Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Mitä konkreettista liitto aikoo tehdä turvatakseen liuskojen riittävän saannin  (Luettu 12394 kertaa)

skedepunk80

• Vieras

Hei!

Voi sääli, sääli, msk! Miten tyypillistä ja lainalaista. Tämähän on aina ollut vallan rakastama trikki: Ensin valtaeliitti keinoja kaihtamatta haalii itselleen kaiken vallan ja pitää siitä kynsin hampain kiinni hamaan loppuun asti. Mutta sitten, kun joku uskaltaa tätä käytäntöä kritisoida, alkaa valitus: Kuinka on niin raskasta ja kuinka niin yksin täytyy hallita ja kantaa vastuu. Hoh-hoijaa.

Eivätkä helpotusta tuo edes hännystelijät, nuo nokkelat vallan liepeillä kärkkyjät, koska he ovat loppujen lopuksi potentiaalisia kilpailijoita, jotka ovat valmiit syöksemään herransa vallasta heti ensimmäisen tilaisuuden tarjoutuessa. Heidät pidetään aisoissa vain tietyillä etuuksilla ja vallan suosiolla, joka lainavalon tavoin kirkastaa myös heidän kasvonsa. Joskus heitä täytyy vähän äidillisesti nuhdellakin.

Seuraavana vallan ulkoringissä on vilttiketju, joka ei oikein tajua mistään mitään, mutta parempi roikkua mukana, jos vaikka, varmuuden vuoksi…

Mutta missä piileskelevät todelliset taputtajat?

Kaikkein heikoimmat ja huonoimmassa asemassa olevat kanssasiskot ja –veljet on pakko kokonaan syrjäyttää, koska juuri heidän aktivoimisestaan saattaisi olla ennen näkemättömät seuraukset.

Loogista!

Mutta turhaan on valta huolissaan, sillä niin kuin me kaikki hyvin tiedämme: tyhjiöt täyttyvät;)

terveisin Veera
Kirjattu

irmaladuusa

• Vieras

Diabetes-lehdessä 3/2005 liiton jutussa on MSK:n sanoin: ilman insuliinia elämämme on vaakalaudalla 48 tunnissa.Kuinkahan äkkiä se on vaakalaudalla ilman vs-mittauksia???  Olen täysin kypsynyt taisteluun mokomista liuskoista.  Kaikkialla naapurimaissa asia on hoidossa ja niitä saa lääkärin määräyksen mukaan.  Ovatko vain Suomen poliitikot niin tyhmiä, että luulevat säästävänsä riistämällä meiltä mahdollisuuden hoitaa oma tautimme ilman kallista sairaalahoitoa?
Eikä liuskojen osto heilauta hyväpalkkaisia ja miehiä vaan meitä pienipalkkaisia ja eläkeläisiä.
Olen käynyt opastamassa paria miestä pistostekniikassa ja kertonut samalla liuskataisteluistani.  He nauroivat ja rupesivat kehumaan eläkkeillään.  Että silleen...
Lainaan vielä kirjailija Susan Sonntagin toteamusta: On myös terveitä tapoja olla sairas.
Tarkoittaa, että myös kroonisen sairauden esimerkikei diabeteksen varjostama elämä voi olla tervettä mielekkyydessään ja onnellisuudessaan, sillä se teroittaa katsetta näkemään miten elämän tarkoitus on toteutettavissa.
Terveisin 42 vuotta tarkoitustaan tietoisesti toteuttanut mummu.
Kirjattu
"Jumala näkee tämän" -Dietrich Boenhoeffer

skedepunk80

• Vieras

Terve!

Minusta on täysin väärin, että poliittinen eliitti valvoo johtopaikoilla etujärjestöjä. He ovat maksettuja miehiä kaikki. Vain hyvätuloiset äänestävät. Yleensä. Ja muutenkin.
Järjenkin luulisi sanovan, että lääkkeitä ja muita elämälle välttämättömiä tarvikkeita jaettaisiin tarveharkinnan mukaan. Kyllä rahallisesti rikkailla on varaa kustantaa hoitonsa ihan itse. Vai mitä? Mutta ei. Kellä paljon on, sille lisää annetaan. Ahneudella ei ole äärtä eikä määrää.
Varmaa on myös, että vähävaraisten hoidosta ”leikkaaminen” lisää leikkausten määrää jatkossa. Ihan konkreettisesti. Jos ei eutanasia-laki ehdi hätiin sitä ennen.

Hyvää Kevättä!

terveisin Veera
Kirjattu

irmaladuusa

• Vieras

Mehän olemme nykyään EU:ssa.  Monessa EU-maassa
ovat nämä nuoruustyypin insuliiniasiat ja samalla liuska-asiat kunnossa. Kuka olisi niin viitseliäs ja osaava, että ottaisi selvää voisko nämä asiat saada kuntoon myös Suomesssa? Tiedättehän, että ns. Oregonin priorisointilistassa nuoruustyypin diabetes on toisella sijalla lääkehoidon eli insuliinin saatavuuden suhteen.  Siksi olen varma, että myös Levemir tullaan hyväksymään kokonaan korvattavien lääkkeiden listalle. Sehän on yhtä hyvä insuliini kuin Lente oli aikoinaan. Kiitos siitä!  Suomessa on diabetestutkimus maailan huippua.  En voi millään uskoa, että hoito vesitetään jollain epätasaarvoisilla hoitosuosituksilla.  Naurettavaa!
Korkea aika liitonkin nousta dinosaurusten ajoista tähän päivään.  Vai mitä?
Kirjattu
"Jumala näkee tämän" -Dietrich Boenhoeffer

Vanja

• Vieras

Hei!

Veera on lähettänyt tämän viestin tänään Diabetesliiton tiedotukselle. Ja hän toivoo, ettei tätä sensuroitaisi, vaan että tiedotus tähän meiliin vastaisi julkisesti tässä ketjussa.

"Terve! (Kuka sitten lienetkin.)

Minä en voi käsittää, mitä ihmettä te oikein pelkäätte. Mielestäni se, että te sensuroitte minun puheenvuorojani ja estätte pääsyni yhteiskunnan ylläpitämälle keskustelupalstalle on jo ihmisoikeuskysymys. Jos luulette pääsevänne minusta, edehdytte. Olen tosissani. Ja aion myös ottaa yhteyttä oikeusasiamieheen.
Aion tämän palstajutun jutuun lisäksi esittää pari muutakin kysymystä, jotka molemmat liittyvät demokratiaan, sananvapauteen, ihmisarvoon ja julkisten varojen käyttöön. Julkisena järjestönä joudutte ainakin vastaamaan oikeusasiamiehelle, vaikka minulle ette vastaa. Me emme elä tänä päivänä missään diktatuurissa. Emme myöskään dinosaurusten ajassa.

Ystävällisin terveisin Veera"

Puolesta Vanja
Kirjattu

admin

• Vieras

Kohtauspaikka toimii hyvin, kun kaikki keskustelijat noudattavat hyviä keskustelutapoja. Ylläpidolla on oikeus muokata ja poistaa asiattomia viestejä.

Koska Kohtauspaikka on yleinen, kaikille avoin keskustelufoorumi, täysin henkilökohtaiset viestit eivät sovi sille.

Kohtauspaikan sääntöjä rikkova jäsen voidaan sulkea pois keskusteluista.

Diabetesliiton tiedotus
Kirjattu

dipa

• Aloittelija

Veera kehittelee itselleen uusia nimimerkkejä ja jankuttaa näiden keskisenä vuoropuheluna. Tosi vakuuttavaa! Turha porata jos viestejä poistetaan kun ei viitsi sääntöjä lukea!
Kirjattu

Henrietta

• Jäsen

Mistä muuten on syntynyt vääristynyt käsitys, että sananvapaudella tarkoitetaan vapautta sanoa mitä tahansa kenestä tahansa missä tahansa?
Kirjattu
Heppatyttö

Raikke

• Aktiivinen
    • www.rsaarela.com

Palsta onkin pysynyt nyt viimeaikoina yllättävän siistinä ja asillisena, kun ...hhmmm..Veera on pysynyt poissa.

Sellaista se on, kun Veera ei halua noudattaa yhteisesti sovittuja sääntöjä.
Turha siihen on sotkea ihmisoikeuksia.
Kunkin www keskustelupalstan pitäjä saa ihan itse valita ne henkilöt,
jotka siellä saa keskusteluun osallistua, ja millä säännöillä siellä edetään.

Ainahan voi perustaa ihan oman www keskustelupalstan, se on helppoa eikä edes maksa mitään.
Silloin perustaja määrää säännöt!

P.S. Ja edelleenkin esim. Suomi24 puolella voi remuta lähes miten haluaa....

-RaS-
Kirjattu

Vanja

• Vieras

Terve!

Olipa mielestäni heikonpuoleinen selitys. Voisitteko ystävällisesti hieman konkretisoida. Mielestäni Veera ei ole rikkonut hyviä tapoja. Hän ei ole käynyt henkilökohtaisesti palstalla kenenkään kimppuun. Toisin on laita eräiden muiden keskustelijoiden, jotka katsovat asiakseen mollata Veeraa henkilökohtaisesti miten paljon tahansa ilman että ylläpito siihen millään tavalla puuttuu. Näyttää todella siltä, että Veera on julistettu pannaan vain siksi, että hän on arvostellut Diabetesliiton toimintaa ja esittänyt kiusallisia kysymyksiä.

Vanja
Kirjattu

Vanja

• Vieras

Terve vielä!

Veera pyysi kertomaan terveisiä ja esittämään kysymyksen esimerkiksi Raikelle: Miten ihmeessä ihminen voi tietää, että hän itse on kaikista mahdollisista kelvollisista kelvollisin?

puolesta Vanja
Kirjattu

Linkkejä

Ehdota vuoden 2020 diabetestekoa

Julkaistu 23.09.2020 | 08:54