Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418482 viestiä  •  20021 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Mitä haittaa ollut Kohtauspaikasta?  (Luettu 10463 kertaa)

Yogi

• Vieras
Mitä haittaa ollut Kohtauspaikasta?
« : Tammikuu 05, 2005, 10:05:00 ap »

Tuollainen nami-nami-positiivinen säie vaatii aivan välttämättä vastapainon. Hyötyjä ja haittoja on syytä vertailla rinnakkain. Onko joku tehnyt hoidossaan pahoja virheitä, kun on soveltanut jotain Kohtauspaikalta lukemaansa juttua?

Aikaa meiltä kaikilta on varmaan tuhrautunut tähän paljon. Sen olisi voinut viettää reippaiden harrastusten parissa. Ruudun ääressä istuminen ei ainakaan kakkosille ole hyväksi.
Kirjattu

Antsu1

• Vieras
Re: Mitä haittaa ollut Kohtauspaikasta?
« Vastaus #1 : Tammikuu 05, 2005, 10:32:00 ap »

No suoraan sanoen mun työnantaja on kokenut suurimmat haitat menetetyn työajan muodossa, koskapa mulla tulee vierailtua täällä turhan usein juuri työajalla    

Tilanne ehkä muuttuu - tai sitten ei, kun saan kohta uuden koneen kotiin ja ADSL-yhteydet  
Kirjattu

zebra1

• Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 05, 2005, 13:22:00 ip »

Totta Yogi    

Mä en kyllä muista yhtään tapausta, että olisi oikeasti tullut jotain haittaa kohtauspaikan neuvoista. Itsehän mä niitä aina sovellan, ja omalla vastuulla kuten lääkärinkin neuvoja.

Työajalla mäkin tätä teen. Mutta mä oon nopea kirjoittaja    Ja olen ajatellut että jos jotkut käyvät röökillä monta kertaa päivässä, kai mä voin käydä täällä virkistäytymässä.
Kirjattu

marjalehti

• Vieras
« Vastaus #3 : Tammikuu 05, 2005, 13:53:00 ip »

Noin vuosi sitten topakkana kotiäitinä aloin keittää pienemmän lapseni tutteja (vaikkei välttämättä olisi enää edes tarvinnut, ajattelin että hyvähän niitä välillä on keitellä/steriloida...)
No, luulin että se 5 minsaa riittää ja odotellessa voin kävästä kohtauspaikalla katsomassa, mitä täällä on.

Vierähti se viisminuuttinen kai vähän pitkäksi... Kattila meni roskiin suoraan sen jälkeen, tutteja ei enää voinut tunnistaa tuteiksi...
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #4 : Tammikuu 05, 2005, 18:24:00 ip »

Ei nyt kyllä pikaisesti ajatellen ole ollut mitään haittaa tai sitten haitat ovat jääneet täysin positiivisten asioidn peittoon.  
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #5 : Tammikuu 05, 2005, 19:07:00 ip »

Olen ollut kohta 30 vuotta d. Ei ole mitään elinmuutoksia tai lisäsairauksia. Aiemmin en edes tiennyt niistä juuri mitään, kun asenteeni on ollut se, että perehdyn vasta kun jotain ilmaantuu. Palstan patioita luettuani olen alkanut liikaa ajatella elinmuutoksia/ lisäsairauksia ja tuntuu, että olen jopa kokenut itseni aiempaa vakavammin sairaaksi diabeetikkona.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #6 : Tammikuu 05, 2005, 19:27:00 ip »

Saara, minulla on jokseenkin sam tilanne, mutta minun on vaikea pysyä poissa näiltä sivuilta - ja, noh netistä yleensäkin. Väsyttääkin niin kamalasti jatkuvasti eikä saa mitään aikaiseksi. Olin jo syksyllä väsynyt ja viimeinen niitti oli 10.12 saapunut terveyskeskuksen kirje silmänpohjista - lievää taustaretinopatiaa ja lievää turvotusta makulopatia-alueella molemmissa silmissä. Muutenkin vuosi 2004 oli enimmäkseen kammottava minulle. Tulenen reputtamaan useita kursseja, kun en saa viimeisiä suorituksia niitä varten tehtyä. En vain pysty aloittamaan. Yleensä opintoni etenevät hyvin/kohtuullisesti vaikka voisin miten huonosti. Mittaan vain sokereita ja uusin pitkäsokeri 7.9 oli kovan työn takana. Olen pahoillani että tilitän. En vain voi puhua mistään kellekkään kasvotusten.
Kirjattu

reeta

• Vieras
« Vastaus #7 : Tammikuu 06, 2005, 09:40:00 ap »

Tiedä onko tämä haitta vai hyöty. Olen aika uusi diabeetikko ja d-hoitaja mut tälle sivulle neuvoi.Se kyllä sanoi, että en saa vielä yksin kokeilla mitään teidän neuvojanne vaan yhdessä mietitään niitä.

Nyt, kun menen d-hoitajalle, niin olen alkanut sille puhuun teidän nimillänne tyyliin, että Tonni tai wulvaaja tai pulla jne näin neuvoi, teenkö niin. Vaikka ette olekaan juuri minua neuvoneet niin minä vähän jokaisen neuvon, on se annettu kelle tahansa, haluaisin itseeni kokeilla. Mun koko aika meinaa mennä siihen, että mie tingaan hoitajan kanssa teidän sanoista.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #8 : Tammikuu 11, 2005, 20:19:00 ip »

Mulla on ihan sama juttu. Diabetes-hoitaja oikein suuttui ja sanoi: Nyt teet vaan niin kuin minä käsken.
En tiedä, onko toikaan ihan oikein.
Joka tapauksessa koko ajatuksen vertaistuesta voisi panna kokonaan uusiksi.
Lopettais tämä lääkärileikki ja ruvettais tukemaan toinen toisiamme. Ikään kuin IHMISINÄ.
Saa olla eri mieltä.
terveisin Veera
Kirjattu

Kian

• Vieras
« Vastaus #9 : Tammikuu 13, 2005, 17:35:00 ip »

En kyllä tykkää Veera että se oli ihan oikein sanottu d-hoitajalta. Mun kokemukseni on että me olemme ne jotka voidaan auttaa parhaiten itseämme. Olen monta kertaa tuntenut ettei lääkärin ohjeet ihan oikein ole. (Inskan ottaminen ei ole mikään penisiliinin-ottaminen.) Kerran kun sisko tuli lääkäristä (on ja d1)oli saanut uudet insuliiniannokset. Kun hän näytti ne minulle tajusin heti että nyt tais mennä päi h:hon. Siskoni on lyhytkasvuinen ja hänen uudet annokset olivat puolet enemman mitä mun. Vedin hänen annokset reilusti alas ja olin kauhuissaan...
Eikä sekään ollut oikein. Siskoni meni siltikin samana yönä tajuttomaksi. Paskat!
On minusta hyvä saada kuulla miten toiset tekee siinä ja tässä tapauksessa. Sitten saa itse ottaa toisen kokemukset ja punnita ne omalla päätöksellä.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #10 : Tammikuu 13, 2005, 17:39:00 ip »

Siinä taas kerran nähtiin miten eriarvoisessa asemassa me olemme saada kunnollista hoitoa, tietoa ja apua.
Kyllä sitä voi puhua suu vaahdossa vaikka mitä, mutta kun tosi paikka tulee silloin mitataan se, että onko LAKI KAIKILLE SAMA.
terveisin Veera
Kirjattu

Guest

• Vieras
« Vastaus #11 : Tammikuu 25, 2005, 12:55:00 ip »

Nyt alkaa minullakin tuntua jo Kohtauspaikan haittavaikutukset. Tänä aamuna olen lueskellut silmät tuhrussa näitä viestejä muutaman tunnin ja kaikki muu on jäänyt tekemättä. Mutta kai se johtuu siitä, kun välillä jää useitakin päiviä väliin ettei tule edes kurkattua tänne.
Kirjattu

Sefa

• Vieras
« Vastaus #12 : Tammikuu 26, 2005, 15:47:00 ip »

Tää kohtauspaikka vois olla jaoteltu jotenkin eri ikäluokille omansa, sillä vaikka olen itsekin ollut nuorena diabeetikko ilman tätä palstaakin tuntuu tyhmältä lukea lasten lörpöttelyä kun itse olen sairastanut 35 vuotta ja enemmänkin tätä monen geenivirheen aiheuttamaa aineenvaihduntasairautta, jonka yksi paskanen osa on diabetes. Milloinkahan hoitohenkilöstö tämän lopultakin myöntää? Sitä olen jo odottanut ainakin 20 viimeistä vuotta. Aina sama laulu joka kerta kun hoitohenkilöstö muuttuu, nyt vaan olen törmännyt jo siihen seikkaan että diabeteshoitajat kyselee "milloin sinulla tämä II-tyypin diabetes oikein alkoi". Aika törkeää huolimattomuutta potilaspaperini edessään olevalta hoitajalta. Tosiaan tämä palsta voisi olla selvempi jos ainakin taudin keston tai hoidettavien iän mukaan olisi jotenkin jaoteltu edes otsikot. Nythän palstan käyttäjät kirjaa omat viestit ihan minne sattuu osumaan.
Kirjattu

dadda

• Vieras
« Vastaus #13 : Tammikuu 27, 2005, 10:45:00 ap »

onhan tää jaoteltu ikäluokkien mukaan?? sitä vaan on niin monenlaista henkistäkin ikää    ja on aina ihan sattumasta kiinni, kenen kanssa mennee "kemmiit kohakkain", ei iästä tais sairastamisajasta.

...tai sitten en vaan ymmärtänyt viestiäsi, kun olen sairastanut vasta 13 v...  
Kirjattu

Nikka

• Vieras
« Vastaus #14 : Tammikuu 28, 2005, 01:52:00 ap »

Mäkään en ole sairastanut vasta kun 33 vee mutta minusta on kiva lukea mukuloitten ja perheitten ja vähemmän aikaa sairastaneitten juttuja. Ja en varmaankaan kirjoittais vaan osastolle" naiset 30-40w,sairastaneet 30-40w",koska sinne ei aina olisi asiaa ja jonnekin muualle olsi..

Millä tavalla tämä nykyinen systeemi tuntuu sekavalta? Joittenkin hoito-tai muitten tietojen nökyminen suoraan viestissä voisi helpottaa,ettei niitä Joka Kerta tarviiskaivella erikseen henkilötiedoista..
Kirjattu

Linkkejä