Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: ONE TOUCH ULTRA SMART-MITTARI  (Luettu 11882 kertaa)

Konrad

• Vieras
Re: ONE TOUCH ULTRA SMART-MITTARI
« Vastaus #15 : Helmikuu 15, 2006, 18:04:25 ip »

Itselläni ei ole OTUSta, vaikka alunperin olin innostunut mittarista juuri noiden mainittujen ominaisuuksien takia. Olen D2 ja metformiineilla.

Olen ollut kiinnostunut viime aikoina hiilareiden aiheuttamista piikeistä (1h) ja niiden hillitsemisestä. Muissa yhteyksissä olen kertonut kokeiluistani (guargum, fenugreek), joista ei yksikäsitteistä tulosta ole tullut.

Nyt on lähiaikoina ohjelmassa muissa ketjuissa mainittu Kilot-Stop-rohdos, jonka pitäisi poistaa suolen kautta nopeat hiilarit ja näin hillitä piikkiytymistä. Vaatii tutkimuksiin vain liuskoja suhteettoman paljon ja nehän ovat ehtyvä luonnonvara ainakin Hgin jakelussa.

Laitanpa tähän vielä mitenkään muuten Dr Tolosen hommiin sotkeutumatta laihdutusoppaan mitenkään sinulle Keiju sitä kohdistamatta.

http://www.biovita.fi/suomi/index.html
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Helmikuu 15, 2006, 19:22:26 ip »

Lainaus:

Laitanpa tähän vielä mitenkään muuten Dr Tolosen hommiin sotkeutumatta laihdutusoppaan mitenkään sinulle Keiju sitä kohdistamatta.

Miksi olisin luullut sen itselleni kohdistuneeksi...? Ei nyt oikein ymmärrä. Varsinkin, kun keskustelut koski OTUS-mittaria, ei laihdutusta tms. Missähän kohtaan mä putosin..?  
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #17 : Helmikuu 15, 2006, 19:42:28 ip »

Et pudonnut missään vaiheessa Keiju kärryiltä. Vaikka vastasin sinulle, tarkoitin asiani yleisemminkin tietoon.

Oikeastaan jouduin tässä sivupolulle, kun yritin selvittää viimeaikaisia d-projektejani ja OTUS-mittarin mahdollisuuksia niiden apuna. Itse asiassa oma kiinnostukseni ei ole ollut laihdutus, vaan hiilihydraattisiepparit ja sokeritasapainon muutoksen havainnointi. Tässä ajattelin OTUsta apuvälineenä hiilareiden ja mittaustulosten rekisteröintiin.

Loppu tekstiäni liittyi vain löyhästi asiaan. Ajattelin sitä vain taustatiedoksi. Palaan näissä puitteissa muussa yhteydessä asiaan tarvittaessa.
Kirjattu

astrakan

• Vanha tekijä
« Vastaus #18 : Helmikuu 15, 2006, 19:59:10 ip »

Lainaus:

Palaan näissä puitteissa muussa yhteydessä asiaan tarvittaessa.

Poliitikkoainesta  
Kirjattu
.\:\:/:/.      
:\:\:/:/:.          
:'- ¿ -':.          
( 9 - 9 )'          
-( (_) )            
/'-vvv-'\

Konrad

• Vieras
« Vastaus #19 : Helmikuu 15, 2006, 20:06:41 ip »

Lainaus:

Poliitikkoainesta

Kun olisikin. En todellakaan tarjoa vain yhtä vaihtoehtoa niinkuin poliitikot. Tässä hiilareiden piikkien hillitsemisessä etsin parasta vaihtoehtoa tosin varautuen siihen, että yhtäkään toimivaa ei edes löydy.
Kirjattu

Guerrier

• Aloittelija
« Vastaus #20 : Maaliskuu 08, 2006, 17:24:50 ip »

Ihte osallistuin johonkin tutkimukseen, ja mittari tuli pari päivää sitten postista. Pitäis kymmenen päivää kokeilla ja saa mittarin omaksi. Tässä juuri tunnin sitä räpelsin (vei niin mukanaan että pitsa paloi uuniin ) ja todella mielenkiintoiselta näyttää. KAikki tällänen teknologian kehitys on todella kiehtovaa :P Viksu mittari. Mutta te vanhemmat käyttäjät, onko teillä kotona jotain ohjelmia ja piuhoja jolla mittarin tietoja saisi koneelle? Olisi mukava niitä omallekin koneelle laitella ettei vain sairaalan, mutta onko yksityisten mahdollista saada laitteita?
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Maaliskuu 08, 2006, 17:37:54 ip »

Guerrier,
ohjelman voit ladata LifeScanin nettisivulta http://www.lifescaneurope.com/fin/tuotteet/otdms/software/, mutta piuha (USB-kaapeli) pitää ostaa maahantuojalta, ellei se tullut mittarin mukana. Maksoi viime vuonna muistaakseni 24 euroa.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

nenne

• Intoilija
« Vastaus #22 : Maaliskuu 08, 2006, 17:47:03 ip »

Usb kaapelin saa tilaamalla lifescanilta, joko puhelimitse tai sähköpostitse. kustantaa 31 € (sis. postimaksu). Ja one touch softan voi ilmaiseksi ladata lifescanin sivuilta.  Itse ihan tyytyväinen että tilasin tiedonsiirtokaapelin, sillä tietokoneelta näkee paljon selvemmin kokonaiskuvan. Ja one touch softassa on tietenkin enemmän diagrammeja, kaavioita sun muuta.
Tämä tyyli sopii mulle paljon paremmin kuin kirjaaminen vihkoon!
Kirjattu

Markus

• Intoilija
« Vastaus #23 : Maaliskuu 08, 2006, 17:57:03 ip »

Minullakin tuo piuha ja ohjelma löytyy. Hankin joskus vuosi sitten. Varmasti ohjelma joillekin sopii, mutta varoituksena voisin sanoa ettei kannata liikaa luottamusta siihen pistää. Minun mielestäni (ja monen muunkin kohtauspaikkalaisen mukaan) tuo ohjelma on aivan susi. Kuvaajia kyllä tursuaa joka puolelta, muttei sellaisia joista olisi oikeasti apua. Lisäksi  tietojen tulostaminen on tehty mahdollisimman vaikeaksi (asettelu aina päin honkia).

Itse olen lopulta päätynyt toimimaan siten, että kerään kuukausittain käsin exeliin tiedot (ala Zebra), jolloin saan haluamani kuvaajat ja tietojen käsittely myös nopeutuu. USB-piuhalla vain varmuuskopioin tiedot koneelle. Itse mittarihan on kuitenkin erinomainen ja pikkuvikoineen persoonallinen (vaikka tästäkin on joillain huomauttamista  )
Kirjattu

Guerrier

• Aloittelija
« Vastaus #24 : Maaliskuu 08, 2006, 20:18:27 ip »

Kiitoksia tiedoista! Yllättävän kallis ja omalla tavallaan vaikea hankintainen tuo piuha, aattelin että niissä on jokin perusmalli muuta kuin olisi lampsinut paikalliseen tietokonekauppaan ja ostanut
Kerran ohjelma ei ole niin antoisa ja avaava, taitaa sen hankinta vielä siirtyä, pitää kokeilla juuri tuota exceli hommaa, jos vaikka tällä kertaa energiaa riittäisi siihen. Mutta kiitoksia todella paljon näistä, apua tuli
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Paliska

• Intoilija
« Vastaus #25 : Maaliskuu 16, 2006, 16:22:21 ip »

Mulla on ollu just toi mittari jo melkeen puoli vuotta.
se on loppujen lopuksi aika kätevä mittari... mut mä en siin kauheesti niit lisä juttuja käytä... kun mitä ideaa mun ois merkata siihen mittariiin pumpun bolus määrät kun ne on kuitenkin mulla pumpun muistissa???
Mut siis hyvä mittari se on  
Kirjattu
Elämä on sarja opetuksia, jotka on elettävä jotta ne voisi ymmärtää!
DM 1 vuodesta 2001---> Nyt hoitona: Accu-Chek Spirit combo pumppu ja novorapid

Markus

• Intoilija
« Vastaus #26 : Maaliskuu 16, 2006, 18:05:56 ip »

Tuosta tulikin mieleeni, että tänään eräs d-hoitsu (ei oma) ilmoitti minulle ettei ole mitään järkeä käyttää OTUS:ta. Samat asiat voi kuulemma aivan yhtä hyvin kirjoittaa paperille. Vähän kuin olisi sanonut pumppaajalle, ettei sitä pumppua kannata käyttää kun saman vaikutuksen saa pistämällä insuliinit ruiskulla vaikkapa puolen tunnin välein.
Kirjattu

anna-mari

• Vanha tekijä
« Vastaus #27 : Maaliskuu 16, 2006, 18:25:52 ip »

Joo näitä riittää..
Kirjattu
"What cannot be cured, must be endured"

Maaria.

• Vanha tekijä
« Vastaus #28 : Maaliskuu 18, 2006, 16:47:25 ip »

Minä kokeilin OTUSta, mutta en kauheasti välittänyt. Vaatii paljon isomman määrän verta kuin Freestyle Mini ja on suurikokoisempi. Kun mittari on aina mukana ja mittaa paljon, nuo asiat ovat tärkeimmät kriteerini. Uskon kuitenkin, että se on monelle tosi kätevä mittari.
Kirjattu

Anette

• Vieras
« Vastaus #29 : Maaliskuu 22, 2006, 20:11:07 ip »

mä tuota uutta mittaria olen himoinnut jo hetkisen aikaa, ja OTUS tuntuu sopivalta tällaiselle nipojärjestelijälle, joka ei jaksa aina tarpeeksi tarkkailla tasapainoaan...

onko joku vaihtanut Precision Xceedistä OTUSiin? mä en ole koskaan vaivautunut opettelemaan Xceedin ominaisuuksia, mittaan ja kirjaan vihkoon. olisi kiva, kun tosiaan saisi kirjata myös inskamäärät ja näkisi taulukot.

kaapelin hommaisin joka tapauksessa, täytyy kysyä, sponsoroisiko kenties kunta tai ehkä jopa työnantaja?  
Kirjattu
~Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa~

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59