Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417081 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Diabetes päivä 14.11.  (Luettu 4665 kertaa)

Catherine

• Vieras
Diabetes päivä 14.11.
« : Marraskuu 07, 2005, 23:30:00 ip »

Hei!
Olen uusi tulokas tälle keskustelupalstalle.
Ensimmäinen kysymys kuuluu?
Tietääkö mitä tapahtumia Diabetes -yhdistys järjestää Valtakunnallisena Diabetes-päivänä 14.11. ?

Ja seuraavaksi kysyisin, mistä saa ilmaisia verensokerimittareita? Olen ostanut jo 2 kpl. Toinen vaatii liikaa verta ja toinen antaa erroreita ja käyttöohjeetkin puutteelliset.

Kiitän etukäteen mahdollisista vastauksista.
Kirjattu

Yogi

• Veteraani
Re: Diabetes päivä 14.11.
« Vastaus #1 : Marraskuu 08, 2005, 00:18:00 ap »

Lainaus
Alkuperäisen viestin lähetti Catherine:
[qb]
Tietääkö kukaan mitä tapahtumia Diabetes -yhdistys järjestää Valtakunnallisena Diabetes-päivänä 14.11. ?[/qb]

Turun yhdistyksen nettisivulla sanotaan, että Diabetes-päivän yleisötilaisuus on marraskuussa ja kehotetaan seuraamaan Treffi-lehteä. Diabetes-päivän esitelmän löysin, mutta se on viimevuotinen.  
[qb]
Ja seuraavaksi kysyisin, mistä saa ilmaisia verensokerimittareita? [/qb]

Tämä teksti löytyy Turun yhdistyksen nettisivuilta.

Varmaan turkulaiset kohta vastaavat paremmin.
Kirjattu
Aina napit vastakkain ollaan Pöystin kanssa. Ei ole hyvä tämä Pöysti.

Xenia

• Intoilija
« Vastaus #2 : Marraskuu 08, 2005, 08:53:00 ap »

Kaikille Turkulaisille annetaan tuo Accu-Chek Compact-mittari. Se on ainut mittari, johon täällä saa ilmaiseksi liuskoja. Toinen mitä annetaan, jos mittaa oikein paljon tai muuten hyvin perustelee, on Accu-Chek Aviva. Itse sain tuon, joskin aina liuskoja hakiessa asiasta vähän nuristaan, mutta liuskoja olen kuitenkin saanut.

Diabetes-lehden välissä on myös aina välillä lappusia, joilla saa tilata jonkin mittarin ihan ilmaiseksi (joskus pienellä rahalla). Näihin mittareihin ei kaupunki kuitenkaan jaa liuskoja, vaan ne joutuu itse kustantamaan.
Kirjattu
---------------
Xenia, D1, pumppuilija

Xenia

• Intoilija
« Vastaus #3 : Marraskuu 08, 2005, 08:54:00 ap »

Se jäi edellisestä pois, että nuo mittarit saa sieltä välinejakelusta D-hoitajalta.
Kirjattu
---------------
Xenia, D1, pumppuilija

Catherine

• Vieras
« Vastaus #4 : Marraskuu 12, 2005, 20:43:00 ip »

Juu kävinkin nettisivuilla eikä sieltä löytynyt juuri muuta kuin tuo tieto että marraskuussa Turussa on jokin esitelmä, muttei tiedä koska, mikä esitelmä ja missä.

Tarkoitin oikeastaan että onko tuona ma 14.11.jossain apteekissa tai jossain auditoriossa jotain infoa tai uusien mittarien jakoa, kun olen kuullut että mittarien valmistajat joskus jakavat mittareita mutta taitaa se olla aika harvinaista? Accu-Check ei mulle valitetttavasti käy.
Kirjattu

D1-1978

• Veteraani
  • Levemir, Humalog, D1
« Vastaus #5 : Marraskuu 13, 2005, 12:12:00 ip »

AccuCheck Compact ei sinulle varmaan käy sen (hirveän) äänen takia. Pyydä AccuCheck Aviva, turkulainen kaverini sai sen, kun sanoi, että luennoilla ei saa muuten mitata, kun ääni häiritsee opetusta    Avivassa on hyvä käyttöohje, tosin sekin antaa helposti errorin, jos ei laita verta tarpeeksi nopeasti. Mutta tuloksen saa 5 sek:ssa ja verta tarvitsee vain minitipan. Ja liuskat saa Turunkin terveyskeskuksesta, jos vain saa sen mittarin.

Apteekeissa saattaa olla vain verenpaineen mittausta tms. tuskin infotilaisuuksia, tai jos on, niin 2-tyypin diabeteksesta. Turun esitelmä on jalkojen terveydestä (varmaan siis terveydenhoitajan antamasta jalkahoidosta ja omahoidosta), mutta Treffilehteä varmaan tule Turun kirjastoihinkaan. Eli se jää ilmeisesti sinulta käymättä.
Kirjattu

Linkkejä