Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Terveyskeskus kierrättää diabetesvälineitä  (Luettu 9446 kertaa)

delfiini

• Vieras
Re: Terveyskeskus kierrättää diabetesvälineitä
« Vastaus #45 : Joulukuu 10, 2005, 10:15:00 ap »

Olettelko koskaan saaneet jollain toisella käyttäjällä olleita välineitä? Ovatko kaikki pakkaukset olleet tehtaan sinetöimiä?

Voi olla, että kakkostyypin diabeteksen tapauksessa ei olla yhtä tarkkoja kuin ykköstyypin kohdalla koska kyse ei ole itse asiassa "oikeasta" diabeteksesta vaan insuliiniresistenssistä. Jos olette saaneet haettua ensiavusta välineitä niin tämäkin viittaa siihen, että ykköstyypin hoito olisi "parempaa" kuin kakkostyypin koska en ole onnistunut samaan välineitä muulloin kuin välineiden jakelulaikoina. Toisaalta ykköstyypissä hoito on tarkempaa ja tärkeämpää mutta minua alkaa hieman huolettaa näiden hoitojen eriarvoisuus. Tällainen eläkkeellä oleva ja metabolisesta oireyhtymästä kärsivä raakki ei tietenkään ole yhtä innostava hoitokohde kuin nuori jonka diabetes halutaan tasapainoon.
Kirjattu

delfiini

• Vieras
« Vastaus #46 : Joulukuu 10, 2005, 10:29:00 ap »

Kysyisin muilta foorumilaisilta tätä edellistä asiaa. Oletteko huomanneet, että kakkostyypin diabeteksen hoitoon suhtauduttaisiin ylimalkaisemmin kuin ykköstyypin?

Tuo Arielin kertoma antaa minulle vahvasti sellasen käsityksen, että näin olisi. Lääkäri kyllä on asiaan ottanut kantaa aivan kiitettävästi mutta hänen ehdotuksensa hoitotasoni parantamiseksi oli pikemminkin ykköstyypin hoitoon liittyvä (ateriainsuliini) eikä niinkään kakkostyypin. Ateriainsuliini ei ole kakkostyypin diabeteksessa kovin tehokas eikä anna välttämättä stabiilia hoitotasoa koska insuliiniannokset voivat nousta suuriksikin minkä vuoksi nopeita heilahduksia tulee.

Vaikuttaa hieman siltä, että kakkostyypin diabeetikot helpommin jätetään omilleen kun vertaa ykköstyyppiin. Tosin työvoimapula, etenkin Keravan terveyskeskuksessa, on paha ja tietenkin ykköstyypin diabetes on tärkeämpää hoitaa kuntoon etenkin pitemmällä aikavälillä ajatellen kuin kakkostyypin.
Kirjattu

delfiini

• Vieras
« Vastaus #47 : Joulukuu 28, 2005, 11:53:00 ap »

Nyt saapui kirjallinen vastaus Keravan Terveyskeskuksen johtavalta lääkäriltä Leena Piikiveltä. Ei oikein tainnut selvitä homma. Eivät pystyneet selvittämään missä vaiheessa virhe on tapahtunut mutta tunnustivat kuitenkin virheen.

Sitä en tiedä miksei hoitaja itse kiinnittänyt huomiota pussin likaisuuteen ja miksi Leena Piikivi kertoi pussin valokuvan nähtyään, että ulkonäkö johtuu nimenomaan steriloinnista?

Skannasin ja laitoin nettiin katsottavaksi.

http://www.sci.fi/~oh2bio/muistutus.gif
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59