Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Freestyle Mini  (Luettu 9180 kertaa)

MR_

• Intoilija
Freestyle Mini
« : Heinäkuu 20, 2005, 10:54:00 ap »

Tänään tuli postissa ko. mittari näytteeksi. On tuo hauskaa, kun niitä lähetellään liuskojen toivossa    Mutta asiaan, mitä mieltä siitä olette? Pienihän se on , ja valot ja kaikki  
Kirjattu
Kompassi rikki,
kartta revennyt,
ei ihme, että
elämä kulkee
omia teitään!

zebra1

• Lentävä kynä
Re: Freestyle Mini
« Vastaus #1 : Heinäkuu 20, 2005, 11:16:00 ap »

En omista, mutta olen pidellyt kädessä yhdessä markkinatutkimuksessa. Ihastuin siihen heti ja harkitsen tosissani vaihtamista. Tosi kaunis, tyylikäs, sopivan pieni (mulla on pienet kädet ja käsilaukut)! Ei liikaa toimintoja, mutta kaikki olennainen.

Oletko kokeillut miten se toimii?

Saako Helsingissä siihen liuskoja vaihdon jälkeenkin?
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

MR_

• Intoilija
« Vastaus #2 : Heinäkuu 20, 2005, 11:50:00 ap »

Olen kokeillut, valo on ainakin loistava! Turussa liuskat pitää kait ostaa itse. En ole ehtinyt selvittää.
Kirjattu
Kompassi rikki,
kartta revennyt,
ei ihme, että
elämä kulkee
omia teitään!

ekonomi

• Vieras
« Vastaus #3 : Heinäkuu 20, 2005, 13:06:00 ip »

Onko kellään kokemusta tuosta laitteesta, että syökö valo kuin nopeasti patterin???

Itse olen laitetta kyllä testannut hieman, mutten siinä määrin,että patterin kulutuksesta tietäisin.

Se on kyllä tietyissä tilanteissa hyvä, että on tosi pieni mittari,valosta en oikein tiedä tarvitsenko, mutta varmasti sekin auttaa joitakin/joissakin tilanteissa.

Kaikille tuo pieni ei kyllä ole hyvä (esim.vanhukset yms.), mutta mutta hienoa olisi,että diabeetikko voisi itse valita mittarin tilanteensa mukaan ja käytössä voisi olla esim. 2 erilaista mittarimallia. Sama määrähän niitä liuskoja silti menee...
Tässä mittarissa on mielestäni hieman vaikea "ruokittava" liuska, joka ainakin itselleni on olennainen asia.
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Heinäkuu 20, 2005, 13:49:00 ip »

Millainen liuska siinä sitten on? Imaiseeko päästä vai pitääkö tiputtaa pisara päältä päin? Itse vihailen noita jälkimmäisiä, pitää ehdottomasti olla sellainen joka imaisee.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Guest

• Vieras
« Vastaus #5 : Heinäkuu 20, 2005, 14:48:00 ip »

Minun mittarikokoelmassa sattuu olemaan myös tuo mittari, kun sain sen viime syksynä Diabetespäivän tapahtumassa.

Liuskoja olen tähän asti saanut, mutta en huomannut viimeksi kysyä miten jatkossa. Ainakin OTUn/OTUSin ja Accuchek Compactin liuskoja saa myös ensi vuonna Hgissä.

Itse mittari on ihanan pieni ja tyylikäs ja valo iso plussa. Teksti on aika pientä ja ehkä hieman haaleaa (?) ainakin minun silmilleni.

Liuska imee veripisaran jommalle kummalle liuskan sivulle. Itse en myöskään erityisemmin pidä tuosta sivusysteemistä. Ja se, mitä inhoan tässäkin mittarissa on nuo mun mielestä isot liuskapurkit.
Kirjattu

rock*

• Intoilija
« Vastaus #6 : Heinäkuu 20, 2005, 15:17:00 ip »

mullekkin posti toi tänään ko. mittarin. aivan ihanan pieni verrattuna tuohon kirottuun accu check compaqtiin!! testannut en vielä ole..

pitänee kysyä että saako täältä tampereelta tuohon miniin liuskoja ja jos saa niin vaihto tapahtuu heti  
Kirjattu
*D1 vuodesta 1994
* 04/07 ja 11/08 prinsessojen äiti

rock*

• Intoilija
« Vastaus #7 : Heinäkuu 20, 2005, 15:18:00 ip »

.....niin ja unohtu mainita että valo on iso +
monesti on tullut tilanteita teltassa, baareissa ym. missä tuota valoa todellakin olisi tarvinnut
Kirjattu
*D1 vuodesta 1994

Milla B

• Aktiivinen
« Vastaus #8 : Heinäkuu 20, 2005, 15:42:00 ip »

Mulla ollut käytössä nyt sekä Freestyle Mini että vanha OTU jonkun aikaa. Olen samaa mieltä  Siirin kanssa siitä että Mini on pieni ja tyylikäs ja valo on plussa! Mutta, teksti on pientä ja "haaleaa". Kerran mittasin yöllä Minillä 7,4 ja jatkoin nukkumista. Aamulla kun laitoin tulokset vihkoon huomasin sokerin olleen 1,4. OTUssahan on tosi iso teksti mutta ei valoa, valitettavasti. En myöskään pidä siitä Minin sivusysteemistä koska se vaatii minulta keskittymistä. Pakko katsoa että sormi on juuri oikeassa paikassa ja ettei verta tule liikaa. Esim. junassa tai leffassa tämä vaatii paljon enemmän kuin mittaaminen OTUlla. OTU vetää sen pisaran aivan huomaamatta eikä huuda erroria vaikka verta tulee paljon. Tässähän voi myös olla kyse siitä että olen tottunut OTUun   .
Kirjattu
Herkkä Ykköstyyppi (Levis & Humalog)

Miisamari

• Intoilija
« Vastaus #9 : Heinäkuu 20, 2005, 17:06:00 ip »

Meillä on ollut käytössä useampi mittari; ensin Freestylen isompi malli, sitten Accu-Check koska vaadimme sen tk:sta josta oli Freestylen liuskat loppuneet (ja niitä oltiin käyty kyselemässä yli viikon ajan), sitten tilasimme Freestyle Minin ja nyt on käytössä OTUS. Itse pidin Freestyle Mini -mittarista, vaikka Error -ilmiö oli tosiaan yleisempi kuin OTUS:ssa. Toisaalta FS-Miniin saa lisättyä verta liuskaan jos kerralla ei tule riittävää määrää, OTUSiin pitää saada kerralla sopiva näyte tai tulee virheilmoitus. Liuskan sivulta laitettava verinäyte ei minua haitannut, päinvastoin totuttelu oli melkoinen siirryttäesä OTUSiin. Eipä ainakaan verinäytekohta ollut purkissa ensimmäisenä vastassa, kun liuskaa otetaan. Edelleen OTUSia käytettäessäni käytän FS-Minin "rei´ittäjää" (mikä on oikea nimitys sille laukaisimelle, jonka avulla lansetti näppää veripisaran???), koska se on näppärän pieni ja kun sitä aikanaan tottui käyttämään. Siinä pistossyvyyden/-voimakkuuden säätö on mielestäni hyvä (toki OTUSissakin, mutta tottumiskysymys). Valo ei mielestäni kuluta juuri pattereita, emme vaihtaneet mittariin kertaakaan kuten emme ehtineet kuluttaa suuremman Freestylenkään paristoja. Ellen olisi niin ihastunut merkkaamaan hiilarimääriä ja insuliiniannoksia mittariin sekä seuraamaan erilaisia tilastoja, mittailisin edelleen Freestyle Minillä. t.miisa (joka jälleen yöaikaan sytyttää valon lamppuun mittaillessaan lapseltaan tarvittaessa sokeria...)
Kirjattu

Guest

• Vieras
« Vastaus #10 : Heinäkuu 20, 2005, 17:37:00 ip »

Meillä on ollut Freestylen Mini käytössä 10v tytöllämme.
Se on ollut ehdottomasti paras ja pidetyin mittari tähän astisista.
Etenkin se maailman pienin veripisran tarve, sekä liuskaportin valo, joka on kätevä etenkin yömittauksissa.
Tyttäremme piti sitä mielellään koulussakin mukana ja mittaaminen ei ollut ongelma. Valitettavasti vain jouduimme vaihtamaan takaisin OTU:aan, koska Tampereelta ei enää saa liuskoja Freestylen Miniin.
Olen kyllä yrittänyt vaikuttaa liuskajakeluun, mutta saa sitten nähdä, paraneeko tilanne.
Kirjattu

rock*

• Intoilija
« Vastaus #11 : Heinäkuu 20, 2005, 18:51:00 ip »

nyt testasin minin... en tiedä kumpi mittareista näyttää väärin, sillä minillä lukema 17,3. Heti perään accucheck compaqtilla 14,2. Tämän jälkeen vielä kolmas mittaus putkeen minillä joka näytti 18,3!

hmm. jään pohtimaan....
Kirjattu
*D1 vuodesta 1994

timo

• Aktiivinen
« Vastaus #12 : Heinäkuu 20, 2005, 23:46:00 ip »

Kumpikin näytti varmaan oikein. Mini näytti plasmatasolla ja accucheck kokoveren tasolla. Mini näyttää mielestäni vielä hieman normaalia korkeampia lukemia. Vertailin meinaan aikanaan 50 liuskan ajan otua ja miniä. Saman ajan keskiarvo oli noin 0,8 mmol/l korkeampi minissä.

t. timo
Kirjattu

ekonomi

• Vieras
« Vastaus #13 : Heinäkuu 21, 2005, 01:05:00 ap »

Rock*:lle
Kannattaa testata molemmat mittarit labrassa tai omilla kontrolli aineilla, joita saa valmistajalta ostettua.

Tietääkseni molemmat pitäisi olla PLASMA kalibroituja mittareita, joten tasovaihtelussa on jotain hämärää.

Luonnollinen poikkeama on sallittua ja tarkoittaa tietysti, ettei mittaaminen "pikamittarilla" ole koskaan tarkkuudeltaan labratasoa, joten jopa samalla mittarilla mittaaminen heti perään voi antaa PIENTÄ heittoa tuloksessa.

Mainitsemasi heitto viittaa että jommassa kummassa mittarissa on "vikaa" tai sitten liuskat epäkelpoja?? Kannattaa tarkistaa tilanne!
Kirjattu

Tuuli

• Matkailija
« Vastaus #14 : Heinäkuu 21, 2005, 19:15:00 ip »

Itse tykkään ministä, vaikka alkuksi en meinannut sitä hankkia, koska liuskat pitää ottaa purkista. Käytin nimittäin monta vuotta DEXiä, jossa liuskat tuli kiekosta. Mutta pieni koko ja valo ovat vieneet voiton! Nyt tosiaankin näkee baarissa mitata ja muissakin pimeissä paikoissa. Mulla ei ole ollut ongelmia näytön kanssa.
Mun tietääkseni miniin käy samat liuskat ku muihinki Free Stylen mittareihin. Pidän mittarista niin paljon, että tilasin sen ilmaisen varamittariksi:). Koskaan ei tiedä milloin se voi sipata, nimimerkillä monta DEXiä hajoittanut.
Kirjattu

Linkkejä

Ehdota vuoden 2020 diabetestekoa

Julkaistu 23.09.2020 | 08:54