Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6973 jäsentä  •  418236 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Hanttapoika, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Miten saa tilattua liuskoja?  (Luettu 5741 kertaa)

Nainen57

• Aktiivinen
Re: Miten saa tilattua liuskoja?
« Vastaus #15 : Tammikuu 10, 2006, 09:11:00 ap »

Lisää kv hintavertailua australia vs suomi: australiassa ohjeellinen myyntihinta medisense precisionliuskoille (ne kalleimmat kaikista siellä markkinoilla olevista liuskoista) on 65 aussitaalaa per 100 kpl eli noin 0.33 euroa per liuska. Kuten aiemmin mainitsin, valtion sponsoroima liuskan yksikköhinta sikäläisen diabetesliiton jäsenille on noin 0.07 euroa.  Lisäksi ostajan elintilanteesta riippuen (eläkeläinen, työtön etc) hinta on vielä pienempi 0-2 aussitaalaa (=euro)  per 100 kpl. On hyvä muistaa että hintataso määräytyy paikallisen tulo-hintatason mukaan.  Suositten Tallinna vaihtoehdon tutkimista kuten  "d1 nainen" fiksusti ehdotti.
Kirjattu
D1 vuodesta 1991, 670g 21.11.2019 (sitä ennen 640g ja Veo)

Konrad

• Vieras
« Vastaus #16 : Tammikuu 10, 2006, 12:40:00 ip »

Nainen57, kiitos vastauksesta. Ainakin omalta osaltani olisin kiinnostunut kuulumaan sikäläiseen d-liitton.  

Tallinnasta olen joskus apteekeista kysynyt liuskoja. Ei ollut ainakaan näissä apteekeissa hyllyllä mitään. Jonkin mittarityypin liuskoja olisi saanut tilaamalla, mutta hinta ei olisi poikennut Suomen hinnoista juurikaan.  Keskusteluja liuskoista ym. voi seurata Foorumilla:

http://www.diabetes.ee/Foorum.php

(testiliuskat= testribad)
Kirjattu

Nainen57

• Aktiivinen
« Vastaus #17 : Tammikuu 10, 2006, 15:32:00 ip »

Vai ei Tallinnan liuska hinta ollutkaan alempi? Sitä epäilinkin, on liian lähellä Hyvinvointi Suomea.  Toisaalta arvelin myös ettei siellä taida olla liuskoja saatavilla, vaikka ilmeisesti EU jäsenyyden myötä tavaraakin on ilmestynyt kauppojen hyllyille. Hintojen korkeudesta huolimatta Suomessa on hyvä diabeetikon olla.  Pieni maa ja paljon D1'iä on hyva testimarkkinointialue kaikille mahdollisille diabetes tuotteille. Esim Lantus kynät (ja monet muutkin kertakäyttökynät) ja Levimir insuliini eivät ole ole vapaassa kaupassa joissakin muuten varsin kehittyneissä maissa (kuten australia) :-)
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Tammikuu 10, 2006, 18:40:00 ip »

Lainaus
Alkuperäisen viestin lähetti Nainen57:
[qb]Pieni maa ja paljon D1'iä on hyva testimarkkinointialue kaikille mahdollisille diabetes tuotteille. Esim Lantus kynät (ja monet muutkin kertakäyttökynät) ja Levimir insuliini eivät ole ole vapaassa kaupassa joissakin muuten varsin kehittyneissä maissa (kuten australia) :-)[/qb]
Australiasta puheenollen huomauttaisin kuitenkin, että Yhdysvalloissa FDA ei antanut lupaa Aventiksen OptiPenin jakelulle, eikä syytäkään tarvitse kummemmin ihmetellä - OptiPen kun on suorastaan vaarallisen epäluotettava annosteluväline. Australiahan on tavallaan lähempänä USA:ta kuin Eurooppaa, joten ei ole mikään ihme, jos Lantusta annostellaan myös siellä oikein "vanhanaikaisilla" ruiskuilla.
Lantus-kynät eivät myöskään ole kertakäyttöisiksi suunniteltuja.
Se, että Levemir ei ole vapaasti saatavilla joissakin "varsin kehittyneissä" maissa, ei välttämättä kerro asianomaisten maiden takaperoisuudesta. Kuulin aivan äskettäin luotettavasta lähteestä, että Lantus-insuliini on osoittautunut hyvin sopivaksi valtaosalle sitä kokeilleista diabeetikoista. Ainoastaan hyvin pienelle osalle näistä (arvioni: 5-10%) Levemir on tuonut mukanaan jonkinasteisen edun. Toisin sanoen tilanne on Novo Nordiskin kannalta suorastaan ahdistava - aikaisemmin turvallisen tukeva viipale insuliinimarkkinoista on liukumassa vieraisiin käsiin...

Lantuksen murskaava menestys on sitäkin ilmeisempi, kun panemme merkille, että huomattava joukko kakkostyypin diabeetikkoja on siirretty Lantukselle monissa varsin köyhissä EU-maissa.
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Nainen57

• Aktiivinen
« Vastaus #19 : Tammikuu 11, 2006, 14:01:00 ip »

Kiitos tiedosta E O J.  

Saanko kysyä lisää:  Siis Lantus kynät eivät olekaan tarkat? Ja mina kun luulin että ovat vain kömpelöt silla Novon neulat eivät hyvin sovi vaikka apteekissa sanoivat että kaikki neulat sopivat. Harmi ettei Levemir näytä olevan Lantuksen veroinen, moni suomalainen kun mielummin ostaisi tanskalaisen kuin ranskalaisen tuotteen. Mihin tuo parannusprosentti 5-10% perustuu? ja minkälaista parannusta muutos Lantuksesta Levimiriin toisi?

Onko kellään neuvoja/ehdotuksia?

Itselläni yksi pistos vähemmän vuorokaudessa oli jo tervetullut parannus, mutta epäilen myös että aikaisempaa (Protaphania käyttäessäni) korkeammat aamuarvot (korostunut aamunkoittoilmiö?) tulivat Lantuksen myöta.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Tammikuu 11, 2006, 14:45:00 ip »

Nyt menee kyllä ihan otsikon vierestä jo, mutta kommentoin kuitenkin.

Mun "luotettava lähteeni" taas on antanut ihan toisenlaista tietoa Levemirin ja Lantuksen vertailusta. Sen mukaan Levemir olisi tuonut kliinisissä tutkimuksissa (huomattavasti suuremmilla potilasjoukoilla kuin mistä EOJ olet toisaalla puhunut) merkittävää parannusta sekä HbA1c:hen että arkipäivän diabeteksen hoitoon.

Itse olisin taipuvainen odottamaan muutaman vuoden ennen kuin tehdään tulkintoja näiden kahden insuliinin vertailusta. Eli tutkimusta tehdään jatkuvasti eivätkä ne ole vielä valmiita. Lopulta vanha totuus "toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä" jäänee elämään  
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Mirjami

• Intoilija
« Vastaus #21 : Tammikuu 29, 2006, 17:15:59 ip »

Olen muutaman kerran tilannut liuskoja Bayerilta Ascencia Contour -mittariin, sähköpostilla (googletin mittarin nimellä). Liuskapurkin (50 kpl) hinta on 32 € ja toimituskulut ovat 5 € per lähetys. Tulevat parissa päivässä postiennakolla.
Kirjattu

uglysnake

• Matkailija
« Vastaus #22 : Helmikuu 04, 2006, 04:22:05 ap »

Mulla sama ongelma,eli mistä liuskoja sillee niiku suht hätäseen? Laiska kun oon,en jaksanu lukea kaikkia nuita jo aiheesta kirjotettuja viestejä,vaan kysäsen taas kun sairastuin vast vuoden alusta ja ny viikon ollu poissa sairaalasta,ni mun eka lääkäri/hoitaja aika on vasta 28. päivä tätä kuuta,ja liuskoja mul on jäljellä enää noin neljäks päiväks.Eli tuo mun vehje on malliltaan Ascensia Contour,jos silä ny mitää väliä on.Saisko esim. apteekist ostettuu?ku oon nii huono tilailee mitään mistään (eli oon tyyppiä "kaikki heti ja nyt mulle" ) vai onko joku muu keino?
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Helmikuu 04, 2006, 09:27:21 ap »

Yksi mahdollinen ostospaikka on varmaan Pääkaupunkiseudun Diabetesyhdistyksen "myymälä" (toimisto Kampissa). http://www.psdiabetes.fi/ Sieltä saat ainakin halvemmalla kuin apteekista.

Mutta kyllä minä sinuna ainakin soittelin terveysasemalleni (tai Hesassa asustellessa kait niihin uusiin keskitettyihin apuvälinejakelupisteisiin http://www.hel2.fi/terveyskeskus/suomi/ajankohtaista/Omahoitotarvike.html ), koska kyllä sun ehdottomasti pitäisi saada liuskat ilmaiseksi.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Linkkejä

Haastaako korona arkea diabeteksen kanssa?

Julkaistu 02.04.2020 | 10:14