Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418228 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: LÄÄKEKORVAUS-asiassa viimeinen rutistus  (Luettu 5486 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Re: LÄÄKEKORVAUS-asiassa viimeinen rutistus
« Vastaus #15 : Lokakuu 04, 2005, 14:34:00 ip »

Minä ymmärsin niin, että valtio tienaa lähinnä pakottamalla lääkefirmat noin 5% hiltojen alennukseen.

Itse lääkekorvaussysteemin muuttamisella oli tarkoitus "yksinkertaistaa" korvausten laskentaa - juu, älkää minulta kysykö miten se muka yksinkertaistuu    Minusta oli paljon helpompi laskea esim. 80€ hinnasta ensin pois pyöreä 10€ ja sitten jakaa kahdella (50% korvaus), kuin nyt lähteä laskemaan 58% (siis mun maksettavaksi jäävä osa) koko hinnasta...

Itse tänään laskeskelin, että reseptilääkkeillä 5% hinnan alennuksen jälkeen uudella korvaustavalla takkiin tulee reilut 80 euroa vuodessa.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Konrad

• Vieras
« Vastaus #16 : Lokakuu 04, 2005, 15:08:00 ip »

Antsu1,

Yksinkertaistus on yksinkertaista aritmetiikkaa, Sinulla se on 80€ lisää.  

Tämä yksinkertaistus tuottaa Kelan kokonaisulosmaksujen suhteen, mitä? Osaako joku kertoa?
Kirjattu

diabe

• Vieras
« Vastaus #17 : Lokakuu 04, 2005, 21:13:00 ip »

Kansanedustajat loistivat poissaolollaan siksi, etteivät he ole maanantaisin Helsingissä (paitsi helsinkiläiset, joilla taisi viime maanantaina olla kaupunginvaltuusto samaan aikaan).

Lain yleiskeskustelu käydään sosiaali- ja terveysvaliokunnassa ensi torstaina, josta seuraa, että käytännössä viimeinen vaikuttamispäivä on keskiviikko eli huominen. Ja keskeinen vaikutuskohde on valiokunnan hallituspuolueiden edustajat, koska valiokunnan oppositioedustajista uskoakseni lähes kaikki tai kaikki vastustavat hallituksen esitystä maksukaton ylittävien ostosten omavastuusta.
Kirjattu

diabe

• Vieras
« Vastaus #18 : Lokakuu 05, 2005, 20:47:00 ip »

Tulipa huonosti luettua sosiaali- ja terveysvaliokunnan aikatauluja. Torstain yleiskeskustelu koskeekin sairausvakuutuslain muuta kuin lääkekorvausmuutosta. Eli vaikuttamisaikaa on toki vielä hyvinkin jäljellä.
Kirjattu

Linkkejä