Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416942 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Diabetesliiton joulumerkit  (Luettu 15557 kertaa)

Sirkku

• Intoilija
Diabetesliiton joulumerkit
« : Joulukuu 06, 2005, 22:31:00 ip »

Edellisen diabeteslehden välissä tuli taas joulumerkkejä. Oletteko maksaneet ja käyttäneet niitä ja kuinka suhtaudutte tällaisiin kotiin tuleviin hyväntekeväisyysjuttuihin?

Itse ole jo usean vuoden ajan maksanut merkeistä sen suositushinnan ja liimannut merkin jokaiseen lähettämääni joulukorttiin. Harvakseltaan tulee joskus muutenkin osallistuttua hyväntekeväisyyteen, mutta tämä on ollut sellainen joka vuosi toistuva juttu. Taitaa olla näin joulunseutuna niin vanhurskas olo ja "omaksi hyväksi" se raha kai jollain lailla menee (?).
Kirjattu
D1 - pumppu/humalog

äskoo

• Lentävä kynä
Re: Diabetesliiton joulumerkit
« Vastaus #1 : Joulukuu 07, 2005, 10:43:00 ap »

Olen vuosikausia maksanut sen suositushinnan ja myöskin liimaillut merkkejä joulukorttikuoriin.

Samoin tuen Alzheimer-liittoa ja Syöpäjärjestöjä, koska lähisuvussa on ko. sairauksia. Yleensäkin katson velvollisuudekseni hyväntekeväisyyskeräyksiin osallistumisen. Esimerkiksi eilen lentokoneessa laitoin taas roponi tyttöjen koulutuksen hyväksi menevään Unicefin keräykseen, koska katson, että naisten koulutus on nopein tie parantaa maailmaa ja estää mm. terrorismia.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Riksu

• Vanha tekijä
« Vastaus #2 : Joulukuu 09, 2005, 22:21:00 ip »

Jep, minäkin ole vuosittain maksanut suositushinnan ja liimannut merkit kaikki mahdollisiin paikkoihin. Periaatteessa en pidä siitä, että kotiin lähetetään ilman erillistä pyyntöä jotain, jonka saa maksaa tai jättää maksamatta. Tämä D on sen verran lähellä, että joulumerkkien verran olen valmis periaatteestani joustamaan    Arvat menivätkin sitten jo periaatteeni yli ja palautin ne heti seuraavana päivänä.  
Kirjattu
Riksu
D1 v:sta 1978, Accu-Chek Spirit Combo + humalog. Pumpulla vuodesta 1994

upi

• Veteraani
« Vastaus #3 : Joulukuu 10, 2005, 01:50:00 ap »

Jäsen ollaan, mutta eipä ole merkkejä tullut.
Lehti kyllä on luettu.
Maksaisin kyllä merkit ihan kannatuksen vuoksi,
mutta, mutta..
Muuten pakkomyynnistä olen samaa mieltä,
jos lähetätte, niin omalla vastuulla.
Jotkut kaltaiseni saattavat hyvinkin piruuntua
pakkomyynnistä.
Valtaosa "ilmaiseksi" tulleesta materiaalista
menee armottomasti roskiin avaamatta.
Kirjattu
..niin se käy..

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Joulukuu 10, 2005, 10:53:00 ap »

upi: oletko ihan tarkkaan sen Diabetes-lehden selannut (nro 11)? Siellä välissä oli ainakin minun merkkini ja aion sen suositushinnan maksaa(10€).

Keiju
Kirjattu

astrakan

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Joulukuu 10, 2005, 13:59:00 ip »

Tavaksi on tullut maksaa Diabetesliiton joulumerkit ja liimailla niitä joulutervehdyksiin. Mielessä toive, että kortin saaja huomio merkin ja se herättää ajatuksia...
Nyt muuten huomasin että sama setti merkkeineen ja tilisiirtoineen oli Kotiliesi-lehden välissä!

Tällä hetkellä katson että oma taloudellinen tilanne mahdollistaa avustukst, mutta ymmärrän kyllä että kaikki eivät pysty tukeaan aina antamaan vaikka haluaisivat.

D-liiton lisäksi tuen säännöllisesti Keliakialiittoa ja Invalidiliittoa. Muihin keräyksiin osallistun fiilispohjalta kohteen ja omien mahdollisuuksien mukaan.
Kirjattu
.\:\:/:/.      
:\:\:/:/:.          
:'- ¿ -':.          
( 9 - 9 )'          
-( (_) )            
/'-vvv-'\

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Joulukuu 10, 2005, 16:43:00 ip »

Aiemmin maksoin noista joulumerkeistä, mutta nyt parisen vuotta olen tulenut Diabetesliittoa pienellä kuukausittaisella summalla (tai oikeastaan Diabetestutkimussäätiötä otsakkeella "nuoruustyypin eli tyypin 1 diabeteksen tutkimus"), joten olen laskenut, että siinä saa olla myös joulumerkit mukana  

Varsinaisiin joulun alla tuleviin hyväntekeväisyysjuttuihin, postin kautta tuleviin, en pahemmin osallistu, mutta jo vuosikausia olen tukimuotona tilannut Suomen Luonto -lehteä sekä Mielenterveysliiton julkaisua sekä laittanut ropoja niin Pelastusarmeijan kuin muidenkin keräyslippaisiin.

Ai niin, ja joulukortit ovat aina Unisefin 10 kortin paketti, juuri sopiva määrä mun tarpeisiin  
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Jape

• Lentävä kynä
Vs: Diabetesliiton joulumerkit
« Vastaus #7 : Marraskuu 06, 2012, 18:18:02 ip »

Jaahans, on taas se aika vuodesta. Tuleeko maksettua vaiko eikö tule ? Itse voin sanoa, että 20 euroa pistin menemään kun se "hyvään tarkoitukseen" menee... ;D  vaikka osa meneekin VHH- sun muille ituhippihuuheloille..... ;)  ei saa ottaa vakavasti. 8)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Marraskuu 06, 2012, 20:00:10 ip »

Tuli varmaan rasvafoobikolle jouluinen tunnelma.
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Marraskuu 07, 2012, 00:12:29 ap »

Tuli varmaan rasvafoobikolle jouluinen tunnelma.

Juu, pistäkää voita nassuun vaan... 8)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Marraskuu 07, 2012, 09:06:08 ap »

Pitäisköhän maksaa, ei silti, en noita käytäkään mihinkään, kun korttien lähettelyt on vähissä. Aikoinaan äiti sinne jotakin laittoi, kun asuin kotona. Itse en ole ja kun lehtikään ei aina ole tullut.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Marraskuu 07, 2012, 09:11:14 ap »

Itse ajattelin asian niin että jos se minun talous siihen 20 euroon kaatuu, niin sitten se sietää kaatuakin....anti mennä vaan. 8)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Marraskuu 08, 2012, 19:14:51 ip »

No en kyllä kehtaa olla maksamatta kun kerran käytänkin merkit. Ja ne on ihan nättejäkin taas.  :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Marraskuu 11, 2012, 23:50:47 ip »

No en kyllä kehtaa olla maksamatta kun kerran käytänkin merkit. Ja ne on ihan nättejäkin taas.  :)

Samat sanat!  :)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Marraskuu 12, 2012, 15:24:59 ip »

Kyllä maksan ja käytän. Minä olen niitä ihmisiä, jotka lähettävät joka joulu 30-50 korttia ja usein kuoressa, joten siihen tulee laitettua se ikään kuin sulkijamerkiksi. Jos on jäänyt joskus yli, olen laittanut niitä seuraavanakin vuonna, vaikka niissä ihan pienellä se edellisvuosi näkyykin. Ei sitä kukaan huomaa..  ::) ;)

Kirjattu

Linkkejä