Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416957 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kertakäyttökynän lakkoilu  (Luettu 1863 kertaa)

timpuri

• Vieras
Kertakäyttökynän lakkoilu
« : Tammikuu 21, 2005, 19:17:00 ip »

Onko kävelly tilanne vastaan:
Muutama Humalog-kertakynässä valinnan pistoksen määrästä on voinut tehdä; vaan pumppu ei sitte toimi. Soittelin myyntipäällikölle hän tiesi, että
tukkonen neula. Empä ollu pistänny. Sitt kokkeilin toisell neulall sama tilanne. Neljä kynää samankaltaisena. Nyt oon testannu ain kotona
uuden kynän, ettei ylläri tule "maastoss"
Kirjattu

fillari

• Veteraani
Re: Kertakäyttökynän lakkoilu
« Vastaus #1 : Tammikuu 21, 2005, 22:45:00 ip »

Minulla on ollut samantapaisia oireita, näissä Humalog-insuliinin kertakäyttökynissä.

Saa aina kokeilla ensin tuleeko insuliiniä, vaikka laittaa uuden terän. Sitten kun määrittelee tarvittavan annoksen/ tai myöhemmin kun on syönyt ja joutuu laittaa lisää, niin eipähän sieltä tule tipan tippaa. Mä olen huomannut että, siinä 1/2-välin jälkeen, kynässä olevasta insuliinimäärästä alkaa kynä temppuilee, ei tule insuliiniä. Painaa kynän päästä vaikka valitseman 5-yks. ei vaan tippa tule ulos.
Olen myös vaihtanut uuden terän ja sama juttu, taas uusi terä ja sama juttu, ei vaan tuu sieltä insuliiniä.

Sanoin viime vuonna D-hoitajalle asiasta ja hän itsekin kokeili, ei toiminut, vaikka mulla oli samoja teriä siitä teräpaketista. Vaihdoin terät sitten toisen valmistajan teriin, vaikka ne on periaattessa samanlaisia.

Mutta se ei kyllä auttanut, olen tullut itse siihen tulokseen että: niissä humalog-kertakäyttökynissä on jotain vikaa.

Eli, siinä päässä, mihin terä laitetaan, se kuminen tulppa on liian alhaalla, nämä terien sisällä oleva piikkiosuus ei enään yletä kumitulpan alapuolelle antamaan insuliiniä, kun on saavutettu kynässä n. 1/2-väli, varmaan kumitulppa
valuu vaan loppua kohti alemmas.

Minulla on myös pitkä vaikutteinen Protaphan Flex-pen insl. ja siinä se kumitulppa on ylempänä, eikä ole ollut sen kanssa ongelmia, eli kierrättävän piikin sisä osuus menee syvemmälle ja tavoittaa insuliinin. käytän saman valmistajan teriä kummassakin, mutta Humalog-kynissä se ongelma on.                                                        

t. fillari
Kirjattu
fillari
DM1

Elämän voi ymmärtää vain taaksepäin ja kuitenkin sitä on elettevä eteenpäin.

Sören Kierkegaard

bittersweet

• Matkailija
Re: Kertakäyttökynän lakkoilu
« Vastaus #2 : Tammikuu 22, 2005, 16:49:00 ip »

Samaa valitin eräässä viestissä taannoin.Pienillä annoksilla männän liikettä ei välttämättä huomaa.Apteekissa tiedettiin että kyseisestä kynästä on tullut paljon  valituksia.Kerrankin ihmettelin kun verensokerit seilas 24:ssä.Mitenkähän huuli pantais jos apteekki sanoisi,että näistäkin pillereistä puolet on plaseboja,mutta kun ei tiedetä mitkä?Ei muuta kuin ryhmäkanne vetämään valmistajaa vastaan...ai niin emmehän sentään ole Ameriikassa!
Kirjattu

Linkkejä