Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418227 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Paikallisyhdistysten toiminta???  (Luettu 4026 kertaa)

Lalli

• Aktiivinen
Paikallisyhdistysten toiminta???
« : Kesäkuu 11, 2005, 00:29:00 ap »

Miten eri puolella suomea toimii, onko mukana kaikenikäistä väkeä? Minkälaista toimintaa teillä on?
Täällä Jämsän seudulla on varsin iäkästä väkeä, ainakin sillä ainoalla retkellä jossa olin mukana. Kaipaisin ikäistäni seuraa, tai ainakin enemmän työikäisiä ihmisiä!

Vinkkejä kiitos!
Kirjattu

Heli

• Jäsen
Re: Paikallisyhdistysten toiminta???
« Vastaus #1 : Kesäkuu 11, 2005, 18:42:00 ip »

Täällä Raumalla ainakin on yhdistys ja siihen kuulunkin, mutta ainakin paikallisesta lehdestä kun lukee, että mitä heillä tapahtuu, lähes kaikki tapaamiset on vanhainkodissa.    Ei ihan hirveen paljon innosta, mutta ajattelin tässä, että jos lähtis kyseleen, että pystyiskö vähän nuoremmillekin järjestään jotain, siis tarkoitan jotain 20-30 ikäisiä.
Kirjattu

Lalli

• Aktiivinen
« Vastaus #2 : Kesäkuu 11, 2005, 21:11:00 ip »

Samoin olen minä ajatellut, paikallislehdessä varmaan kuulutettava josko löytyisi kiinnostuneita! Olishan se kiva jos saisi porukkaa kasaan.
Kirjattu

Sefa

• Jäsen
« Vastaus #3 : Kesäkuu 12, 2005, 02:53:00 ap »

Näinhän se taitaa olla, että yhdistyksiin lähtee mukaan ainoastaan eläkeläisiä. Itse olin työikäisenä muutaman kerran mukana, vaan ei paljon huvittanut, kun ensin yritettiin jo työkseen sihteerin töitä tekevästä tehdä vielä yhdistykseenkin sihteeriä eli tekemään sitä työtä jota jo uupumukseen asti piti työkseen tehdä. Sitten kävin jossain liikuntakerhossa, jossa toimi vain pari kolme henkilöä minun lisäksi koko Joensuun kaupungissa. Sitten olin muutaman kerran niillä kesäretkillä, joita liitto järjesti aina vuosittain ja pari kertaa vuosikokouksessa ja kerran sitten piti olla joku työuupumuksesta terveyskeskuksen lääkärin luento josta kuulutettiin oikein paikallislehden sivuilla. Menin pitkän työpäivän jälkeen uupuneena kuuntelemaan itselleni sillä hetkellä tärkeästä asiasta ja saavuin kerhotiloihin niin se oli jo niin tupaten täynnä yli 60-vuotiaita koko tila ja mukana muutama ikäiseni ihminen. Kun lääkäri tuli luennoimaan, hän totesi, että koska täällä on niin paljon iäkästä väkeä, hän kertookin tyypin II-diabeteksesta. Kuuntelin sen tunnin ja olin todella pettynyt tähän luennoijaan, joka ei maininnut edes 10 minuuttia aiheesta työuupumus eikä yleensäkään mitään koko työuupumusasiasta. Olin jo pahoin masennettu työyhteisöni ruumisleluna ja olisin ollut tosi tyytyväinen edes siihen muutaman minuutin luentoon siitä aiheesta jota menin vielä työn jälkeen 30 kilometrin päästä kuuntelemaan, että suutuin niin pahoin koko paikallisyhditykseeni, etten enää  ikinä lähde mihinkään sen kerhon pippaloihin. Jäsenmaksun olen kyllä maksanut, koska sitä kautta taitaa tulla d-lehti edullisemmaksi, mutta muuten tuskin olisin edes jäsenenä siinä sisäsiittoisessa ja vain eräiden ikäryhmien lasten ja vanhusten keskinäisessä kerhossa. Pitäkööt hyvänään. En kyllä ole diabetes-liittoonkaan kovin tyytyväinen, sillä liekö sieltä saanut minun kohdalla alkunsa joskus 81-d-kurssilla ollessa kun psykologi Ellonen kohteli ensimmäisen kerran minua kuin jonain näyttelyesineenä, matkien mitä ikinä teinkin, sieltäkö se "kohdalleni osoitettu apinateatteri" isän-tappo-pakkomuutos oikein johdettiin tapahtuvaksi näiden kuntayhtymän johtajani Markku Niemelän ja kuntoutusohjaaja Tiina Toivolan opastuksella ja kyläyhteisön ohjaamisella siihen mitä jouduin sen suursotaseikkailutuksen aikana ns. "nimettömänä juutalaisena" fiktiivisesti Irakin sotaa mukaellen kokemaan ilman, että minulle suoraan olisi kukaan tullut sanomaan, että olet nyt 15 vuotta ei kukaan ja sinua ei mitenkään oteta huomioon muuten kuin tutkijoiden koe-eläimenä ja kansalaisten leikkikaluna. Sellainen se sota-farssi kohdallani oli, jota sekä työyhteisö niin myös koko kylän poliitikot ja maan johtomiehet ja myös ainakin mediayhtiöt varsin mallikkaasti globaalisti kaikkia muita viihdyttääkseen teki vain meidän harvojen "vaippa-apina leikkikalujen" seikkailutuksilla. Varmaan hauskaa oli niillä jotka sitä kiusaamistamme sivusta seurasi, mutta ei meillä jotka saimme kaikkien koko vuosituhannen synnit niskaamme syyttä suotta, kuten Olli Alavuotunki ja lukuisat muut hengiltä joukkorökityksellä kiusatut leikkikalut.
Kirjattu

Tanssikenkä

• Jäsen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 12, 2005, 14:33:00 ip »

Minun täytyy tunnustaa, että jätin jo jäsenmaksunkin maksamatta, koska en ole 5 vuoden jäsenyyteni aikana kuullut paikallisyhdistyksestä pihaustakaan. Ei yhtään kokouskutsua, ei jäsenkirjettä, ei koulutusta, ei mitään! Toimin aktiivijäsenenä hallituksessa eräässä toisessa yhdistyksessä ja tiedän miten hankalaa on saada ihmisiä mukaan toimintaan. Tästä päättelisin, että Diabetesliiton paikallisyhdistys meidän seudulla ei joko toimi lainkaan tai toimii niin hyvin, ettei uusia innostuneita kaivata. Täytyy tunnustaa, etten ole niin aktiivisesti hakeutumassa toimintaan, että olisin soittanut hallituksen jäsenille (kai sen tiedon heistä saisi liitosta).
Kirjattu
Tanssikenkä

- Aikaa se vain, sitä tulee kellosta joka sekunti lisää - (Reijo Mäki)

Lalli

• Aktiivinen
« Vastaus #5 : Kesäkuu 15, 2005, 00:47:00 ap »

Meidän yhdistyksessä kanssa nämä veteraanijäsenet innostuivat kun minut ensimmäisen kerran näkivät ja meinasivat heti puheenjohtajaksi nimittää... Kaivataan kuulemma nuorta verta. En aio olla ainoa nuori veri, jatkakoon edelliset vielä toistaiseksi. Ajattelin kyllä syksyllä kuullostella josko saisi nuorempaa väkeä liikkeelle. Kesäretki suuntautuu Tuuriin, en aio lähteä mummojen kanssa jonottamaan sinne. Meistä itsestähän se on kiinni mitä toimintaa on. Meillä ilmoitetaan vain paikallislehdessä tapahtumat, minäkin aikani odottelin kutsukirjettä mutta ei ole tapana lähettää. Toivovat meiltä jäseniltä ehdotuksia minkälaista toimintaa haluaisimme, kaikenlaista on kuulemma kokeiltu.
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Kesäkuu 15, 2005, 13:53:00 ip »

Mulle tuli mieleen, että mikäli kaipaa lähinnä vertaistukea, Kohtauspaikan kautta organisoitu tapaaminen voisi onnistua paremmin. Itse en ainakaan jaksaisi osallistua ainoana nuorehkona naisena pienen paikkakunnan eläkekerhon retkiin    

Voi olla, että saisi porukkaa hyvin paikalle, jos järjestäisi tapaamisen johonkin isompaan paikkaan. Esimerkiksi Keski-Suomessa Jyväskylään, Savossa Kuopioon jne.

Sellainen tuntuma on, että tapaamisia kannattaa teemoittaa jollain tavalla. Diagnoosi yhdistää, mutta jos ikä, sukupuoli ja harrastukset ovat ihan erilaisia, juttu saattaa kuivua kokoon aika nopeasti.

Tapaamista ei kannata organisoida liian raskaaksi. Eli ei yöpymisiä (jokainen järjestäköön itse jos haluaa yöpyä), ei pakollista ruokailua (paras tapaamispaikka on usein joku kohtuuhintainen ravintola, jossa ei ole pakko edes syödä). Jos ohjelmaa järjestetään, sen kannattaisi olla sellaista ettei tarvita etukäteisilmoittautumista.

Esimerkiksi meidän viimeviikkoinen Helsingissä järjestetty nuorten naisten tapaaminen onnistui loistavasti! Tulijoita olisi ollut enemmänkin jos olisimme sumplineet aikataulua jo vähän aikaisemmin.

Olkaa itse aktiivisia!
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Sus

• Vanha tekijä
« Vastaus #7 : Kesäkuu 15, 2005, 17:06:00 ip »

Ei olisi ollenkaan pöllömpi idea järjestää jotain tapaamistyyppistä täällä Keski-Suomessakin. Itse olen siis Jyväskylässä.

Järjestetäänkö "kohtaus"? Kohtauspaikkalaisille siis.

;-) s
Kirjattu
\Sus
------------------------------------------------
Still alive and kicking!

Lalli

• Aktiivinen
« Vastaus #8 : Kesäkuu 15, 2005, 21:56:00 ip »

No tottakai järjestetään!!! Vaikka kahdestaan, luulen kyllä että löytyy muitakin halukkaita! Minä n. 60km Jyväskylästä mutta se ei ole ongelma. Kaikki halukkaat ilmoittautukaa! Katsellaan sitten sopiva aika, paikka ja teema! Jyväskylässä on paljon hyviä vaihtoehtoja!
Kirjattu

Yogi

• Veteraani
« Vastaus #9 : Kesäkuu 15, 2005, 22:55:00 ip »

Minä olen lomalla Keski-Suomessa kolme viikkoa juhannuksen jälkeen. Kaksi ensimmäistä viikonloppua on jo bookattu, mutta 16-17.7.2005 näyttäisi olevan vapaana. Arki-iltoina on vapaata viikoilla 26 ja 27. Viikolla 28 on arki-iltoina vähän tiukempaa.

Jyväskyläkin on vielä kohtuullisen matkan päässä mökiltäni Kuhmoisista.
Kirjattu
Aina napit vastakkain ollaan Pöystin kanssa. Ei ole hyvä tämä Pöysti.

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Kesäkuu 16, 2005, 11:51:00 ap »

Pieni vinkki vielä: Laittakaahan ilmoitus Keski-Suomen treffeistä Diabetes yleensä palstalle    Täältä sitä ei kukaan tajua etsiä.
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Kesäkuu 16, 2005, 11:51:00 ap »

Paitsi Sus ja Yogi  
Kirjattu

Kanerva*

• Aktiivinen
« Vastaus #12 : Kesäkuu 16, 2005, 12:52:00 ip »

Kyllä täällä muitakin keski-suomalaisia on  

Olenkin jo miettinyt missä Jyvässeudun (ja yleensäkin Keski-Suomen) diabeetikot luuraavat, kun tuntuu, ettei heitä täällä näy. Jos vaan tapaaminen järjestyy, niin minä olen kanssa messissä mukana (olettaen että aika sopii).
Kirjattu

Lalli

• Aktiivinen
« Vastaus #13 : Kesäkuu 16, 2005, 23:27:00 ip »

JYVÄSKYLÄN TAPAAMISKESKUSTELU SIIRTYY DIABETES YLEENSÄ OTSIKON ALLE!!!!!!
Kirjattu

Linkkejä