Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6962 jäsentä  •  418058 viestiä  •  19987 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi annenanne, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Oliko arpaonnea ?  (Luettu 8150 kertaa)

Jape

• Lentävä kynä
Oliko arpaonnea ?
« : Huhtikuu 26, 2005, 14:45:00 ip »

Kuinkas kävi näiden arpojen kanssa ? Tuliko voittoja ja tuliko niitä lunastettua ? Itse olisin voittanut kynä/muistiosetin, en maksanut siitäkään ilosta 3 euroa, vaikka se hyvään tarkoitukseen olisi mennytkin. Näissä pitäisi paremmin tuoda esille se seikka, että arpoja ei tarvitse palauttaa, vaikka niin ohjeissa sanotaankin.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

hanokko

• Jäsen
Re: Oliko arpaonnea ?
« Vastaus #1 : Huhtikuu 26, 2005, 16:36:00 ip »

arpa onni oli samanlainen Jape minullakin! Totta on toisaan että postissa tulevat arvat saat unohtaa ihan vapaasti jos et välttämättä halua osallistua rahallisesti niihin!!eikä tarvi palauttaa!!
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Huhtikuu 26, 2005, 17:24:00 ip »

Juu, ei tarvi palauttaa, mutta miksi ei palauttaisi, kun se ei vaadi kuin postilaatikkoon tiputtamisen.

Itse en ole vielä kirjettä avannut, koskapa mietin sen välillä, että ostaisinko tukimielessä vai yrittäisinkä esim. myydä työpaikalla.

Suomen Luonto -lehden mukana olen kait vuosikausia saanut kerran vuodessa arpakuoren ja sen olen lähes aina heittänyt takaisin postiin.

Miten muuten tekisitte, jos nipussa olisikin sellanen voitto, jonka haluaisitte lunastaa? Maksaisitteko kiltisti koko nipun vai yhden arvan vai lunastaisitteko vaan voiton "muina miehinä/naisina"?
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Riksu

• Vanha tekijä
« Vastaus #3 : Huhtikuu 26, 2005, 17:51:00 ip »

Minä en voi sietää tällaista postin kautta tapahtuvaa pakkotuputusta! Prkl!! Vaikka asia on omakohtainen ja erittäin tärkeä niin palautaan arvat oitis! Erittäin hyvä, että liitossa on sentään älytty laittaa ilmainen palautuskuori mukaan. Sen verran suostun näkemään vaivaa, että laitan kuoren postiin. Piru kun taas vimmastuin, sama juttu puhelinmyynnin kanssa!  :mad:
Kirjattu
Riksu
D1 v:sta 1978, Accu-Chek Spirit Combo + humalog. Pumpulla vuodesta 1994

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Huhtikuu 26, 2005, 18:29:00 ip »

Täytyy sanoa rehellisesti, että jos olisi ollut jotain lunastamisen arvoista, olisin lunastanut vain ja ainoastaan sen voittoarvan, loput roskiin. No, ehkä jos auto olisi napsahtanut, olisin voinut lunastaa kaikki. Toisaalta tämmöinen arpajainen on juuri siitä hyvä, että voi huoletta tarkistaa ne voitot etukäteen. Voi kun Veikkauksellakin olisi se käytäntö...

Sen takiahan ne haluavat että avaamattomat arvat palautettaisiin, jotta ei voisi "koplata" etukäteen palkintoja. Mutta laki on laki.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Mietiskelijä

• Vieras
« Vastaus #5 : Huhtikuu 26, 2005, 23:10:00 ip »

Minua suuresti ihmetytti arpakuoressa ollut teksti: "Joka viides arpa voittaa, joten Sinunkin nipussasi on ainakin yksi voitto." Eli mitä tekemistä on onnettarella tai setä sattumalla jos kerran taataan yksi voitto joka nippuun? Ja minnekkäs nuo ns. paremmat voitot sitten menevät? Isokenkäisten ja politiikko jäsenten nippuihin vai mitenkä ne jaetaan kun kerran oteliina ja muistilappu "setitkin" sattumalta osuvat yksi per nippu tyyliin?
Kyllä taas kevätaurinko paistaa komeasti tuntuu hyvältä kun "omat joukot" pitävät tyhmänä.
Kirjattu

Tiina56

• Matkailija
« Vastaus #6 : Huhtikuu 27, 2005, 10:14:00 ap »

Politiikkokin voi olla diabeetikko, ainakin minä ja kuoressani oli vain yksi voitto, oteliina..
Kirjattu

Nikka

• Vanha tekijä
« Vastaus #7 : Huhtikuu 30, 2005, 10:02:00 ap »

Jep..mulla on nyt kolme patakinnasta enkä edes osaa tehdä yhtään yleisesti tunnitettavaa ruokalajia  : )

Tuolla Dkeskuksessa on minittäin myös arpojamyynissä ja tulihan niitä pari    ostetua..

Mutta noita kotiin tulleita enole palauttanut,voisin kyllä maksaa huvikseni.

Mun vanhemille on tullut Diabeteslehti (jta eivät tosinmlue) jo noinsadan vuoden ajan(aika hyvin 50-vuotiaalta liitolta) eivätkä varmaan ava sitä pakettia nt sen enemmän kun ennenkään. Meinaan siis lunastaa sen Rellu Clion toisten arvoista,kun ei kerran omista tulut  : )

Mutta vakavasti puhuen, eivät varmaan tiedä arvoista mitään saati sitten jostainpalautuskuorista tai maksulapuista.

Lehteä yritetiin joskus kääntää mulle,koskaolemme erikseen jäseniä ja yksi lehti riittäsi muttaainakaan silloin ei onnistunut..
Kirjattu

Nikka

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Huhtikuu 30, 2005, 10:05:00 ap »

Ääääks  : (  olen edelleen kannettavalla ja näppäimet ja näyttö on sikamaisen pienet,joten koittakaa saada selvää..
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Toukokuu 01, 2005, 15:28:00 ip »

Tää tyhmä luuli, että ne arvat saa avata vaan jos ne lunastaa eli maksaa. En ole kyllä muistanu palauttaakaan. Pitäisköhän mennä kaivelemaan lehtikasaa, mikä hitto se OTELIINA on?
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

mari-iita

• Aloittelija
« Vastaus #10 : Toukokuu 01, 2005, 21:50:00 ip »

Kuvittelen, että oteliina olis semmonen verkkorätti - jotain kumiseosta kai - jolla voi helpottaa esim säilykepurkin kansien avaamista. Jossain esitteessä tai muussa oli kuvakin.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Toukokuu 02, 2005, 01:04:00 ap »

Tämäkin poliitikko sai vain oteliinan, plääh, ois nyt tullut jotain korruptioautoja tai jotain.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Toisinajattelija²

• Aloittelija
« Vastaus #12 : Toukokuu 02, 2005, 20:45:00 ip »

En minäkään hyväksy arpojen lähetystä tilaamatta.  Lisäksi puolet voitoista on sellaisia joilla ei ole henkilökohtaisesti mitään arvoa.
Jos yleisesti tehdään niin että lunastetaan arvat vain jos on arvokas voitto, D-yhdistys ei paljoa hyödy arpajaisten järjestämisestä.  Menettely voi lopettaa arpojen lähettelyinnon.  Harkitsin jo eroa jäsenyydestä, ehkä ei sittenkään tarvitse, 6v jäsenyysaikana lienee ensimmäiset arvat, ehkä ei  niitä minun aikanani enää tule.
Mikäli oikein ymmärsin, Syöpäyhdistyksellä oli sellainen menettely että arvat olivat arvottomia, ennen kuin ne  oli netin kautta aktivoitu.  Silloin ei tarvinnut palauttaa niitä, siinäkin oli se mahdollisuus että ensin katsoi, tulisiko mitään sen arvoista että kannattaa aktivoida ja maksaa ne.
Hyvää kesää kaikesta huolimatta.
Kirjattu

Tiolli

• Matkailija
« Vastaus #13 : Toukokuu 02, 2005, 21:46:00 ip »

Avasin kaikki ja "voitin" minäkin kynän ja muistilehtiön.  Maksoin sen 3€ liitolle säälistä.

Nikka hei!
Laita kannettavaan irtonäppäimistö ja iso näyttö. Mun ainoa koneeni on kannettava - 23"-näytöllä! Loistava yhdistelmä!!
Kirjattu
# Elämä, on se hauska juttu, joka tapahtui matkalla kalmistoon #

Eve -72

• Intoilija
« Vastaus #14 : Toukokuu 04, 2005, 20:48:00 ip »

Minäkin onnekas voitin oteliinan    En aio lunastaa, mutta tarkoitus on maksaa. Huono omatunto tulee jos en maksa, vaikka se ei nyt niin kamalaa ole, koska ovat arvat kysymättä lähettäneet. Täytyyhän niiden tietää ihmisten uteliaisuus ja moraalitaso...  
Kirjattu

Linkkejä