Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418228 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Hesan uusi hoitovälinejakelu - miten toiminut?  (Luettu 20166 kertaa)

Misty

• Lentävä kynä
Re: Hesan uusi hoitovälinejakelu - miten toiminut?
« Vastaus #30 : Tammikuu 04, 2006, 11:43:00 ap »

Vaihdan katetrin joka pvä tai joka toinen päivä eli 3 kk tarve on n. 60 kpl... eli säästämään täytyy ruveta kun saa enää käyttää vuodessa 40 kpl. Muutenkin nuo tavaramäärät olivat niin hullut, että pyysin vain uudet lähetteet kaikista kamoista  

Kiitos Siiri posti tuli perille, mutta olen vielä epävarma pääsenkö.
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Tammikuu 04, 2006, 11:52:00 ap »

Ääks vielä piti jatkaa... että kuulemma Hyksin lähetteet eivät näy suoraan välinejakelussa, ne pitää toimittaa omalle terveysasemalle, josta ne laitetaan järjestelmään (kysyin Meikusta) Omalla terveysasemalla systeemistä oltiin vielä vähän pihalla    no jännitystä elämään!
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Tammikuu 04, 2006, 13:03:00 ip »

Lisätietoja:

Plussia:

+ Erittäin ystävällinen jakelija soitti mulle muutamien sähköpostien vaihtamisen jälkeen. En tiedä millaisia ohjeita sähköpostin käytöstä on saatu, kun itse en ole saanut mitään kirjallista, mutta puhelinnumero kannattaa laittaa tilaukseen.

+ Jakelija myönsi, että Koskelan ylilääkäri Heikki Sumuvuori on erittäin tarkka lisäliuskojen myöntämisen suhteen. Antoi ohjeeksi, että koska en ole hoidossa terveysasemalla, oman lääkärin kannattaa soittaa tai laittaa sähköpostia hänelle. Kirjallinen lähete siis ei olekaan oikea tapa.  :rolleyes:  

+ Jakelija antoi ohjeeksi, että liuskatarve pitää perustella mahdollisimman tarkkaan. Jos perustelu on riittävän hyvä, ylilääkäri hyväksyy sen. Molemmilla lääkäreilläni oli sellainen käsitys, että perusteluja ei tarvita, koska aiemminkin on riittänyt vain lääkärin ilmoitus. Sain siis hyviä ohjeita kuinka toimia.

Miinuksia:

- Iso miinus ovat nämä hyvin ristiriitaiset ohjeet, kuinka toimia jos ei ole ns. normitapaus.

- Ylilääkäri on ilmeisesti puolijumala, joka voi päättää ihmisten kohtalosta näitä näkemättä.

- Sinänsä hyvin sympaattinen jakelija ei tuntenut jakamiaan välineitä. Novopen Junior löytyi, mutta hän ei tiennyt mitä tarkoitan, kun haluan oranssin kynän. Pieni juttu, mutta on kyllä ihan bullshittiä että keskitetyssä systeemissä jakelijat tuntisivat tuotteet paremmin.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Tammikuu 04, 2006, 13:15:00 ip »

Lainaus
Jakelija myönsi, että Koskelan ylilääkäri Heikki Sumuvuori on erittäin tarkka lisäliuskojen myöntämisen suhteen. Antoi ohjeeksi, että koska en ole hoidossa terveysasemalla, oman lääkärin kannattaa soittaa tai laittaa sähköpostia hänelle. Kirjallinen lähete siis ei olekaan oikea tapa
Siis kirjallinen lähete tai tiedot entisestä jakelupisteestä eivät riitäkään?! P..kele! Pitää nyt sitten muistaa tämäkin sanoa omalle lääkärilleni, kun menen 16. päivä vastaanotolle!
Tuo on kyllä sitten pakko saada kirjallisena, jos näin on, koska varmaankaan moni oma lääkäri ei usko ihan kuulopuheella ettei kirjallinen lähetys riitä ko. puolijumalle.

Keiju
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Tammikuu 04, 2006, 13:35:00 ip »

Voihan v...intiö! HYKS/Meilahdessa esimerkiksi lääkärit eivät kirjoita itse läheteteitä vaan ne kirjoittaa d-hoitaja (siellä lekureilla ei ymmärrettävistä syistä ole aikaa moiseen) Eli menevätkö nyt nuo lähetteet suoraan roskakoriin?
Kirjattu

nenne

• Intoilija
« Vastaus #35 : Tammikuu 04, 2006, 13:46:00 ip »

sama juttu täällä. ei ihme etten saanut tarvittavaa määrää, sillä d-hoitaja ne lähetteet on kirjoittanut. no katsotaan sitten loppukuusta kun menen d-hoitajalla käymään että miten asiat sujuu. Kumma juttu jos ei suju kun jakelupiste ja d-hoitajan huoneet on n. 20 metriä toisistaan  
mitenköhän sitten jos saa lähetteen yksityiseltä lääkäriltä?? (saako? en tiedä)
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Tammikuu 04, 2006, 13:54:00 ip »

Selvennykseksi ennen kuin hysteria leviää    :

Ymmärsin asian niin, että suora yhteydenotto tarvitaan, jos ei ole hoidossa terveysasemalla. Niillä on joku yhteinen tietokonesysteemi, jonka kautta asiat hoidetaan. Systeemin ulkopuolisten (esim. yksityisellä tai YTHS:llä hoidossa olevien) on parasta pyytää lääkäriään ottamaan suoraan yhteyttä ylilääkäriin, joka kirjaa tiedot systeemiin.

Jakelija korosti, että itse ylilääkärille soittamisesta ei ole mitään hyötyä. Eli älkää tehkö sitä... tiedä vaikka pahentaisi omaa tilannetta  
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Tammikuu 04, 2006, 14:00:00 ip »

Ymmärsin, että Hyksin ja Hus:n tietokonejärjestelmät eivät kommunikoi keskenään: eli jos pumppulaisella on Meikun lähete se ei näy jakelussa    Tästä hommasta pitäisi kyllä saada kaupungilta pomminvarma ohjeistus...
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Tammikuu 04, 2006, 14:00:00 ip »

Minulle lähetteen oli laittanut tk:n d-hoitaja (en siis ole hoidossa tk:ssa) jo syksyllä. Tuhannet kiitokset hänelle, jos nyt sattuu tätä lukemaan.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Tammikuu 04, 2006, 14:12:00 ip »

Lääkärini soittaa parhaillaan tälle puolijumalalle. Saa nähdä mikä on vastaus... Naisten hormonihommat+diabetes kun tuskin on ylilääkärille mitään jokapäiväistä kauraa.

Onneksi oma lääkäri käsittää asian ja on mun puolella. Kommentoi, että "siellä on nyt joku byrokraatti, joka ei ymmärrä diabeteksen hoidosta hevonpaskaa". Pyydän anteeksi lääkärini kielenkäyttöä.  
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Tammikuu 04, 2006, 14:22:00 ip »

Luulen että oma lääkärin tulee käyttämään ihan samalaista kieltä kuullessaan tuon!  

Keiju
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Tammikuu 04, 2006, 14:23:00 ip »

Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Tammikuu 04, 2006, 14:25:00 ip »

Ai niin,

siis minä ainakin alan tässä väsäämään sähköpostia    Asiallista, mutta tiukkaa sellaista. Ja D-hoitajani toivoi saavansa myös nähdä mitä vastaukseksi saan.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Josse

• Matkailija
« Vastaus #43 : Tammikuu 04, 2006, 14:30:00 ip »

Onko tilanne nyt se, että jokaisella jakelupisteellä on oma ylilääkärinsä vai päättääkö tämä täälläkin mainittu puolijumala kaikkien paikkojen osalta kuinka monta liuskaa kukakin saa?

Muistelen jostain lukeneeni, että tämän keskittämisen piti säästää suunnattomia summia euroja ja lapsellisesti kuvittelin, että näillä säästyneillä varoilla taattaisiin se, että jokainen diabeetikko saisi juuri sen määrän tarvikkeita kuin diabeetikko ja hoitava lääkäri yhdessä katsovat tarpeelliseksi. Mutta ei sitten mennytkään niin...
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Tammikuu 04, 2006, 14:39:00 ip »

Nyt meni minulla ainakin sekaisin.. Siis zebran mielestä OMAN LÄÄKÄRIN pitää laittaa sitä sähköpostia  tai soittaa tuolle ylilääkärille. Nyt sitten Antsu1 kertoi, että se sähköposti onkin tehtävä ITSE. Mikä mahtaa olla siis oikea tapa? Grrrrr...

Keiju
Kirjattu

Linkkejä