Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418364 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Humpy Dumpy, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Ministeri Mönkäre  (Luettu 14729 kertaa)

Sefa

• Jäsen
Re: Ministeri Mönkäre
« Vastaus #45 : Heinäkuu 04, 2005, 01:37:00 ap »

Lalli, oletko jo tutkittanut perimäsi geenit, ehken siellä joku on kuitenkin ollut vähän vinksallaan kun sait tämän ison D:n? Ja jokuhan on kait arvellut näiden diabetekseen altistavien tekijöiden periytyvän ei varsinaisissa geeneissä vaan jossain niiden geenien yhteydessä vanhemmiltamme siirtyneissä muissa elämäämme myöhemmin altistavina vaikuttavista aineen osasista, mitä ne nyt lienee olleetkaan???? Joku joka on tutkinut asiaa voisi varmaan valaista mitä, jos nyt sattuu lukemaan tämän minun juttuni. Minä kun en paljon perintötieteestä ymmärrä  :confused:  . Olen vain jostain sen suuntaista sattunut lukemaan kerran jostain.

Ihminen on niin ihmeellinen ja mistä sitten kukakin lienee koostunut ja mitä sisällään pitänee? Lieneekö kaikki tarpeen tietääkään?  
Kirjattu

Sefa

• Jäsen
« Vastaus #46 : Heinäkuu 04, 2005, 02:12:00 ap »

Vielä siitä jojo-ilmiöstä, minä olen sellainen jojoilija ollut ihan luonnostani, ilman että tarkoituksella olisin lihonut/laihtunut niin vaan on käynyt. Ensin kun laihduin 13-vuotiaana, sain sokeritaudin, sitten kun seuraavan kerran laihtuin 16-vuotiaana sairastuin tubiin ja sitten kun kävin diabetes-kurssin 80-luvun alussa niin lihoin, kun innostuin ruuanlaitosta ja ainakin uusien reseptien kirjoittelusta.

Seuraavaksi taas laihduin 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa sairastuinkin psyykkisesti työstressiin, jota hoidettiin varsin väärin ja väärällä tavalla. Lopuksi vielä tilanne paheni syksyllä 1996, kun verenpainelääkitys aiheutti vielä keuhkojen vajaatoimintaa ja munuaiseni alkoivat myös heiketä.

Minut pahaa munuaissairautta sairastava ihminen työnnettiin sotaleikkikaluksi mielisaaraalaan pakkohoitoon. Siellä minulle määrättiin vahvat psyykenlääkkeet, jotka paitsi väsytti niin vei myös liikuntakyvyn kangistaen jäseneni ja saaden aikaan pahoja pakkoliikkeitä. Lisäksi minua hoidettiin vielä varsin mallikkaasti itsemurhaan johdattelevasti kaiken sen pelottelun päälle mitä minua hoitavat ihmiset teki. Näin vain koska oli muoti-ilmiö luoda sairaista kuvaa yhteiskuntaa rasittavana eikä yhteikunnan rattaita pyörittävänä (kuten tosiasiassa on tilanne) ilmiönä, kuten se "Natsi" muisteluihin kuului.

Lihoin kahdessa vuodessa 20 kiloa ja myöhemmin vielä 10 kiloa siitä, kun olin 1996 normaalipainon ylärajalla, missä yleensä laihimmillani raskaan ruumiinrakenteeni ansiosta olen ollut vain koska minut pakotettiin munuaissairaana väärin lääkittynä käyttämään lihottavia neuroleptejä vain sen takia, että kyläyhteisöni ja työyhteisöni halusi leikkiä kustannuksellani.

Tämän kaiken lopuksi viime huhtikuussa postilaatikollemme ilmestyi 4 puolueen viime syksyn vaalimainokset kauniisti rusetille käärittynä samaan aikaan kun Maikkarin Sub-tv näytti paskahuussi mainostaan suurten ikäluokkien paskassa uittamisesta. Kun katsoin kotiseutuni paikallislehden viimesyksyistä vaalilistaa niin siitä kävi ilmi, miten järjestelmällisesti se seikkailutus ja minun raiskaamiseni oli tapahtunut yhteistyössä kaikkien puolueiden kesken aivan yhtä järjestelmällisesti kuin se minun kokema II-maailmansodan ja Irakin-sodan tosi-versio siitä "skini-teatterista" mitä nämä kaikki yhteisöt varsin mallikkaasti toteutti. Liekö ollut suurikin vallan käytön näytön osoitus raiskata lyödä lyötyä tyylillä sairasta ja puolustuskyvytöntä henkilöä.

Minä sentään raiskattuna sekä henkisesti että ruumiillisesti sain pitää henkeni, kaikki näiden seikkailuttajien käsiin joutuneet eivät saaneet, vaan he pääsi sinne NAHKURIN ORSILLE PARATIISIIN aivan oikeasti mediasodan ja oman ympräristön raiskaamina ihan todella.

Vielä loppun se, että kaikki eivät liho itse vaan heidät lihotetaan pakolla toisten armottomien käsissä. Vaihtoehtoja on niissä tilanteissa vain kaksi, syö pillerit ja liho tai ole peloteltavina ja peloissasi pakkohoidossa, missä et itse saa päättää juuri mistään.

Sitten vielä yksi totuus lihomisesta. Minä olen jo normaalipainoisena liian altis lisäsairauksille. Mm. vastustuskykyni katoaa kokonaan, kun alan saavuttaa keskimääräisen normaalipainon. Liika liikapainokin on toki pahasta, mutta ei alle 30-vuotiaille tehdyt painoindeksit päde enää 50-vuotiaisiin ja kaikkiin nuorempiinkaan henkilöihin.

Emme ole myöskään samalla mallilla tehty. Minä itse kuulunen johonkin saamelaiseen tai muuhun tukevampaan rotuun, kuin läntiset pitkät ja tasapaksut tai itäiset pienet ja hoikat ihmiset, eikä minua voi verrata heihin millään lailla.
Kirjattu

Sefa

• Jäsen
« Vastaus #47 : Lokakuu 03, 2005, 00:31:00 ap »

Ai, jokos nämä Mönkäre jutut loppu? Mites olis optiot? Onkos teillä niitä Fortumin? Tai Soneran tai muita?

Mönkäre voisi varmaan lahjoittaa minulle sotaruumislelulleen muutaman option tuoton tai edes meille diabeetikoille yhdessä kun hänellä kerran oli sitä taipumustakin itsellään. Eikö?

Tuli vaan mieleen se Kirkkonummen heikoinlenkki-mielenterveys-tilaisuus niine "olen skitsofreenikko" "olen jutsku" paitoineen joita siinä tilaisuudessa minullekin jotkut älykkäät hyvikset "Paola Suhosen" designenä yritti kaupata siinä sotasirkuksessa johon minut ruumisleluksi nämä hiekkalaatikoillaan leikkivät ay-aktiivit pisti ja siellä tilaisuudessa oli mukana myös ministeri Mönkäre syksyllä 2002. Se niistä minun harhaluuloista.
Kirjattu

Maaria.

• Vanha tekijä
« Vastaus #48 : Lokakuu 03, 2005, 12:41:00 ip »

Sefa, olet nämä samat tarinat kirjoittanut jo aika moneen kertaan. Eikö kannattaisi purkaa pahaa mieltään suoraan sen aiheuttajille, esim. tuon Kirkkonummen tapahtuman järjestäjille? Eihän me palstalla kävijät paljoa noille asioille mahdeta ja kaikki mainitsemasi poliitikot ja Bin Ladenit ja entiset työkaverisi eivät varmasti vieraile täällä Kohtauspaikalla.
Kirjattu

Toisinajattelija²

• Aloittelija
« Vastaus #49 : Lokakuu 14, 2005, 19:11:00 ip »

Keskustelu aiheen aloittaja kaipaili D-liitosta valistusta.
"Voisiko joku asiantuntija liitosta valistaa lääketieteen ja kirurgian tohtori Mönkärettä että perintötekijöillä saattaa olla jotakin tekemistä insuliiniresistenssin kanssa?"

Olen saanut käsityksen että D-liitto juuri yllyttää hyökkäämään meitä kakkosia vastaan. Paikallisen terveyskeskuksen seinällä on juliste:

""Diabetesliitto
Tyypin 2 diabetesvaara
Tyypin 2 (aikuistyypin) diabetes on vaarallinen valtimotauti.
Joka kolmannella suomalaisella on siihen perinnöllinen alttius.
Ylipaino, etenkin vatsakkuus, lisää sairastumisvaaraa.  
Sairastumisen voi ehkäistä elintavoilla.
Tuijota omaa napaasi
TESTAA RISKISI!
www.diabetesliitto.fi""

Julisteen sanoma on yksiselitteinen: Sairastumisen voi ehkäistä elintavoilla.  Syynä sanotaan olevan miltei yksinomaan lihavuus. Tutkimustulokset kuitenkin kertovat, että sairastuneissa on myös laihoja. KAIKKIA sairastumisia ei käytännössä voi ehkäistä.

D-liitto on jo valistanut: Mönkärettä, Ahoa ja yleensä kaikkia, että suurin osa meidän jäsenistä on suuria syyllisiä, kun eivät ole ehkässeet D.  Käykää kimppuun vaan. Haukkukaa oikein perusteellisesti!! He ovat sen ansainneet!

Ymmärrän kyllä että alkoholismin voi ehkäistä, kun ei koskaan juo alkoholia yli 2 cl vuorokaudessa.  Mutta ei taida olla alkoholisteilla yhdistystä, että syyllistäisi aiheesta alkoholisteja.
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #50 : Lokakuu 17, 2005, 21:32:00 ip »

Eiköhän tämä aihe ole aika helppo tiivistää lyhyesti : lihavuus altistaa ja omat elintavat vaikuttavat useassa tapauksessa, mutta kaikkiin tapauksiin ei toki laihduttaminenkaan auta. Mutta turha kuitenkaan laittaa päätä pensaaseen ja sanoa, että itse ei voi mitään asialle tehdä.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #51 : Lokakuu 18, 2005, 09:52:00 ap »

Eilisessä A-piste ohjelmassa taas puhuttiin aiheesta.

Ne tutut lihavuus, liikunnan puute, epäterveellinen ruokavalio ovat edelleen 2-tyypin diabeteksen pahimpia aiheuttajia.
Huomautettiin (Esko Aho), että kun edellämainitut asiat hoidetaan kuntoon, suurimpia edunsaajia tulevat olemaan ne, joilla elintapamuutokset ja niihin liittyvät keinot eivät auta. Heitä varten riittää sitten niitä jäljelle jääviä hoitoresursseja.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #52 : Lokakuu 18, 2005, 10:45:00 ap »

Terveisiä kannuksen Kennedylle.
Joo, Ihan helppo nakki,
Yksinkertaista valtiontalouden näkövinkkelistä.
Siitä vaan "vips" hoidetaan epäterveelliset asiat kuntoon.
No niin, nyt se sitten on hoidettu !
D2:set ja muut elintasokroonikot. Kaikki sairastumiset peruutettu.

Ai, eikö ?
Tonni ja porkkana
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #53 : Lokakuu 18, 2005, 12:59:00 ip »

No ehkä tuo Esko Ahon esittämä juttu on liian jyrkkä ja suoraviivainen, mutta kuten sanoin, ei pidä silti vetää hernettä nenäänsä vaan ajatella, että siinä on kuitenkin paljon asiaakin, riippumatta mitä mieltä ollaan itse Eskosta. Kyllähän totuus on se, että mm. lihavuus on suurimmalta osin itse aiheutettua, ei suinkaan perintötekijöiden vika. Kukaan ei ole väkisin liikaa ruokaa suuhun ahtanut.

Tuli vaan mieleen, kun katsoin tämän Super Size Me-dokkarin muutama päivä sitten. Pari teiniä oli haastanut Mäkkärin oikeuteen koska on Mäkkärin vika että heistä on tullut ylipainoisia. No, onneksi kanne ei mennyt läpi. Yksilölläkin pitää olla vastuu.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #54 : Lokakuu 18, 2005, 13:32:00 ip »

Joo nyt vaan kaikki kansankynttilät hommiin, selittäkää
nyt tämä kaikille nuorille niin että se menee jakeluun.
Se vaan että Aho ajattelee asiaa paljolti kansantalouden
ja säästöjen kannalta.
Yhteiskunta vaan on muuttunut ja kehittynyt teknologian
ja muiden elämää helpottavien vimpaitten kautta vähemmän liikuntaa suosivaksi.

Lihavuuden tiedetään kuitenkin olevan osittain perinnöllistä. Esim. lapsuusiän lihavuudesta katsotaan periytyvyyden selittävän 25-40 %. Epäselvempää on mitkä ominaisuudet periytyvät ja mikä niiden keskinäinen osuus on: sokeri- ja insuliiniaineenvaihdunta, rasva- ja lihaskudoksen aineenvaihdunta, autonomisen hermoston toiminta, ruokahalun säätely tai persoonallisuustekijät. Lihavuuden periytyvyyteen vaikuttavia geenejä on löydetty eri puolelta perimäainesta, joten yhden ainoan tekijän ei voi katsoa selittävän ilmiötä.

Jos molemmat vanhemmat ovat lihavia, kaksi kolmesta lapsesta perii saman taipumuksen. Perinnölliseltä vaikuttavaa lihavuutta ei kuitenkaan voi pitää vaarattomampana kuin muutakaan lihavuutta.

Ruokavalio ja ruokailutavat ovat perheen sisäisiä tottumuksia, jossa vastuuta ei voi jättää lapsille. Jos kotona ei ole ruoka-aikoja, vaan jokainen käy vuorollaan jääkaapilla ja lapset ostavat pahimpaan nälkäänsä "roskaruokaa", lapset eivät opi oikeita ravintotottumuksia. Valistuksella on vaikutusta, sillä on osoitettu että perheen koulutustasolla on merkitystä ruokavalinnoissa, liikuntatottumuksissa ja lasten lihavuuden esiintyvyydessä.

Tonni (Maailman parantaja)
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

Linkkejä