Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418228 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Muistatteko: "Kohtauspaikkatapaaminen 5.-6.02.05 "?  (Luettu 14487 kertaa)

vivianv

• Vieras
Re: Muistatteko: "Kohtauspaikkatapaaminen 5.-6.02.05 "?
« Vastaus #15 : Syyskuu 26, 2005, 14:55:00 ip »

Hienoa!
Kirjoitin jo kalenteriin ja yritän mahtua mukaan sitten, kun ilmoittautumisia otetaan vastaan  

Minusta viimeksi oli varattu liian vähän aikaa kysymys-vastaus -sessiolle, jossa "raatilaisten" kysymyksiin oli vastaamassa d-lääkäri Ilanne-Parikka. Toivoisin samanlaista, mutta pitempää sessiota.
Kirjattu

fillari

• Veteraani
« Vastaus #16 : Syyskuu 26, 2005, 15:11:00 ip »

Se onkin hienoa, että on varattu viikonloppu D-keskuksessa  
Siitä onkin mulla 16 vuotta, kun viimeksi olin siellä.

Ohjelman sisällön suhteen, ei nyt heti tule mieleen, kun en ollut viime kerralla ja ettei tule "liikaa" ohjelmaa, kun kuitenkin siinä on vain la-su päivät.

Vaikka mulle kelpaa halvin vaihtoehto ruokaa ja katto pään päälle ja jotain pientä ohjelmaa lisäksi.
Kirjattu
fillari
DM1

Elämän voi ymmärtää vain taaksepäin ja kuitenkin sitä on elettevä eteenpäin.

Sören Kierkegaard

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Syyskuu 26, 2005, 15:14:00 ip »

Voi p....! Sain juuri EILEN tietää keväisen Kiinan kiertomatkani ajankohdan olevan 21.4.-1.5.2006. Eilen iloitsin siitä, että näkisin kirsikkapuut kukassa. Tänään olen hapan, kun joudun jäämään pois Kohtauspaikkatapaamisesta!  

Olen odottanut uutta tapaamista kovasti, varsinkin kun nyt olis paljon kysyttävää Levemir-konkareilta. Paras siis vääntäytyä edes lokakuussa Kauniaisiin, että pääsisi porukkaan mukaan.

Nimimerkki Miksi välillä ei tapahdu mitään ja miksi joskus liikaakin...
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Xenia

• Intoilija
« Vastaus #18 : Syyskuu 26, 2005, 15:44:00 ip »

Ihan sama täällä. Sain perjantaina tietää, että olen vihdoinkin (vuosien odotuksen jälkeen) saanut 21.4 alkaen viikoksi meidän firman mökin Rukalla. Kuinka tämä voi olla mahdollista? Minähän se toki taisin olla, joka sanoi, että ilmoittakaa vaan päivämäärä, tulee sitten kuka pääsee...

Mä olen kanssa jo edellisestä tapaamisesta asti odotellut tätä uutta. Mutta pitäkäähän hauskaa munkin puolesta. Ja raportoikaa tänne, olen hengessä mukana   .

Mua lohduttais hiukan, jos joku vois luvata, että tästä tehdään joka vuotinen traditio. Tietäisin odotella jo ensivuotta ja lohdutella sillä sitten itseäni, kun muut hehkuttavat tuota ensi kevään tapaamista...

Xenia -aivan murheissaan  
Kirjattu
---------------
Xenia, D1, pumppuilija

Kerttuli

• Veteraani
« Vastaus #19 : Syyskuu 26, 2005, 15:48:00 ip »

Tulossa olisin minäkin, jos vain jotenkin sinne pääsen. Eli, olisiko Pääkaupunkiseudulta tulossa joku autolla ja mahtuisiko kyytiin? Olen kyllä ihan hyvätapainen, kiltti kyytiläinen ja maksan osuuteni bensasta. Tai jos ei täältäpäin, niin voisinhan tulla junalla Tampereelle ja jos sieltä jotenkin sinne pääsisi?

Ohjelmatoiveita näin 2-tyyppiläisen näkökulmasta:
- ravintotietoa
- tietoa luontaistuotteiden vaikutuksista (E-Epa, Karnosiini, magnesium ja mitä niitä muita olikaan)
- liikuntaa! (ylös, mieluummin ulos ja lenkille, kuntosaliliikuntaa, vesileikkejä)
- ei pitkiä istumissessioita
- keskustelua lääkkeiden korvattavuuden muutoksista, mitä on odotettavissa ja mitä voimme tehdä

Lisäksi kannattanee lueskella viime vuoden pienellä painostuksella aikaansaatua palautetta...

Lainaus
Alkuperäisen viestin lähetti Kerttuli:
[qb]Tässä (lievää törkeämpää painostusta käyttäen hankittuja) kommentteja tuoreeltaan:
Positiivista:
Turvallinen, mukava porukka
Ei häiriköitä
Ylilääkäri paikalla vastaamassa kysymyksiin (2 kommenttia)
Rento tunnelma laski sokerit
Hyvää ruokaa hirveästi (2 kommenttia)
Aina kotiolot voittaa
Vapaus
Loistava sauna ja uima-allas
"Apteekkarin erikoinen"(kiitos Viljo!)
Liiton ihmiset näytillä
Positiivinen vastaanotto
Hyvä henki
Kiva ettei tarvitse itse järjestää
Kiva kuunnella juttuja
Kuntopyörä
Paikat (keskuksen) vielä kunnossa

Negatiivisia:
"Putket suli" (sisäpiirihuumoria)
Muutamia kasvoja jäi kaipaamaan
Hiljaista porukkaa
Jännitys sekoitti sokerit
"Paskanjauhantaa" (?)
Kello pois!
Lyhyt aika
Pitkiä istuntoja (3 kommenttia: diabeetikkoa ei pitäisi laittaa istumaan niin pitkäksi aikaa)
Pelotti tulla
ENEMMÄN MIEHIÄ!
Pitkä matka
Oven koodilaitteen valo himmeä
.....

Vinkiksi seuraavaan tapaamiseen tuleville: kannattaa varata paikka ajoissa, huoneet täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä!

Tämän kaiken kirjanneena ja viestin eteenpäintoimittajana

toimeksisaaneena

Kerttuli[/qb]
Kirjattu
Mikä ei tapa - se vahvistaa.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Syyskuu 26, 2005, 16:24:00 ip »

Askoo ja Xenia,
otan osaa - tasan ei käy onnen lahjat.

Mulla taasen olisi jäänyt Aitolahti väliin, jos viikonloppu olisi ollut helmikuussa. Silloin menee kaksi viikonloppua Eteläisen Amerikan puitteissa ja sitten yhtenä on kohtuu tärkeät synttärit  

Toivottavasti ehdin sitten aikanaan ilmoittautua 50 ensimmäisen joukossa, eikös se ollut se keskuksen "vetävyys".
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Syyskuu 26, 2005, 17:00:00 ip »

Jee, kiva! Toiveita:

- Lääkäri vastaamassa kysymyksiin. Saisi tosiaan olla  pitempään kuin viimeksi.
- Ehdottomasti ei neljän tunnin istumisrupeamia!!! Meillä kaikilla oli sokerit taivaissa sen jälkeen viimeksi.
- Esittäytymiskierros voisi olla lyhyempi. Varsinkin jos tulee enemmän porukkaa, se venyy ihan suhteettoman pitkäksi. Eli jotain jöötä puheenvuorojen pituuteen...
- Oisko järkeä järjestää työryhmät esimerkiksi pumpusta ja Levemiristä, jotka ainakin Kohtauspaikalla puhuttavat paljon? Eli vaikka lääkäriä ei saisikaan paikalle, kyseiseen aiheeseen  perehtyneiltä voisi kysellä.
- Paras anti oli viimeksi ihan se vapaa-aika. Säistähän se paljon riippuu, mutta voisi olla hyvä jos olisi pieni sosiaalinen pakko mennä ulos.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Syyskuu 26, 2005, 21:57:00 ip »

Jaahas! Onnittelut näin etukäteen Antsulle, jos helmikuussa unohtuu ja tervetuloa Aikuiseksi Naiseksi!  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Lalli

• Aktiivinen
« Vastaus #23 : Syyskuu 26, 2005, 23:10:00 ip »

Kerrankin lykästää kotiäitiä, kun ei oo mitään erikoisia menoja nin voin oitis varata tuon viikonlopun jo kohtausta varten! Jämsän seudulta tulen eli jos muita samalta suunnalta niin kimppakyyti varmasti onnistuu???
Kirjattu

Yogi

• Veteraani
« Vastaus #24 : Syyskuu 26, 2005, 23:17:00 ip »

Minustakin PIPin osuus viime kerralla oli tosi hyvä. Siis sitä linjaa kannattaa jatkaa. Henkilö voi tietysti olla välillä toinenkin. Mielestäni olennaista on, että se toteutetaan Suomen parhailla voimilla, vaikka se nostaisikin osallistumismaksua. Hyvistä diabeteslääkäreistä on Kohtauspaikalla ollut puhetta. Eiköhän Diabetesliitossa ole tieto, ketä kannattaisi pyytää.

Ryhmätöitä minustakin voisi ajatella. Itseäni kiinnostaisi D2-ryhmä. Diabetes ja raskaus ei menisi ainakaan paljon tämän kanssa päällekkäin. Voisiko Kohtauspaikan ryhmäjako olla karkeasti jaon pohjana? Tietysti voisi valita kustakin ryhmästä eniten puhuttaneita aiheita. D2-ryhmän puhujaksi saattaisi hyvinkin sopia ravitsemusterapeutti. Ryhmien määrä täytyisi päättää hiukan sen mukaan, paljonko tulee väkeä.
Kirjattu
Aina napit vastakkain ollaan Pöystin kanssa. Ei ole hyvä tämä Pöysti.

Ierikka

• Intoilija
« Vastaus #25 : Syyskuu 26, 2005, 23:38:00 ip »

JEE
Extra hyvä ajankohta. Viime kerralla jäi tulematta toisen samanaikaisen menon vuoksi, mutta nyt on jo kalenteriin merkitty varaus tälle.  
Kirjattu

pr

• Aloittelija
« Vastaus #26 : Lokakuu 09, 2005, 20:42:00 ip »

Kirjoitin kalenteriin päivämäärän. En ollut viime kerralla mutta toivottavasti voin silti tulla uutena jäsenenä. Oon kuitenkin hiukan hoomoilasena eli kuinka voin ilmoittautua tapaamiseen? Vai onko ilmoittautuminen edes alkanut?
Kirjattu

Kerttuli

• Veteraani
« Vastaus #27 : Lokakuu 11, 2005, 13:44:00 ip »

Ilmeisesti ilmoittautuminen ei vielä ole alkanut, vaikka täällä innokkaana ilmoittaudutaankin. Mutta halunsa tulla mukaan kannattaa toki kertoa ajoissa.
Minä ainakin ajattelin tulla mukaan.
Kirjattu
Mikä ei tapa - se vahvistaa.

Mdai66

• Matkailija
« Vastaus #28 : Lokakuu 13, 2005, 15:44:00 ip »

Mikäs ikähaarukka tälle hommalle on...? Vois vaikka lähteäkin, jos sattuis vaikka saamaan pomolta viikonlopun vapaaks...
Kirjattu

sokerimuru

• Matkailija
« Vastaus #29 : Lokakuu 13, 2005, 16:13:00 ip »

Ilmoittautuminen D-keskukseen alkaa todennäköisesti ensi vuoden puolella kunhan saadaan ohjelma kokoon ja hintatiedot valmiiksi. Ei viime kerrallakaan välitetty siitä, minkäikäisiä mukanaolijat olivat ja eikös siitä tule mielenkiintoisempaa kun on erilaisten ja eri-ikäisten ihmisten mielipiteitä kuulolla. Ohjelmatoivomuksia otetaan edelleen vastaan, joten laittakaa älynystyrät liikkeelle ja kertokaa lisää toiveistanne. Näkemisiin D-keskuksessa.
Kirjattu

Linkkejä

Haastaako korona arkea diabeteksen kanssa?

Julkaistu 02.04.2020 | 10:14