaa tekstinkäsittely ohjelman esille ja purkaa sinne D:een aiheuttamat kiukut mielestään pois.

terveisin fillari
Kirjattu
fillari
DM1

Elämän voi ymmärtää vain taaksepäin ja kuitenkin sitä on elettevä eteenpäin.

Sören Kierkegaard

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Tammikuu 24, 2005, 08:50:00 ap »

Fillari jo sen sanoikin. Jos tämä palsta ei toimi tai lopetetaan, meneekö "reeta" mummoja potkimaan.

Minusta nämä eivät ole vaihtoehtoja. Paha olo ja sisäinen kiukku pitää korjata sen syihin puuttumalla, ei toisia "potkimalla".
Aniharva mummo tai kohtauspaikkalainen on tuon sisäisen pahanolon oikea syntipukki.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Tammikuu 24, 2005, 09:38:00 ap »

Itse asiassa niin Reeta tekeekin.
Ei se mitään mummoja käy potkimassa.
Minä ainakin olen saanut sen kuvan että Reetalla on paljon hienoja harrastuksia kuten erämaaretkeily, hiihto ja lenkkeily on jopa ollut tosi ammattilaisen Dominickin koulutuksessa ja kursseilla.
Nyt vaan on jalka kipsissä ja muutenkin sairastellut. Semmonen masentaa
Tsemppiä vaan reetta erämaa vaellukset ja muu hauska odottaa.

Etelän juntti Tonni.
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #39 : Tammikuu 24, 2005, 12:04:00 ip »

Reeta oot oikeassa, kyllä tän taudin kanssa on välillä liiankin säännöllistä ja säänneltyä elämä, että pakko saada jossain välillä tuulettaakin päätään, ja mikäs sen parempi paikka sille kuin dipsujen oma palsta. Muiden voi olla vähän vaikea ymmärtää...

Mutta iso ero on, purkaako pahaa oloaan Kohtauspaikalle vai muihin kohtauspaikkalaisiin. Henkilökohtaisuuksiin ei saisi mennä, kukaan. Eri ihmisille palsta merkkaa eri juttuja, eikä mun mielestä voi sanoa, että toisen tarve vaikkapa vain verensokeriarvoihin keskittyvälle vertaistuelle olisi väärin tai päinvastoin.

Viime päivinä musta noin yleensä ollut hyvää, monipuolista keskustelua.

jatketaan sitä,

dee
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Tammikuu 24, 2005, 15:09:00 ip »

Toi nuorten keskutelu vilkkaus on meitsin mielestä vain positiivinen asia.
Nuoret saavat täällä palstoilla tuoda tuntonsa esiin ilman että tämmöset vanhat lätyt ovat heti jäkättämässä.
Toivottavasti sitä ei heti polkasta lyttyyn
Nuoret ovat mukavaa porukkaa kun niitä vain kuuntelee ja juttelee heidän kanssaan.
Multa niinku monilta muiltakin ikätovereiltani on itsetunto ja usko omiin kykyihin hakattu lyttyyn tehokkaasti juuri koulu ikäisenä.
Sä oot ihan väärässä, kyl sä viel opit tajuun, Sä nyt vaan oot just siinä iässä. Tulee daijuun jos et usko, sä et kuule vielä tiedä mitään jne.
Parempi kannustaa ja kuunnella mitä nuorilla on asiaa kuin rankaista ja syytellä heitä.

TonninStiflat (Alistuksen tulos)
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

Vene

• Jäsen
« Vastaus #41 : Tammikuu 24, 2005, 19:22:00 ip »

Terve taas!
Reeta, kyllä sinä olet ihan oikeassa sen suhteen, että jos on kyennyt säilyttämään nuoruuden huuman ja hulluuden lähes kuusikymppiseksi, niin sitä ei parane näyttää missään, koska siitä seuraa hulluksi leimaus. Vitsi kun naurattaa. Toivottavasti maailma muuttuu niin että Reetat saavat olla Reetoja. Ja tämän sanon ihan aikuisten oikeesti. Kaikkea hyvää sinulle. .
Nikalle vastaisin, että kiivailuni syy johtuu siitä kommarityyppisestä sokeritaudista: Kaikille kuuluu oikeus olla olemassa sukuun, sukupuoleen, rotuun, asuinpaikkaan, maailmankatsomukseen, yhteiskuntaluokkaan jne. katsomatta. Kaikille maailmassa riittää kaikkea kunhan se tasapuolisesti jaetaan.
terveisin Veera
Kirjattu

Nikka

• Vanha tekijä
« Vastaus #42 : Tammikuu 24, 2005, 19:30:00 ip »

OT OT OT OT
Veera: sama vika, kommarityyppinen diabetes  

Vielä kaks liuskaa jäljellä, kuka haluaa??
Kirjattu

Vene

• Jäsen
« Vastaus #43 : Tammikuu 24, 2005, 19:39:00 ip »

Moi Nikka!
Jos on vain kaksi liuskaa niin pidä ihmeessä ne pahan päivän varalle. Sinullakin on oikeus olla olemassa ja oikeus huolehtia myös itsestäsi. Ilman Nikkoja tämä maailma olisi "yhtä tyly, siisti ja suljettu kuin postitoimisto sunnuntaisin" (Rainer Maria Rilke) .
terveisin Veera
Kirjattu

Linkkejä