Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6960 jäsentä  •  418037 viestiä  •  19985 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi milkavainamo, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kirjoitusoikeudet?  (Luettu 7307 kertaa)

Vene

• Jäsen
Re: Kirjoitusoikeudet?
« Vastaus #15 : Tammikuu 23, 2005, 12:32:00 ip »

Samaa mieltä kuin Tonni. Jälleen kerran. Ei tämä mikään banaanitasavalta vielä ole, vaikka jotkut niin näyttävät luulevan. Ei täällä, onneksi ainakaan vielä, voi ryhtyä kuka tahansa ihmisiä rekisteröimään. Nappurin ilmiantaminen sen sijaan näyttää olevan jo suuressa suosiossa.
Reetan kanssa olen samaa mieltä siitä, että ne jotka täällä vain vaatimatonta persoonaani jahtaavat, voisivat hankkia itselleen jonkun toissenkin harrastuksen kuin veneen takaa-ajo.
Sikäli kuin oikein muistan Sinä Raikke (suuri ihailijani) asustelet Salossa. Minä tässä ihan naapurissa. Voitaisko sopia tärskyt vaikka toril, sin tois pual jokkee. Juotais vaik kaffeet, kyl mää tarjon.

terveisin Veera
Kirjattu

pupu

• Vieras
« Vastaus #16 : Tammikuu 23, 2005, 12:38:00 ip »

money talks and bullshit walks,
milläs Raikke tämän kaiken hienouden kustantaa?

eli kuka tämän kaiken rekistereidenpidon ja palstanvalvonnnan maksaisi? Viestit tulisi tuntien/päivän viiveellä esiin, koska kaikki pitäisi lukea ennakkoon ja kirjoittajan henkilöllisyys tarkastaa.

Pitäisikö kirjautumisen yhteydessä periä joku maksu, millä kustannetaan ylläpidon palkkoja? Vai olisiko kirjoitusoikeus vain niillä jotka maksaa D-liiton jäsenmaksun ja ohessa sitten kohtauspaikkamaksun?
Kirjattu

Vene

• Jäsen
« Vastaus #17 : Tammikuu 23, 2005, 12:46:00 ip »

Anteeksi nyt vielä. Tästä tuli tällainen olisi pitänyt sanoa puheenvuoro: Keskustelu kai on vuorovaikutusta, eikä jotain kontrollia toisten yli.  
Onko se vanhanaikaista vaatia, että puhuttaisiin asioista, vaikeistakin, niiden oikealla nimellä eikä annettaisi puheoikeutta sovinnolla hallinnoitavaksi?
Tällainen palsta on järjestölle tärkeä tiedon keräämisenkin välineenä. Jos poikkipuolinen sana ei miellytä, niin täytyy vilkaista joskus myös peiliinkin.
Juridiikka on selkeä: rekisterin pitäjä voi kerätä ja tallentaa tietoa vain lain sallimissa rajoissa. Tällaisten palstojen ylläpitämiseen sallitaan tietoa minimaalinen määrä. Rekisteröintipakko sinällä mahdollista palstalta sulkemisen heti kun alkaa ahistaa.
Mitä tulee sananvapauteen yleensä, niin sellainen kai tässä maassa edelleenkin on. Tätä palstaa ylläpidetään julkisin varoin. Vaikka en kovin ahkera veikkaaja ole niin veroni olen silti maksanut. Joten.
terveisin Veera
Kirjattu

Viljo

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Tammikuu 23, 2005, 13:23:00 ip »

Vaikeaksi muodostuu keskustelut henkilön tunnuksella Vene kanssa kun katsoo ilmmoittamiasi, kaikille näkyviä tietoja.

Jäsenluokitus:  Uusi jäsen  
Jäsennumero:  2121  
Rekisteröitynyt:  21-01-2005  
Sähköpostiosoite:  Nobel13@luukku.com  
Asuinpaikka:  Säteri  
Ammatti:  Hevosmies  
Harrastukset:  Junat  
Syntymävuosi ja sukupuoli:  1948 mies  
Suhde diabetekseen: tyypin 1 / 2 diabeetikko, omainen, ammattilainen:  1/2  
Sairastumisvuosi:  1999  
Hoitotietoja:  Kuula kalloon  

Järkeviäkin asioita näytät kirjoittelevan mutta noi tietosi hylkivät keskusteluihin osallistuvia.

Suosittelen että päivität tietosi paikkansa pitäviksi ja kaikille näkyviksi vain ne tiedot jotka itse katsot keskustelujen kannalta tarpeellisiksi.

Korjaa pikaisesti tietosi tai, veikkaan että sulkevat taas sinut keskusteluista.

Muuten, olen kyllä setä ja enokin sillä veljilläni ja siskoillanikin on lapsia. Olen myös joskus veneestäkin pudonnut.

Terveisin Viljo
Kirjattu
D1 vuodesta 1965 ja monia liitännäis sairauksia.

Raikke

• Aktiivinen
    • www.rsaarela.com
« Vastaus #19 : Tammikuu 23, 2005, 14:04:00 ip »

Pupu,

tuntuu olevanvaikeaa käsittää miten "valvonta"
yleensä toimii www keskustelupalstoilla muualla.

Vielä pähkinänkuoressa:
-uusi käyttäjä ei voi kirjoittaa yhtään mitään mihinkään, ennenkuin on kertonut henkilötietonsa.
-ylläpito hyväksyy tai hylkää henkilön tietojen perusteella, mahd. pian, yleensä 1-2 päivää siihen menee.
-tiedot jää vain ylläpidon tietoon
-mikäli henkilö käyttäytyy sopimattomasti, tunnukselta estetään kirjoitus tänne määräajaksi tai kokonaan, jolloin voi vain lukea viestejä

Tälläiset www keskustelualuesoftat tekee tuollaiset toiminnat ihan vakiona ja automaattisesti; eli lähettää/ilmoittaa ylläpitäjälle e-mailiin tai muuten uudet userit. Ne tarvitsee vain hyväksyä.
Blokkaukset voi tehdä tarpeen vaatiessa kuka tahansa ylläpito-oikeudet omaava vaikka kotoaan.

Eli ei todellakaan tarvita rahaa tälläisten asioiden kuntoon laittamiseen.

Tämäntapaiset alueet toimii muualla, ja häiriköt lentää pellolle lähes heti. Miksi homma ei voisi toimia täälläkin!?

-RaS-
Kirjattu

Vene

• Jäsen
« Vastaus #20 : Tammikuu 23, 2005, 15:28:00 ip »

Hei Viljo-setä!
Tässä päivitetyt tietoni.
Kaikki tarpeellinen on jo ilmoitettu noin 24 kertaa. Ei ole mitään auttanut. Olen kerran jopa kertonut oman nimeni ja osoitteeni. Tämä tapahtui silloin, kun laitoin eroilmoitukseni kaikkien nähtäville. Liitto katsoi asiakseen poistaa osoitetiedot "minun parastani ajatellen".  
Mitä tarkoitat tarpeellisella?
terveisin Veera
P.S. Pupulle: Ainahan sitä voi perustaa jonkin sokeritautisen CIAn, Stasin, Gestapon, SSn, KGBn tai mitä tahansa vastaavaa ja anoa tukea sille Veikkaukselta tai EU:lta esimerkiksi.
Sama
Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Tammikuu 23, 2005, 15:37:00 ip »

Jos palstan olemassaolon tarkoitus on tarjota diabeteksen kanssa painiskeleville foorumi asiallisen ja aiheeseen liittyvän mielipiteen, kysymyksen, ohjeen tms. kirjoitamiseen, on tuo Raiken esittämä ankara seula aivan paikallaan.

Jos tarjotaan pelikenttä kaikenlaiseen nuoruuden huumaan, sopeutumattomuuteen, protestihenkeen, tms. liittyvään tuulettamiseen, se tulisi erottaa tästä foorumista ja on kyseenalaista, onko se enää Diabetesliiton periaatteiden mukaista.
Kas kun näitä huuhaa-foorumeita on pilvin pimein jo ennestään.
Ja eihän se palstalle rekisteröityminen ole pakollista, ellei aio kirjoittaa, ja jos aikoo, on ihan oikein, että edes vähän tiedetään, kuka mielipidettään edustaa.
Onhan tämäkin foorumi jo rajattu vain niille, joilla on www-yhteys käytettävissään. Ja lukuoikeus ei edellytä mitään henkilötietoja.

En vieläkään ymmärrä, miksi joitakin polttelee tuo yliarvostettu oma intimiteettisuoja. Arkaluontoiset poliitikot, rikolliset ym. vielä ymmärrän, mutta mattimeikäläiset tuskin kovin paljon ketään kiinnostavat (elleivät sitten innostu solvaamaan lähimmäisiään). Siksiköhän sen naamion taakse halutaankin piiloutua ?
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

Vene

• Jäsen
« Vastaus #22 : Tammikuu 23, 2005, 15:43:00 ip »

Anteeksi nyt vielä kerran! Tämäkin on tällainen porttikongi-puheenvuoro (olis pitänyt sanoa): Siis nyt ymmärsin. Ei kelpaa Raikelle kaffeet Salon toril tois pual jokke. Raikkehan haluaisi päästä Suureksi Moderaattoriksi Suuren Moderaattorin paikalle ja hoitaa suurella tietoliikenneosaamisellaan palstan ohjailun kotoa käsin. Nyt naurattaa:)
terveisin Veera
Kirjattu

Vene

• Jäsen
« Vastaus #23 : Tammikuu 23, 2005, 15:48:00 ip »

Tapsa!
Koittaisit nyt ymmärtää, että kysymys on periaatteellinen, mitä suurimmassa määrin.
Sinun kaltaisesi ihmiset, joilla on noin kova tarve kontrolloida ja hallita muita; muiden sanomisia ja tekemisiä, ovat taluttaneet joukoittain ihmisiä keskitysleireille eri puolilla maailmaa.
Kyllä sinä minun puolestani saat paljastaa itsestäsi kaiken, ihan mitä tahansa. Ei voisi vähempää kiinnostaa.
terveisin Veera
Kirjattu

reeta

• Jäsen
« Vastaus #24 : Tammikuu 23, 2005, 16:06:00 ip »

Jos tarjotaan pelikenttä kaikenlaiseen nuoruuden huumaan,

Täällä on pelikenttä nuoret ja diabetes.. käsittääkseni d-liitto haluaa, että täällä sillon on myös nuoria ja, kun heillä annetaan oikeudet kirjottaa, sillon ne oikeudet ovat kaikkiin otsikkoihin. nuoruuden huumassa, ei ole taitoa olla vanhuuden höperö ja tiukkapipo muissa otsikoissa.

entäs mitä tehdään vanhoille ukoille ja akoille jotka ovat jääneet nuoruuden huumaan vaikka ikänsä puolesta heidän pitäsi aina ja joka paikassa vaan asiaa kirjottaa?

Pitäiskö olla sääntö rekisteröitymisen yhteydessä; jos sinulla d;stä huolimatta on jäljellä huumorintajua ja nuoruuden huumaa, niin lupaatko olla sitä näyttämättä täällä kohtauspaikalla, tämä on vaan totista asiaa.
Kirjattu

fillari

• Veteraani
« Vastaus #25 : Tammikuu 23, 2005, 16:24:00 ip »

Vähän yli viikon verran,  kun näitä kohtauspaikan sivuja lukiessa, ihmettelinkin aluksi,  mitä ihmeen höppänä juttuja toiset täällä kirjoittelee (muutamat). Onneksi se on vähän "siistiytynyt", siitä alkutilanteestani, kun näille sivuille olen jo itsekkin kirjoitellut.
Se on ihan hyvä, että tuli rekisteröitymis pakko, olisi vaan pysyvä. Mitä tulee näihin tietoihin, mitä ylläpitäjälle annetaan ja ne tiedot, mitkä ovat kaikkien nähtävissä, niin just tälläiset pelletiedot, toiset kirjoittajat (aikuiset), se on vähän "murkku" ikäisten touhuu.

Jokainenhan antaa ne tietonsa, mitä ylläpitäjä tarvii ja mitä haluaa "korttiinsa" ilmoittaa. Mielestäni, se on pikku juttu, jos tänne kirjoittelee ja pääsee sairauksistaan ym.asioista  tällä palstalla kertoilee,  joillekkin se voi olla tavallaan,  myös hyvää terapiaa  jos kirjoittelut ovat asiallisia ja saa hyviä vinkkejä.

Ymmärrän tietysti ihmisiä, jotka haluavat olla salaperäisiä, tai olla niinkuin "puskassa" piilossa ja huudella sieltä kommentteja.  Ainoastaan vaan, että ne tulee tässä palstalla tekstinä, kaikkien nähtäville.
Täällä on tullut ,mielestäni hyviä ehdotuksia ylläpitäjälle, tässä minun ehdotuksiani:

1. Ylläpitäjä lähettää varoituksen sopimattomasta katsomastaan kirjoituksesta kirjoittajalle.

2. Ja jos muilta rekisteröityneiltä kirjoittajilta tulee ylläpitäjälle esim. 5-10 valitusta kirjoituksen sisällön suhteen, niin (kohta 1:sen) kirjoittajalle tullee esim. 3:n kuukauden kirjoitus kielto.

3. Tai ylläpitäjä automaattisesti ohjaa kirjoitustekstin "känkkäränkkä" radikaali/pelle sivuille, siis roskapostiin, ettei se kirjoitus ole muitten hyvien asioiden joukossa.

4. Lopullinen kirjoitus kielto.

Onhan meillä tietysti sananvapaus, mutta mielestäni tämä on väärä osoite silloin.

terveisin fillari
Kirjattu
fillari
DM1

Elämän voi ymmärtää vain taaksepäin ja kuitenkin sitä on elettevä eteenpäin.

Sören Kierkegaard

reeta

• Jäsen
« Vastaus #26 : Tammikuu 23, 2005, 16:36:00 ip »

Toisaalta, kun nämä on ovat d-sivut ja kaikilla kirjoittajilla ei ole vielä verensokerit hallinnassa, niin voi pahan päivänä sanoa mitä vaan. Silloin, jos menettää oikeutensa, niin olisi aika epäreilua. Pitäisi varmaan antaa ylläpidolle joka päivä omat verensokeri tietonsa, että ylläpito voisi miettiä mikä on oikein mikä väärin.

Ja minulle on nyt todella tullut tunne, että muutamat d-läiset luulevat, että tämä d on maailman kauhein ja vaikein asia jopa netissä.

Joka paikassa neteissä, missä ei moderoida tekstejä, on riitoja ja pieni häiriköitä, miksi ei siis täällä?

Siksi, kun täällä on diabetes ja täällä pitää olla kunnolla ja tiukat määräykset. Luulisi tuota, että, kun tämän itse d;n kanssa on jo säännöllistä elämää, että edes jossain voisi irrotella. Tämä palsta on perseestä , mie poistun.
Kirjattu

Nikka

• Vanha tekijä
« Vastaus #27 : Tammikuu 23, 2005, 16:38:00 ip »

OT:(saa poistaa) Tonni: Kyllähän voidaan vaatia akateemiseen asuun verhottuja kommentteja,mutta sitten lukijoilta pitää alkaa vaatia tiettyä koulutustasoa.Swehän voisikin olla seuraava askel  

Ja pitää myös muistaa hyvissä ajoin sopia,että vaan joko esseetyyppiset tai rank.viivoin laaditut, ei esim.runomuotoiset tai pienehköt pakinat, kelpaavat tyylillisesti. Oikeasti: jos teksti liittyy aiheeseen on ihan hölönpölöä ruotia vaikka se olis tehty haikuksi..

Veera: höh, mulle ne kahvit kyllä kelpais mutta vähän kaukana olet    

Muuten:Veera on muistaakseni niitä ainoita, jolla on, ehkä kiivastuksissaan mutta silti, ollut kaikki henkilötiedot näkyvillä. Ylläpidollahan on nimesi mutta tuskin kovin monen muun nimi,eivät ainakaan itse ole niitä antaneet..

Itselleni on ihan sama onko jollain moderaattorilla mun nimi tai osotetiedot.Jauhan joka tapauksessa tätä samaa nimellä tai ilman. Mutta esim. toisille kirjoittajille näkyvät hoitotiedot ovat antaneet mulle täsmävastauksia kun olen jotain lääke tms-juttua kysynyt. Tosin voihan sinnekin mitä vaan satuilla mutta mitäs se ilahduttaa..
Kirjattu

Nikka

• Vanha tekijä
« Vastaus #28 : Tammikuu 23, 2005, 16:41:00 ip »

Yllä oleva tarkoitti sitä,että  vaikka en aina ymmärräkään miksi Veera kiivailee, on aika helvatin hauskaa,että juuri Veeran henkilötietoja kaivataan vaikka hän on ne jopa julkisesti esittänyt ..

Keskustelua käydään siitä,miten jopa lain voimalla voidaan kaivaa henkilöstä esiin tiedot,jotka hän on itse ylläpidolle jättänyt  
Kirjattu

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Tammikuu 23, 2005, 17:05:00 ip »

Terve taas Reetallekkin.
Ei tästä ole kuin muutama kuukausi kun nuoret vielä uskalsivat vain kainosti ilmoitella mahdollisista kirjeenvaihto ystävistä.

Nyt nuoret ovat laajemminkin alkaneet kertoa tunnoistaan joita myös meidän vanhempien kannattaisi kuunnella herkällä korvalla.
Se tuskin on mitään huumaa.

Kannustaen Tonni.
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

Linkkejä

Puolustusvoimat ei muuta päätöstään diabetesta sairastavien varusmiespalveluksesta

Puolustusvoimat vahvisti tänään päätöksensä, että diabetesta sairastavat vapautetaan palveluksesta rauhan aikana. Käytännössä päätös hautaa monen nuoren diabeetikon toiveet asevelvollisuuden suorittamisesta.

Julkaistu 07.02.2020 | 13:29