Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418365 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Humpy Dumpy, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Hesan uusi hoitovälinejakelu - miten toiminut?  (Luettu 20570 kertaa)

Misty

• Lentävä kynä
Re: Hesan uusi hoitovälinejakelu - miten toiminut?
« Vastaus #15 : Tammikuu 03, 2006, 15:22:00 ip »

Onko kellään kontakteja pk-seudun D-liiton suuntaan? Voisiko joku sieltä rueta selvittämään tätä asiaa?
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Tammikuu 03, 2006, 15:25:00 ip »

Olen saanut yhteyden oman D-polini D-hoitsuun ja hänelle oli yhtä uusi kuin meille muillekin tuo termi "Omahoitarvikejakelun ylilääkäri". Hän otti asian vietäväksi eteenpäin, joten vielä ei ole heitetty kirvestä kaivoon  

Hän ainakin selvittää mikä on homman nimi ja tottakait yhtenä tavoitteena on saada lähete uudelleen "sellaisilla argumenteilla" että tuokin ylilääkäri uskoisi.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Tammikuu 03, 2006, 15:26:00 ip »

Antsu1, voi itku mitä uutisia.    Pahaa pelkään minäkin, että mun liuskatarvetta ei hyväksytä, ylilääkäri on nimittäin sama, eikä YTHS:n lääkäri kirjoittanut lähetteeseen perusteluita vaikka pyysin. Voihan v...ideo.

Täytyy toivoa, että jos joudun pyytämään uuden lähetteen, toisen lääkärini "isolla" nimellä on enemmän vaikutusta (vaikkei tietysti saisi olla merkitystä tällaisilla asioilla).
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Tammikuu 03, 2006, 15:30:00 ip »

PK-seudun D-liitto toimii jo eli jotain on tehty ja lisää yritetään...

Siksipä minä tämän uuden ketjun avasinkin, jotta saisin hyvin kasattua näitä toteutuneita negatiivisia (ja tottakait positiivisiakin) tilanteita.

Ainakaan tuo ei-hoitavan-lääkärin lähetteen "ylikirjoittaminen" ei tunnu hyvältä ilman tarkempia perusteluita.

t.Antsu1
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Tammikuu 03, 2006, 15:58:00 ip »

Kuulutko Antsu1 sinä jotenkin PK:n D-liiton porukkaan  nykyisin? Ajattelin vain, että eikös meillä ole D-klubin "pullakahvit" Itiksessä tuossa lauantaina, niin voisi tämänkin ottaa siellä esille ja laittaa ajatuksia paperille jotka voit toimitttaa eteenpäin?
Yritän päästä tulemaan, mutta varmaa ei ole vielä.

Keiju
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #20 : Tammikuu 03, 2006, 16:11:00 ip »

Mikä tämä lähete oikein on? Omaterveydenhoitajani terveysasemalta sanoi kirjoittavansa johonkin järjestemään liuskatarpeeni (joka tietysti on liian pieni). Onko tämä riittävä lähete? Voiko asian yleensä muuten tarkistaa kuin viikon päästä sähköpostitilauksesta käydä toteamassa saako mitään?
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Tammikuu 03, 2006, 17:04:00 ip »

Plussat:
+ Sain vastauksen (kysyin muutamia asioita) suht nopeasti eli muutamassa tunnissa.
+ Tällä kertaa tarvikkeet ovat odottamassa jo seuraavana päivänä.

Miinukset:
- Marraskuun alussa viemäni lähete suuremmasta liuskatarpeesta on hukkunut jonnekin, eli joudun nyt hommaamaan uuden.
- Tarjosivat mulle 4,3 liuskaa / vrk, mikä ei riitä.
- Tilasin Novopen Juniorin, mutta tämä tilaus oli ilmeisesti jäänyt henkilöltä huomaamatta. Hän vahvisti viestissään liuskat ja neulat, muttei uutta kynää. Eli tarkkana saa itse olla. Ja jos en olisi saanut vastausta muihin kysymyksiini, olisin luultavasti jäänyt ilman kynää.
- Jatkossa tilaukseen pitää varata viikko. Jälleen on uusi asia, jossa pitää olla suunnitelmallinen...
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

nenne

• Intoilija
« Vastaus #22 : Tammikuu 03, 2006, 17:32:00 ip »

No, soitin tänään d-hoitajalleni koska mun lähete oli hukkunut jonnekin(?). Ja tarvitsen enemmän kuin sen 25 liuskaa/viikko. Mutta hän oli lomalla ja siellä vastasi joku muu. Tämä toinen yritti ensi inttää että asia ei kuulu hänelle. No hetken päästä tämä toinen kuitenkin lupautui hoitamaan asian, jotta saisin enemmän liuskoja! Sanoi että tänään voin hakea ne sieltä Herttoniemestä.
Kävin juuri hakemassa ne, ja ylläri ylläri siellä oli vain ne 25 liuskaa/viikko.
Sanoi että puhu d-hoitajan kanssa seuraavalla käynnillä...
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Tammikuu 03, 2006, 18:04:00 ip »

Toimi kohdallani ihan loistavasti. Hain liuskat, sain pyytämäni määrän ja jonoa ei ollut lainkaan. Kiitos ja kumarrus. Ei ollut mitään puhetta lähetteistä eikä ylilääkäreistä.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Tammikuu 03, 2006, 23:38:00 ip »

D1-nainen kuinka paljon liuskoja hait kerralla? Menikö määrä tuohon about 4 per päivä vai saitko enemmän? Olen utelias  
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Tammikuu 03, 2006, 23:51:00 ip »

Sain 7 liuskaa / päivä.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Tammikuu 04, 2006, 00:04:00 ap »

Taisin itse syyllistyä eniten tuohon uhkakuvien maalailuun, koska olin lähes vakuuttunut siitä, että tämä uusi jakelusysteemi ei toimi. Mutta mutta, PITÄISIHÄN sen toimia kaikkien kohdalla, niin että odotan kyllä mielenkiinnolla muilta lisää kokemuksia.
Kirjattu

Guest

• Vieras
« Vastaus #27 : Tammikuu 04, 2006, 10:37:00 ap »

Mulla ei ole vielä varsinaista kokemusta tuosta uudesta jakelusta, mutta kyselin omia liuska- ym. määriä ja ystävällinen jakelija luetteli kaikki hoitovälineet ja ne vastasivat täysin lähetettä eli omia tarpeitani.

Lisäksi juteltiin monenlaista muutakin asiaa. Jakelussa on joku pysyväisohje ykköstyypin ja kakkostyypin diabeetikoille sekä pumppulaisille erikseen. Ykkösillä on jakelijan mukaan joku liuskakatto 1560 liuskaa/vuosi, kakkosten kattoa en huomannut kysyä - sorry - ja pumppulaisilla ei jakelijan sanojen mukaan ole mitään kattoa, mutta "kai yläraja jossain kulkee" eli pumppulaiset saisivat tuon mukaan liuskoja lääkärin määrittämän tarpeen mukaan.

Pumppulaisena olen tietysti tyytyväinen, jos asia todellakin on noin, mutta piikkihoitoisten ykkösten liuskansaanti on kyllä mun mielestä vääryys. Kun itse olin piikkihoidolla ennen pumppua, niin tuo 4 liuskaa/vrk ei olisi millään tavoin riittänyt hyvän tasapainon ylläpitämiseen ja sitä kautta myös lisäsairauksien loitolla tai ennallaan pitämiseen.

En ymmärrä sitäkään, miten välinejakelun ylilääkäri - kuka hän sitten lieneekin - pystyy näkemättä ko. diabeetikkoa määrittämään tämän liuskatarpeen omassa työhuoneessaan "paremmin" kuin diabeetikon oma hoitava lääkäri !

Onkohan muuten karkausvuosia huomioitu mitenkään tuossa liuskansaannissa, kun silloin tulee tarve ylimääräiselle neljälle liuskalle  
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Tammikuu 04, 2006, 11:23:00 ap »

Mäkin soitin ja kysyin. Mulla oli laitettu 1300 liuskaa per vuosi ja katetreja peräti 40  
Kirjattu

Guest

• Vieras
« Vastaus #29 : Tammikuu 04, 2006, 11:36:00 ap »

Misty, miten usein sä vaihdat katetrin? Entä minkälaiset määrät sulla oli alkuperäisessä lähetteessä ja oliko se hoitavan lääkärisi vai terveysaseman kirjoittama?

Ja sitten ihan muuta... kai sä olet saanut sähköpostia??  
Kirjattu

Linkkejä