Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417360 viestiä  •  19954 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: 2004 helmi-huhtikuun insuliinikkojen kurssin jälkiturinoita  (Luettu 10270 kertaa)

Satu J

• Vieras
Re: 2004 helmi-huhtikuun insuliinikkojen kurssin jälkiturinoita
« Vastaus #30 : Lokakuu 04, 2004, 11:07:00 ap »

Moikka! Pitää taas välillä kirjoittaa tännekin, vaikkei mitään niin erikoista tässä välillä olekaan tapahtunut.  
Täällä vaan kasvattelen mahaani ja odotan aina seuraavaa naistenklinikalla käyntiä.  Siellä kun on jotenkin niin kiva käydä.  Viime kerralla pääsimme siihen tulokseen, että tulossa olisi tyttö! Mutta on siihen nyt kuitenkin vielä jonkin aikaa...
Kyllä ne siellä klinikalla jotain muutakin kerrottavaa tahtovat löytää.  GhbA1 on ollut kahdella viimeisellä kerralla 6,1 %, eli ihan kiitettävä.  Nyt ne kyllä alko seuraa mun kilpirauhasarvojakin, vaikkeivat vielä lääkemääräystä kouraan lyöneetkään...
Nykästä siteeraten "Elämä on ihmisen parasta aikaa"!  Minä olen päässyt täysin eroon aikaisemmista masennusoireista ja voin tyytyväisenä nautia odotuksesta ja kaikesta muustakin remontin keskellä.  (Tosin se masennuksen torjunta ei ole ihan itsestään selvää.  Se vaatii minultakin koko ajan toimenpiteitä.)
Nyt ihanasti syksyinen aurinko paistaa.  Toivottavasti se paistaa teille kaikille muillekin ja jaksatte tsempata vaikka talvi tulee.  Talvessa on se hyvä puoli, että sen jälkeen osaa tosissaan arvostaa sitä ihanan suloista kevään ja kesän tuloa.
Terkuin,
Satu
Kirjattu

Ruusa

• Vieras
« Vastaus #31 : Lokakuu 08, 2004, 21:50:00 ip »

Heippa kaikille !
Onneksi olkoon Satu ihana juttu. Minun vanhin tyttöni odottaa myös joten minusta on tulossa mummu piakkoin.
Syksy on alkanut kovin työn merkeissä. Ylitöitä on saanut tehdä aika paljon, nyt alkaa takki olla tyhjä, mutta onneksi verensokerit ovat pysyneet kuitenkin hyvinä. Vuositarkastuksessa lääkäri totesi kaiken olevan ok pitää jatkaa samaan malliin.
Kaamos on alkamassa samoin joka syksyinen masennus yrittää yllättää, mutta hanttiin lyödään.
Terveisin Ruusa
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #32 : Lokakuu 31, 2004, 17:11:00 ip »

2004 helmi-huhtikuun insuliinikkojen kurssin jälkiturinat ovat näköjään hiljaiselossa.

Saivatko kaikki muut "kurssilta" niin kovan vauhdin että tänne turinoihin ei aika riitä?

Kirrjoitelkaappas kaikki nyt jotakin että Viljo näkee ketkä edes lukevat näitä turinoita.

Aloitetaan sitten se "keinohaima" sunnittelu tai "turinat" siitä. Taikka keskustellaan muuttuvien rasvojen ja valkuaiaine määrien vaikutuksesta insuliini tarpeen muuttumiseen.
Em. kysymykseen en saanut kurssilta vastausta.
Kyllä kai rasvat ja valkuaiaineetkin tarvitsevat insuliinia eli jos perusinsuliini annos on liian pieni ja ei syö ollenkaan hiilihydraatteja niin oletettavasti verensokeri lähtee nousuun ja päinvastaisessa tapauksessa laskuun tai jos tällöin popsiin lujasti taimenta tai lohta niin veren sokeri ei paljoa muuttele.
Onko muilla muita kokemuksia.

Viljo
Kirjattu

Ruusa

• Vieras
« Vastaus #33 : Marraskuu 17, 2004, 19:23:00 ip »

Hei kaikki !
Kyllä minulla ainakin rasvoista nousevat verensokerit korkealle eikä tarvitse kovinkaan paljon syödä, jopa yhdestä wiineristä olen huomannut    oireita.
Keinohaimasta en osaa keskustella mitään taitaa olla meiltä vielä pelkkänä haaveena.
Ei täällä kyllä moni tunnu vierailevan.
Tulihan minusta viimein mummu 24.10. tuli 3570 g painava poika.

Terveisin Tuula
Kirjattu

Viljo

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Marraskuu 22, 2004, 17:42:00 ip »

Moi!

Kiva että edes yks vastaus tuli. Kiitos Tuulalle ja onnea "mummuksi" tulemisesta.

Satulla taitaa aika mennä vauvajutun kanssa että kirjoittamiset vähentyneet, mutta Satulle kiitos kanssa ja onnittelut.

Kuinkas Teemulla menee?

Kati annas kuulua itsestäsi, sinä varmaan ymmärrät nää minun "keinohaima" keskustelu aloitteet.

Tettakin kirjoitti jotakin ja Tom.

Missä muut muut ovat? Tietääkö kukaan?

Tulkaa kaikki sitten helmikuussa siihen kohtauspaikka tapaamiseen. Olisi kiva nähdä ja kuulla kuulumisia!

Tässä linkki ilmoittautumisista
 http://www.diabetes.fi/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=7;t=000071;p=2

Viljo
Kirjattu
D1 vuodesta 1965 ja monia liitännäis sairauksia.

Satu J

• Vieras
« Vastaus #35 : Marraskuu 23, 2004, 13:17:00 ip »

Moi taaaas...
...kyllä se niin on, että vauvajutut on pitäneet meikäläisen täysin poissa keskustelupalstalta. Kiitos noista terveisistä, joita olen palstalla saanut.
 Nyt on vointi parempi kuin kuukausi sitten, mutta silti olen vain piipahtamassa töissä.  
Laskettu aika on vasta 7.2.05, mutta aika rankkaa on ollut.  Sokeritkin oli heikoilla hetkillä ihan mitä sattuu, mutta nyttemmin taas tasaantuneet.  Tässä vaiheessa raskautta pistelen ateriainsuliinia kaksinkertaisen määrän entiseen verrattuna.  
Minä näen aina välillä unta paluusta Kirjoniemelle  -semmoisia kivoja unia.  Eilen aamulla lensin sinne jollain paperin palalla, jota vaan rapistelin käsissä ja matka sujui mukavasti maisemia katsellen.  Kirjoniemellä oli joku rakennuksen uudempi siipi, jossa oli ruhtinaallisen hienot huoneet ja porukoiden jälleennäkeminen oli taas tosi mukavaaaa.  
Noista keinohaimajutuista ja muista sellaasista mä en oikein mitään ymmärrä, kun ei ole oikein riittänyt kiinnostusta niihin perehtymiseen.  Hyvästä asiasta kyllä keskustelua virittelette ja kyllä kai se minunkin kiinnostukseni niihin väkisinkin jossain vaiheessa pakostakin kasvaa.  Tiedon puutteen takia nää mun viestit on vähän tämmöisii puuta-heinää-sepustuksia, mutta tarkoituksena on silti antaa oma panokseni palstan säilymiselle.  Otan taas jossain vaiheessa netin kotiin ja sitten on taas helpompi käydä tsekkaamassa palstan kuulumisia.
Nautinnollisia joulunalusaikoja kaikille.  Minä jatkan onnellista odotusta ja palailen aina silloin tällöin unissanin Kirjoniemelle.
t. Satu
Ja pliis, kuten Viljokin kirjoitti, niin antakaa ystävät hyvät kuulua itsestänne!
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #36 : Marraskuu 26, 2004, 14:00:00 ip »

Satu J kirjoittaa: "Eihän me lomalla sentään 53 viikkoa vuodessa voida olla..."

Pisti vain silmään tämä, kun juuri kolmea sekuntia aiemmin katsoin kalenteristani, että tänä vuonna on poikkeuksellisesti 53 viikkoa.
Kumma juttu kyllä...mutta periaatteessa tuo olisi mahdollista, viettää siis lomalla 53 viikkoa vuodessa.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #37 : Joulukuu 20, 2004, 11:52:00 ap »

Tervehdys minunkin puolestani!

Sori laiskuuteni, vaikka olenkin seurannut keskustelua, tosin hävitin tunnukseni bittiavaruuteen mutta käyhän tämä ilmankin. Aika hyvin edelleen tasapainoa pidellyt, hippasen pyrkii kuitenkin unohtamaan mm. rasvojen vaarat. Aika rientää nopeaan ja pelkään pahoin jotta joulupöydästä nousemisen jälkeen hilautuvat myös sokerini "hiilaritaivaaseen" saakka! Mukavaa lukea kirjoituksianne, muistuvat mieleen mukavat hetket Tampereen peräkorven kätköissä. Onko moni jo laittanut uuden hakemuksen vetämään?

Tekohaima? Itse seurasin jostain foorumista uutisia saarekesolujen kasvattamisesta jotka toimivat kuin uudet ja tuottavat ehtaa insuliinia. ei välttämättä utopiaa enää kovinkaan kauan. Toinen kysymys on, vieläkö osaisin olla "terve." Hassu kysymys sinänsä...

Palataan astialle, hyvää joulua ja alkavaa vuotta. Maistelkaa laatikoita maltilla, toisaalta kerran se vaan kirpasee!
Kirjattu

Viljo

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Joulukuu 20, 2004, 13:51:00 ip »

Hyvä Teemu!

Millähän konstilla muitakin "2004 helmi-huhtikuun insuliinikkojen kurssilaisia" saisi mukaan näihin "jälkiturinoihin"?

Hauskaa Joulua ja Onnea Uudellevuodelle 2005!

Terveisin Viljo
Kirjattu

Ruusa

• Vieras
« Vastaus #39 : Joulukuu 22, 2004, 12:20:00 ip »

Hei

Kiva kuulla Teemustakin. Hengissä ollaan täällä
Etelä-Savossakin. Liikunta on jäänyt pimeyden ja liukkaiden kelien takia aika vähiin, mutta eiköhän sitä kohta taas aloiteta hiihto, kun  tuota luntakin on vähän tullut.

Minäkin katselin uutisista, että Päijät Hämeeseen on tullut uusi laboratorio joka tutkii kantasoluja. Eihän sitä tiedä vaikka tämäkin sairaus olisi vielä   historiaa. Mielenkiinnolla seuraillaan...
Ei ole tullut laitettua hakemusta.

Hyvää Joulua ja Onnea Uudelle Vuodelle.

Tuula
Kirjattu

Viljo

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Helmikuu 08, 2005, 22:11:00 ip »

Morjens pitkästä aikaa!

Keinohaima kekustelu ei ole oikein lähtenyt käyntiin.

Sain vähän tietoa jatkuvatoimisista verensokeri mittalaitteista ja laitan tähän lainauksen saamastani vastauksesta
"joiden toiminta perustuu ihon ja kudoksen sähköisten ominaisuuksien (impedanssi) muuttumiseen veren sokeripitoisuuden funktiona. Pendran sivuilla esitettyjen kliinisten testien tulokset osoittivat hyvää korrelaatiota todellisiin mittaustuloksiin.
Luulen että mittausmenetelmää ei kuitenkaan vielä ihan heti uskalleta käyttää insuliinin automaattiseen annosteluun."

Mistähän kiikastaa että meittin jälkiturinat näyttävät hiipuvan?

Muilla keskustelu alueilla on joskus vilkastakin keskustelua.

Oletteko lukeneet muita keskusteluja?

Terveisin Viljo
Kirjattu

Linkkejä