Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416951 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mikäs toi juttu "Kirjautunut" on?  (Luettu 5635 kertaa)

Iris

• Jäsen
Mikäs toi juttu "Kirjautunut" on?
« : Kesäkuu 28, 2004, 23:38:00 ip »

Siis tuo joka ilmestyy tuonne jutun perään? Olen
tainnut tipahtaa kelkasta...
Kirjattu

Renzo

• Aktiivinen
Re: Mikäs toi juttu "Kirjautunut" on?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 29, 2004, 10:14:00 ap »

Hyvä kysymys?!
Kirjattu
Kun avaan lompakkoni, minulle tulee outo tunne, että raha ei ole enää muodissa.

admin

• Vieras
« Vastaus #2 : Kesäkuu 29, 2004, 10:25:00 ap »

Kirjautunut-linkin takaa ylläpito näkee ip-numeron. Kyse on juuri voimaan tulleesta uudistuksesta. Kirjautunut-sana on hieman huono  käännös. Mietitään parempaa...
Kirjattu

Renzo

• Aktiivinen
« Vastaus #3 : Kesäkuu 29, 2004, 10:37:00 ap »

Ehdotuksia:
-Kuitti
-Kuittaus
-Paikkalla
Kirjattu
Kun avaan lompakkoni, minulle tulee outo tunne, että raha ei ole enää muodissa.

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #4 : Kesäkuu 29, 2004, 16:51:00 ip »

Siis mikä IP-numero? "Kirjautunut" on käännös mistä sanasta? Mikä uudistus? Mitä hyötyä tästä on?
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Kesäkuu 29, 2004, 17:56:00 ip »

Zorbas, tultiin työalueelleni, joten on pakko kuitata lyhyesti ;-)

>Internetiin liitetyt koneet erotetaan toisistaan IP- eli Internet-osoitteiden perusteella. Jokaisella koneella, joka on liitetty Internetiin, on oma uniikki IP-osoite.

>IP-osoite koostuu kahdesta osasta: verkko-osasta, joka määrää verkon, johon kone on liitetty, sekä isäntä-osasta, joka identifioi koneen verkon sisällä.

Eli, kun operoit keskustelupalstalla, kerrot myös samalla oman koneesi "kotiosoitteen" (kiinteät IP-osoitteet sellaisenaan, dynaamiset IP-osoitteet määräytyvät kuitenkin tiettyyn rajattuun verkkoon joten dynaamisten osoitteiden käyttö ei identifioimista estä) ilman, että yksityisyyttäsi loukataan ;-) Tuo tieto on jostain syystä haluttu esittää keskustelujen yhteydessä, vaikka se ylläpitäjälle on toki saatavilla palvelinliikenteen perusteella joka tapauksessa (eli vaikket itse sitä keskustelijana näkisikään).

IP-osoitteen perusteella voidaan hakea/tutkia esim. väärinkäytöstapauksia sekä mahdollisesti estää kyseisestä osoitteesta tuleva liikenne. Käytännössä sinä et tuolla tiedolla mitään tee, vaan palstan ylläpitäjät kylläkin.
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #6 : Heinäkuu 30, 2004, 15:29:00 ip »

Terve taas!

Toivotan hyvää kesän jatkoa kaikille. Palaan teemaan, kunhan kiireiltäni ennätän.

Kesäterveisin
Veera
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #7 : Heinäkuu 31, 2004, 09:23:00 ap »

Mielestäni IP-numeroiden jäljittäminen ja niillä operoiminen on verrattavissa ns. sosialististen maiden aikoinaan harjoittamaan välinekieltoon, jonka mukaan kukaan yksityinen ihminen ei saanut omistaa edes kirjoituskonetta, kopiokoneesta puhumattakaan. Sana on vallan väline ja siksi vaarallinen. Sensuuriin turvautuu totalitarismi, joka on heikkouden selvimpiä merkkejä; asioista ei uskalleta, osata eikä haluta puhua. Tällainen valta odottaa vain omaa kaatumistaan.

IP-numeroilla keskustelun estäminen on täysin perustelematonta myös siksi, että rajoitukset kohdistuvat paljon suurempaan joukkoon kuin siihen vähäiseen yksilöön, jonka pääsy palstalle piti ehkäistä. Jos minä esimerkiksi menen kirjastoon ja lähetän viestini sieltä, ylläpito saattaa sulkea yhteyden. Tämän jälkeen samaa päätettä käyttävät mahdollisesti sadat diabeetikot ovat estettyjä saamaan sanaansa kuuluville. Voi parkoja! Eiväthän he edes tunteneet minua.

Toivottavasti ylläpito kykenee vähän paremmin perustelemaan valitsemaansa ratkaisua.

Itse olen jo pidemmän aikaa saanut keskusteluyrityksiini vastaukseksi viestin: ”Valitettavasti käyttämäsi IP-numero on käyttökiellossa Kohtauspaikalla. Et voi lähettää viestejä tai rekisteröityä palstallemme.

Ole hyvä ja kysyy meiltä lisää.”

Miten niin valitettavasti. Kuka kenelle valittaa.  Olen ottanut yhteyttä, mutta minulle ei ole vastattu. Ei ole myöskään kerrottu, onko tuomioni mahdollisesti elinkautinen

Kapitalistiseen omistusoikeuteen perustuvastakin sananvapauden rajoittamisesta voidaan olla montaa mieltä. Kaikki omistus on ryöstöä! Mutta kun puhutaan diabetes-liitosta, sen toimintaa lienee jokaisella veronmaksajalla oikeus kritisoida, sillä liitto toimii julkisilla varoilla. Meidän kaikkien yhteisillä varoilla.

terveisin Veera
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #8 : Elokuu 02, 2004, 12:58:00 ip »

Niin, miksiköhän, Veera, tämmöinen systeemi otettiin käyttöön? Ei tässä minusta mistään välineiden omistamiskiellosta ole kyse, pikemminkin siitä että häiriköt saataisiin pois toisia terrorisoimasta ja että palsta saisi toimia sääntöjensä mukaisesti. Älä sitten mene kirjastoon lähettelemään viestejäsi jos kerran voit sillä aiheuttaa hallaa toisille, vai onko silläkään sinulle mitään väliä?
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #9 : Elokuu 02, 2004, 20:20:00 ip »

No löytyihän se siltä tämä nettipoliisi, joka tietää kaikesta kaiken. Minä puolustan tässä vain sananvapautta ja ihmisten oikeutta olla juuri sitä mieltä kuin he ovat.
Suomi ei Transsylvaania ainakaan toistaiseksi.
Kaikkea hyvää sinulle ja kaikille muillekin.
Minua tuskin kukaan voi syyttää välinpitämättömyydestä )
terveisin Veera
Kirjattu

Raikke

• Aktiivinen
    • www.rsaarela.com
« Vastaus #10 : Elokuu 03, 2004, 22:19:00 ip »

Eräällä toisella palstalla pitkän taistelun jälkeen suoritettiin äänestys ja eräs häirikkö häipyi iäksi!
Eli kyllä niitä keinoja on.
Mutta palstan luettavuus kärsii.
Siksi olisi parempi, että Veera ei blokkaisi kaikkia Suomen kirjastoja pois tältä palstalta toimillaan...

-RaS-
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #11 : Elokuu 04, 2004, 00:04:00 ap »

Sana on vallan väline ja siksi vaarallinen , niinpä. Veeranko sana on vallan vallaton ja vaaraton ? Muut pahoja / minä hyvä. Hohhoijaa..
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #12 : Elokuu 04, 2004, 11:10:00 ap »

D-liitto tuskin harjoittaa sosialismia, totalitarismia tai kapitalismia. Me halutaan vain rauhallisesti kirjoitella toistemme kanssa.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #13 : Elokuu 05, 2004, 02:08:00 ap »

Aivan.Toivottavasti liitto ei ala harjoittaa välinekieltoa  
Kirjattu

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Elokuu 05, 2004, 12:48:00 ip »

IP:* Rekisteröinti.
Se vähä niinku kulunvalvotaa,
ihmisten vahtaamista.
Sitä voijaan ääritapauksissa käyttää
tukkimaan suu liian innokkailta näppiksiltä.

Tonni (suu supussa)
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

Linkkejä