Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6974 jäsentä  •  418245 viestiä  •  20001 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Riikka Lindholm, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vantaan OMA-ryhmän toiminta?  (Luettu 2850 kertaa)

RAR

• Lentävä kynä
Vantaan OMA-ryhmän toiminta?
« : Tammikuu 17, 2005, 09:23:00 ap »

Hei,

Surukseni huomasin KIDE-lehdestä, että Vantaan 1-tyyppiläisten pitäisi olla eläkeläisiä tai työttömiä, jotta voisivat osallistua aktiviteetteihin. Miksi suurin osa kaikista liikunnasta yms. on järjestetty päiväsaikaan? Me työssäkäyvät ei niihin voida osallistua..

Minun mielestäni ITE-ryhmissä on jo riittävästi tuota päivätomintaa.

Ihan kaikella ystävyydellä asiaa tiedustelee:

Keiju
Kirjattu

varvara

• Vieras
Re: Vantaan OMA-ryhmän toiminta?
« Vastaus #1 : Tammikuu 18, 2005, 18:15:00 ip »

Heippa Keiju,
Vantaan 1-tyypin diabeetikoiden toiminnasta.  Vantaalla on ollut ja on vielä vain yksi 1-tyypin vertaistukiryhmä, joka on kokoontunut Myyrmäen kirkolla takkahuoneessa klo 17.30 aikaan, jotta työsskäyvätkin ehtisi mukaan. Tähän mennessä kukaan vertaistukiryhmässä ollut ei ole kysellyt tai ehdottanut mitään kimpassa toteutettavaa liikunnallista aktiviteettia.
Vertaistukiryhmä Ykköset kokoontuu taas keskiviikkona 19.1.05. Syksyn 2004 päivitysilloissa oli työssäkäyviä "nuoria", alle 40. Tule taas mukaan !
Mikäli jokin liikunnallinen kimppajuttu kiinnostaa, koetetaan saada porukkaa mukaan ja toteuttaa (kimppakävely, retkeily, keilaus)Sulkisporukan kasaaminen kiinnostaisi minua.
Vantaalla on vuosikokous torstaina 10.2.05 klo 18.00 Tikkurilassa, seurakunnan Olotilassa, Vehkapolku 10. Valitaan puh.johtaja ja toimikunta.
Tule vaikuttamaan !
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 18, 2005, 20:08:00 ip »

Näistä vertaisryhmistä. Ymmärtääkseni niiden toiminta on kiinni vapaaehtoisista vetäjistä. Pari-kolme vuotta sitten etsin pk-seudulta itselleni sopivaa ryhmää. Ei oikein löytynyt. Paikallisyhdistyksestä kyselemällä selvisi, että todellakin vetäjistä on puutetta. Tilojen järjestelykään kokoontumisille ei ollut selvä asia. Srk-tilatkin olivat buukattuja jne. Näytti, että homma vaatisi todella aktiiveja. Ryhmien vetäjille on kyllä järjestetty kursseja, mutta harva osallistuja on ryhtynyt käytännön toimiin.  

Konrad ( ei-aktiivi    )
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #3 : Tammikuu 18, 2005, 20:34:00 ip »

Mielelläni minäkin osallistuisin Vantaalaiseen vertaistukitoimintaan, mutta kun olen sitä tässä jonkin aikaa kuulostellut, niin tuntuu todella siltä että kaikki toiminta on päivisin tai aikaisin illalla. Lisäksi aktiviteetit tuntuvat olevat sopivia  enemmän "eläkeläisille" ja melkein 2 tyyppiläisille kuin  nuoremmille ykkösille.

Tarttis siis tehrä jotain... Ja eiku mukaan vaikuttamaan!
Kirjattu

Kerttuli

• Veteraani
« Vastaus #4 : Helmikuu 04, 2005, 23:58:00 ip »

Mitenhän tuollaista vertaistukiryhmää voisi perustaa ja mitenköhän sellaisen vetäjän kurssille voisi päästä ja miten isot tilat pitäisi olla? Käykö esim. yksityisasunto?

Minä olen usein sitä mieltä, että jos ei löydy sopivaa, tehdään itse...
Kirjattu
Mikä ei tapa - se vahvistaa.

Yogi

• Veteraani
« Vastaus #5 : Helmikuu 05, 2005, 00:50:00 ap »

Oletko jo katsonut, mitä asiasta on liiton sivuilla?
Kirjattu
Aina napit vastakkain ollaan Pöystin kanssa. Ei ole hyvä tämä Pöysti.

marjalehti

• Intoilija
« Vastaus #6 : Helmikuu 11, 2005, 14:49:00 ip »

Keiju, sinulle on yksityisviesti  
Kirjattu
D1, Humalog Animas-pumpussa

Linkkejä