Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417407 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kultainen ranneke  (Luettu 14341 kertaa)

Lalli

• Aktiivinen
Re: Kultainen ranneke
« Vastaus #15 : Kesäkuu 09, 2005, 22:22:00 ip »

On monet kaiverruttaneet myös sos.turvatunnuksen laatan taakse ja ei siitä varmaan haittaakaan ole. Mulla ainakin olis hyötyä kun ei se rahapussi tule aina mukaan ja siellä on diabeteskortti. Eikä aina tarttis raahata kaikenmaailman papereita mukana. Eri asia osaako ihmiset katsoa tunnuksen taakse!
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Kesäkuu 09, 2005, 23:59:00 ip »

Mä olen huono pitämään ranneketjuja, joten kaulassani roikkuu kultaketjussa kultainen diabetes-riipus yhdessä pienen kultaisen perhosen kanssa.

Mielessä on kyllä käynyt, että osaavatkohan edes ammattilaiset tuolta kaulasta riipusta etsiä, etenkin kun se helposti pujahtaa puseron sisäpuolelle.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Yogi

• Veteraani
« Vastaus #17 : Kesäkuu 10, 2005, 00:42:00 ap »

Eiköhän ihan mukavannäköiset pojat älyä vilkaista sinnekin.  
Kirjattu
Aina napit vastakkain ollaan Pöystin kanssa. Ei ole hyvä tämä Pöysti.

Sefa

• Jäsen
« Vastaus #18 : Heinäkuu 04, 2005, 02:32:00 ap »

Minulla on joskus 80-luvulta ikivanha teräksinen diabetes-ranneke ja minulle se on ihan hyvä. Hopealle olen tullut allergiseksi, joten se ei minulle kävisikään.

Olisihan se kultainen tietysti hieno, eikö Diabetes-liitto voisi kysellä miten paljon olisi halukkaita ostamaan itselleen sellaisen ja saisiko siitä mahdollisesti alennusta kun/jos tilaajia olisi enemmän? Vai lieneekö jo tiedustellutkin asiaa aiemmin?

Noista kaulakoruista olen kuullut kauan sitten, että kaikki auttajat eivät uskalla mennä tonkimaan toisten kaulakoruja tajuttoman ihmisen löydettyään. En tiedä miten lie nykyisin?

Itselläni sattui silloin muinoin 70-luvulla olemaan sos-passi kaulassa, kun olin löytynyt auton ratista erään kaupan parkkipaikalta. Hoitajat kiitteli sos-passin kaulassani oloa silloin. Sanoivat, että nopeutti asioiden hoitoa. Äiti kyllä oli säikähtänyt, kun kotiini oli ilmoitettu minun saamastani tajuttomuuskohtauksestani.

Nykyisin pidän ranneketta vain silloin, kun liikun muualla kuin tuttujen seurassa tai omalla kotikylällä. Muutenkaan en pidä koruja, koska olen monelle metallille allerginen ja esim. kultakorutkin sisältää muutakin aineita kuin kultaa, jotka valitettavasti voi aiheuttaa oireita meille herkille henkilöille.
Kirjattu

nipuli

• Vieras
« Vastaus #19 : Heinäkuu 22, 2005, 23:47:00 ip »

ranneke on kyllä tosi tarpeellinen. minä hukkasin omani vähän aikaa sitten     lukko jäi aina vaatteisiin tms. kiinni ja aukesi. talven aikana koru löytyi monta kertaa takin tai paidan hihasta irtonaisena. nyt kesällä ei sitten sattunut enää tipahtamaan t-paidan hihaan.. vähän pelottaa liikkua yksin kaupungilla, vaikka yhtään tajun menetystä ei vielä ookkaan ollu. kerta se on joskus ensimmäinenkin.. pitää kai alkaa keratä rahaa uuteen. haaveilen kyllä toisesta tatuoinnista, että tuliskohan se diabetes tatuointi ranteessa helvemmaks pitemmän päälle..?  
Kirjattu

Amaku

• Vieras
« Vastaus #20 : Elokuu 05, 2005, 19:56:00 ip »

Olen juuri liittynyt jäseneksi liittoon ja tässä surffailen sivuilla... Minulla on harkinnassa rannekkeen osto. Mietin millaista hankin. Onko teillä, jotka sairastatte 2 tyypin tautia myös ranneke?
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #21 : Elokuu 06, 2005, 09:13:00 ap »

Oma mielipiteeni rannekkeen käytöstä on ollut se, että käytetään, jos on hyötyä. Uhkaavin tekijä on hypot ja tajuttomuus. Näiden riski ykköstyypeillä on jatkuva. Kakkostyypeillä riippuu lääkityksestä. Jos ei ole lääkitystä ollenkaan tai se on metformiini, hypojen riski on olematon. Muilla lääkityksillä kakkosillakin on ymmärtääkseni hyporiski, varsinkin alkoholin käytön yhteydessä.

Toisaalta diabeetkko voi esimerkiksi onnettomuuden takia menettää tajuntansa ja joutua ensiavun ja tehostetumman hoidon piiriin. Olisiko tällöin esimerkiksi rannekkeen antama tieto diabeteksesta hyödyllinen, vaikka ongelmana ei olisi hypot? Vai johtaako se turhiin glukagonipistoksiin jne?
Kirjattu

neljäviis

• Matkailija
« Vastaus #22 : Elokuu 06, 2005, 16:09:00 ip »

Hei Amaku!

Kyllä minulla on ranneke.  Toki on minulla muitakin sairauksia ja olen ajatellut, että on kumminkin turvallisempaa, kun on ranneke.  Kyllä d2 voi joutua tajuttomana sairaalaa, vaikka ehkä eri syystä, kun ykkönen.  

Voi kyllä olla, että  suurin osa kakkosista  o n  ilman ranneketta tmv.  Eikö tämä kakkonen ole sellainen, josta ihmisiä hirveästi syyllistetään, silloin ei ole kiva julistaa kaikille, että minullakin tämä on.
Kirjattu

Amaku

• Vieras
« Vastaus #23 : Elokuu 20, 2005, 17:45:00 ip »

Kiitos vastauksista. Kyllä minäkin sen sitten hankin! Turvallisempaahan se on... Tässä onkin paljon kaikenlaista uutta...
Kirjattu

Renzo

• Aktiivinen
« Vastaus #24 : Elokuu 20, 2005, 18:27:00 ip »

Oli diabeetikko 1-2 tyyppiä hypo on aivan ulkopuoliselle aivan saman näköinen, minusta ei kannattaisi siitä pitää kirjaa koska elvytys on kummassakin sama. Diabetes tunnuksesta on sivulliselle enemmän hyötyä jos sattuu ensimmäisenä paikalle, niin apua soitettaessa 112:ta päivystäjä osaa antaa ohjeita, kun ei tarvitse arvailla tilannetta ja pystytään keskittymään olelliseen.
Ensiapu henkilöt ovat, niin hyvin koulutettuja ettei  niiden tarvitse kaivella paksujen vaatteiden seasta koska verensokerin saa mitattua muutamassa sekunnissa ja elvytys voidaan aloittaa välittömästi.
Kirjattu
Kun avaan lompakkoni, minulle tulee outo tunne, että raha ei ole enää muodissa.

Linkkejä