Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418229 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Olenko hirveän tosikko välineiden käytössä?  (Luettu 7721 kertaa)

vivianv

• Vieras
Re: Olenko hirveän tosikko välineiden käytössä?
« Vastaus #30 : Lokakuu 11, 2005, 17:48:00 ip »

Enemmän niitä liuskoja menee, jos juo vahingossa sokerikokiksen, kuin jos varmistaa epävarmoissa tilanteissa juoman laadun.

Joissain paikoissa hanakokis on aika tunnistamattoman makuista. Mäkkärissä tai vastaavissa voi (ja kannattaa!) kurkkia että liemi tulee oikeasta hanasta. Joissain paikoissa, missä on pöytiintarjoilu, täytyy vain luottaa tai tsekata jotenkin.

Kun ei ole kiire, tipautan yleensä pisaran kolaa pöydälle ja vetelen sitä sormella edestakaisin. Jos alkaa tahmaantua, sokerista on. Jos olisi syystä tai toisesta on kiire tai pöydillä on liinat, mittaaminen on varmaan ihan pätevä keino.

Näköjään käyn vain rupupaikoissa juomassa kolaa, kun en mittarilla ole kolatestiä tehnyt. Osasyynä varmaan sekin, että hienommissa liinapaikoissa juon yleensä viiniä. Jos tulen raskaaksi, viini ei käy ja sokerikokis vielä vähemmän. Sitten täytyy miettiä mittarimahdollisuuttakin jos tilanne tulee kohdalle.
Kirjattu

Maaria.

• Vanha tekijä
« Vastaus #31 : Lokakuu 11, 2005, 18:44:00 ip »

Mulla on mies, joka tykkää olla hankala asiakas. Jos hetkenkin jahkaan limun kanssa, mies menee palauttamaan sen.  
Kirjattu

Markus

• Intoilija
« Vastaus #32 : Lokakuu 13, 2005, 11:38:00 ap »

Mistä muuten johtuu ettei ainakaan itselleni ole tullut vastaan yhtäkään pikaruokaravintolan työntekijää, joka olisi osannut käyttää sitä juoman muovikannen "light"-nappulaa? Ärsyttää kovasti, kun jenkit on kuitenkin kehittäneet suhteellisen toimivan ja yksinkertaisen tavan erottaa light-juoma muista, mutta suomalaisille ei mene jakeluun! Olen joskus palautettakin jaksanut antaa, mutta ei tunnu yksi ääni kuuluvan.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Lokakuu 13, 2005, 15:22:00 ip »

Hyvä Markus! Jos kassalla "toi" on light-limu, niin kuka sitä enää pöydässä muistaa, kun edessä on neljä samanlaista limusaavia?  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Piisamirotta

• Veteraani
« Vastaus #34 : Lokakuu 13, 2005, 15:54:00 ip »

Kotiseutuni pikaruokapaikoissa juomaan ei kantta laiteta, kun syödään paikan päällä, mutta light-nappulaa osataan kuitenkin take away-ruoissa käyttää.

Yleensä kassalla myyjät ovat muistuttaneet, että he laittoivat pillin siihen mukiin, jossa on light-limua (tai osoittavat juomaa). Toisinaan se ehtii kuitenkin unohtumaan pöytään mennessä, joten siellä odottaa kuitenkin arvuuttelu, missä on sokeria, missä ei.
Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)
<i>"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo." -Nalle Puh-</i>

Guest

• Vieras
« Vastaus #35 : Lokakuu 14, 2005, 14:26:00 ip »

Anteeksi tyhmyyteni, mutta uteliaisuuttani kysyisin mikä on tuo "light-nappula"?

Mulla on ilmeisesti jäänyt tuo pikaruokapaikkoihin perehtyminen hieman retuperälle  
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Lokakuu 14, 2005, 14:43:00 ip »

Light-nappula on juomatölkin muovikanteen valettu kupla, jonka alaspainamalla voi indikoida sen, onko juoma lightiä vai ei.

Tätä fiitseriä ei osata kovinkaan monessa paikassa käyttää edes henkilökunnan toimesta, joten ei ihme, jos asia on mennyt asiakkaaltakin ohi ;-) Tosin, eihän sitä kanttakaan edes anneta aina juoman mukana, joten ei ole mistä painaa/tarkistaa tilannettakaan.

Homma toimii hienosti Ameriikassa, jossa juttu on siis kehiteltykin, mutta kaikilta osin ei taida "ketjuedut" ulottua tänne asti Pohjoiseen...
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Lokakuu 14, 2005, 21:12:00 ip »

Ehdotetaanko seuraavassa paitatilauksessa yhdeksi vaihtoehdoksi "light-nappulaa"?    
Kirjattu

Maaria.

• Vanha tekijä
« Vastaus #38 : Lokakuu 14, 2005, 22:10:00 ip »

Kerran tenttasin yhtä hampurilaispaikan työntekijää ja hän sanoi, että periaatteessa sekään ei ole poissuljettua etteikö heillä voi kiireessä mennä väärät limut hanojen kohdalle. On kyllä varmasti tosi epätodennäköistä.
Kirjattu

masaV

• Vieras
« Vastaus #39 : Lokakuu 15, 2005, 00:18:00 ap »

ihmettelin tuossa aikaisemmin olleita kirjoituksia liuskojen määrän pienstä määrästä.miellä aiankin poika saa liuskoja niin paljon kuin tarvitsee,ja tuo meni jo yli hilseen "maksan mittarista" en ole mitään maksanut yhdestäkään mittarista,netistäkin rekkasin juuri eri valmistajien sivuille niin nyt on kotona 6 erilaista(parilta firmalta tuli 2kpletta samanlaisia)mittaria käyttöön ja nyt niitä on varoiksi asti,onneksi pojan sairaalasta saamaa mallia on nyt kolme kaapissa kun lähetti mittarifirma 2 lisää samanlaisia mitä sairaalasta ensi mittariksi sai    eli hieman kun itse viitsii vaivautua niin noita saa ilmaiseksi niin paljon kuin jaksaa kantaa.liuskat nyt ei itse maksaenkaan juuri mitään maksa,100-200kpleen laatikoista näkyi firmoilla olevan keskimäärin alle 20€ hintaa eli ei edes maksa vielä mitään ja tuskin kukaan 200 kpl käyttää vk/kk ?
itsekin välillä mittailen ja koko perhe kun tuntuu huono olo olevan joskus niin saapa varmistettua VS tilanteen ainakin.ja kyllä  noita liuskoja pitää saada JOS vain kehtaa pyytää,jollei pyydä ei mitään saakaan    itse pidän ainakin huolen että liuskoja riittää pojalle jolleivät anna ni iso meteli nousee ja kiltisti antavat,periaatteessa en maksa noista mitään jos ilmaseksi mahdollisuus saada,tosin eipä nuo mitään juuri maksa siihen ei kenenkään talous taatusti kaadu jos liuskat joutuisi itse maksamaan.eri asia sitten inskojen kanssa ne maksaakin jo jotain .
Kirjattu

anna-mari

• Vanha tekijä
« Vastaus #40 : Lokakuu 15, 2005, 10:14:00 ap »

Kerropa nyt masaV mistä noin halvalla liuskoja olet löytänyt? D-yhdistys myy 50 kpl/One touch ultran liuskoja vähän vajaa 40e. Tukkuliikkeen ulosmyyntihinta on samainen, joten siinä ei edes ole katetta yhdistykselle. Liuskoja ei todellakaan joka paikassa jaeta tarpeen mukaan!
Kirjattu
"What cannot be cured, must be endured"

Konrad

• Vieras
« Vastaus #41 : Lokakuu 15, 2005, 11:11:00 ap »

Liuskoja voi saada selvästi kaupan hintoja edullisemmin eBayltä:

http://tinyurl.com/8b99p

En kehoita käyttämään, jos ei todella tiedä, mitä on tekemässä ja mitä on saamassa.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Lokakuu 15, 2005, 13:51:00 ip »

Mun mielestä on TÖRKEETÄ jos diabeetikko joutuu maksamaan liuskoista itse, esim. kuten moni 2-tyyppiläinen nykyään joutuu. Eikä niitä liuskoja joka paikasta mielinmäärin saa vaikka polvillaan rukoilisi, valitettavasti.  
Kirjattu

Maaria.

• Vanha tekijä
« Vastaus #43 : Lokakuu 15, 2005, 17:04:00 ip »

Onko jollekin uutinen se vuosikausia jatkunut tilanne, ettei liuskoja saa kaikissa kunnissa tarpeeksi? Ei edes meteliä nostamalla. Juuri siksi aloitinkin tämän ketjun.
Kirjattu

masaV

• Vieras
« Vastaus #44 : Lokakuu 15, 2005, 22:16:00 ip »

sorry,tarkistelin juuri netistä yleisiä hintoja liuskoille ja kyllähän ne maksavat enempi joissakin firmoissa(edustajilla)itse en juuri tykkää asioida välikäsien kanssa oppinut työssäni asioimaan suoraan valmistajien kanssa niin otan yleensä yhteyttä ensin suomen edustajaan ja jos tuntuu hinta kovalta niin otan kontaktin yleensä suoraan tehtaalle,esim, ostin/tilasin juuri kiinasta kotiin harastukseni tarpeisiin 3kpl servomoottoreita,tuntui kaikilla olevan hinnat yli 500€kpl niin tutkin ketä niitä tekee ja pommitin jonkin aikaa suoraan tehdasta ja suostuivat myymään sitten pieneränkin    (yleensä näin käy kun on sinnikäs) moottorit 40€kpl +ohjaimet 80€kpl.
sama liuskojen kanssa ottaa yhteyttä suoraan pääkallopaikalle niin halventuu kummasti kun ei ole niitä välikäsiä ja trokareita ottamassa 500% voittojaan välistä.toisaalta noin 60€/kk ei tunnu edes työttömän kukkarossa(liiton)vielä esm,liuskoihin JOS niitä olisi pakko itse maksaa.menee /kk muuhunkin turhempaan jo enemmän/kk yleensä.tärkeysjärjestys elämän asiolle ja maksaa vain sen mitä on pakko.
kananmunatkin haen aina suoraan kanalasta  
elektroniikankin ostan suht,100% netin kautta mailmalta voitto about 30-50%
vaatii omaa viitseliäisyyttä kyllä mutta kannattaa,onneksi netti+atk on nyk,hyvä.

nim:ärsyttävät trokarit pois välistä napsimasta turhia voittojaan,niitä ei tueta  
Kirjattu

Linkkejä

Haastaako korona arkea diabeteksen kanssa?

Julkaistu 02.04.2020 | 10:14