Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417408 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Ehdotus diabetesliitolle  (Luettu 8858 kertaa)

maikki69

• Aktiivinen
Re: Ehdotus diabetesliitolle
« Vastaus #15 : Toukokuu 28, 2005, 22:36:00 ip »

Minun mielestä silloin kun verensokerit ovat alhaalla, ei lasketa hh:ta vaan syödään  niin että sokerit nousee. Monella siripirit eivät auta.
 En itse laske ainakaan hhta kun olen menossa shokkiin. mutta tietysti jokainen tekee niin kuin haluaa.
Kirjattu
Kokemus on se minkä saa. kun ei saa sitä mitä haluaa.....

Humalog pumpussa

Milla B

• Aktiivinen
« Vastaus #16 : Toukokuu 29, 2005, 00:13:00 ap »

En minäkään hypoissa laske mitään hiilareita (harvoin muutenkaan), pääasia on että saan nopeasti syötyä/juotua aika paljon koska muuten verensokeri nousee aivan liian hitaasti. Minulla verensokeri yleensä vielä jatkaa laskuaan vaikka kuinka yrittäisin olla nopea.
Kirjattu
Herkkä Ykköstyyppi (Levis & Humalog)

Maaria.

• Vanha tekijä
« Vastaus #17 : Toukokuu 29, 2005, 20:07:00 ip »

Minä lasken, koska tiedän tarvitsevani yleensä 60-70 g hh selättääkseni hypon. Lasken siksi, etten toisaalta söisi liikaakaan. Ymmärrän, ettei monikaan laske, mutta itselläni pää pelaa yleensä hypoissa aika hyvin ja koska syön hypoihin yleensä samoja ruokia, tuo hiilarimäärä muutettuna tietyiksi syömisiksi on minulla selkärangassa.

Ei siinä ohjeessa ollut 10-20 g hh, koska eihän se monellekaan sano mitään. Mutta siinä oli esimerkkejä sopivista annoksista, ja ne olivat tuon verran hiilareissa.
Kirjattu

Maaria.

• Vanha tekijä
« Vastaus #18 : Toukokuu 29, 2005, 20:09:00 ip »

Niin ja lisään vielä sen, että pysyn toimintakykyisenä jopa alle 1 mmol sokereilla enkä ole näiden 25 vuoden aikana mennyt kertaakaan shokkiin. Ja olisi oikein hengenhätä, vaan söisin ilman mitään määrän arviointeja.
Kirjattu

maikki69

• Aktiivinen
« Vastaus #19 : Toukokuu 29, 2005, 21:29:00 ip »

Mulla alkaa menemään ymmärrys jo 2,5 paikkeilla. Saatan kieltäytyä ruuasta ja mieheni on aivan raivoissaan, kun puren hammasta yhteen enkä syö.
Välillä tuntuu kuin minusta tulee uudelleen lapsi kun intän vastaan ja teen aivan päättömiä juttuja.
Kirjattu
Kokemus on se minkä saa. kun ei saa sitä mitä haluaa.....

Humalog pumpussa

Lalli

• Aktiivinen
« Vastaus #20 : Toukokuu 30, 2005, 00:11:00 ap »

Diabeteskeskuksessa voi kutsua yökköä joko puhelimella tai sitten hätäpainikkeella (joka huoneessa sängyn vierellä) Mielummin puhelimella koska hälytyspainikehälytys raikaa pitkin käytäviä ja missään ei näy mikä huone hälyttää. Joku kuulemma joskus unissaan tehnyt hälärin... Yövalvojan ei muuten tarvitse päivystää valveilla, riittää että on talossa. Kiinni hänet saa joka tapauksessa vaikka olisi millainen hätä!

Me huonekaverin kanssa haalittiin yöksi huoneeseen banaania yms. koska kumpikin oltiin niin laiskoja ettei viitsitty jääkaapille yöllä lähteä. Jostain syystä sokerit käyttäytyi ihan erilailla kun kotioloissa ja niitä matalia oli melkein joka yö. Meidän kurssilla kaikki osasi ennakoida matalat tai on hyvät tuntemukset joten pahoja paikkoja ei päässyt tulemaan.
Kirjattu

Linkkejä