Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: ONE TOUCH ULTRA SMART-MITTARI  (Luettu 11883 kertaa)

beefheart

• Vieras
ONE TOUCH ULTRA SMART-MITTARI
« : Maaliskuu 06, 2005, 12:38:00 ip »

hei! onko kellään (vielä) kokemusta lifescanin uudesta verensokerimittarista: one touch ultra smart. vaikuttaa erittäin hyvältä ja täysin uudenlaiselta ominaisuuksiltaan. erityisesti grafiikka ominaisuudet ja järkevän oloinen tietokoneohjelma...tämä mielikuva jää, kun selaa nettisivuja, mutta onko jollakin se jo käytössä ja käyttökokemuksia?
Kirjattu

Viljo

• Lentävä kynä
Re: ONE TOUCH ULTRA SMART-MITTARI
« Vastaus #1 : Maaliskuu 06, 2005, 12:46:00 ip »

Moi!

Paljon on keskusteluja ko. mittarista ja löydät lyhenteellä OTUS.
 Viljo
Kirjattu
D1 vuodesta 1965 ja monia liitännäis sairauksia.

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 06, 2005, 19:33:00 ip »

Jep, aloita vaikka tästä:
 http://www.diabetes.fi/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=6;t=000337

ja jatka vaikka tästä:

http://www.diabetes.fi/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=6;t=000341

niin saat noin 10 sivullista kokemuksia OTUS-nimisestä mittarista.  

Keiju
Kirjattu

Kössi

• Intoilija
« Vastaus #3 : Maaliskuu 19, 2005, 22:11:00 ip »

Mä sain ton mittarin äskettäin. En ole vielä ehtinyt tutustua paremmin, mutta hienolta näyttää   . Tässä odottelen, että lähteekö se iltapissalle mun koirien kanssa.
Kirjattu
"pessimisti ei pety"

Hennuska

• Matkailija
« Vastaus #4 : Helmikuu 08, 2006, 19:30:52 ip »

Moi!
Oon 12 wee tyttö ja tilasin ittelleni ton kyseisen mittarin vähän yli vuosi sitten,tais olla 18.2.05. Noh se tuskin kiinnostaa.
Se on tosi hyvä mittari,siihen saa merkattua inskat,hiilarit,liikunnan,terveyden,ja se tallentaa sokrut mm. kaavioon! Voin kyllä vaan suositella sitä täältä pienestä tuppukylästä...
Eipähän tartte kantaa joka paikas vihkoja ja kyniä...jne.
Kirjattu

vuodesta_63

• Intoilija
« Vastaus #5 : Helmikuu 08, 2006, 20:17:40 ip »

Hei Keiju,
miten ihmeessä noi vanhat ketjut saisi näkyviin, osaaatko sanoa? Tuo linkkisi vie minut etusivulle, enkä sieltä osaa suunnistaa...
Minulla on tämä mittari ollut käytössä muutaman kuukauden ja mittarin omassa näytössä präntti on kyllä minulle varsin pientä ja harmaata. Pojalta pitää kysyä, että näätkö sinä...
Kirjattu
-Sick of pricks. Cure type 1 diabetes!-

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Helmikuu 08, 2006, 20:38:26 ip »

Linkit eivät valitettavasti toimi uudistuksen jälkeen. Mutta hae-toiminnalla varmaan löytyy kun laittaa hakusanaksi vaikka OTUS.
Kirjattu

nenne

• Intoilija
« Vastaus #7 : Helmikuu 08, 2006, 20:39:16 ip »

Hei, oliko se niin että OTU:n liuskat menee myös OTUS mittariin? Ettei vaan käy niin että liuskoja ei sitten Helsingistä saa...

Ajattelin hankkia OTUS mittarin Ascensia Contourin tilalle.

Mistä kannattaisi ostaa? Suoraan maahantuojalta vai esim. pääkaupunkiseudun diabetesyhdistykseltä?
Kirjattu

Markus

• Intoilija
« Vastaus #8 : Helmikuu 08, 2006, 20:46:01 ip »

Lainaus:

Hei, oliko se niin että OTU:n liuskat menee myös OTUS mittariin? Ettei vaan käy niin että liuskoja ei sitten Helsingistä saa...

Samoja ovat
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Helmikuu 08, 2006, 20:52:31 ip »

Lainaus:

Ajattelin hankkia OTUS mittarin Ascensia Contourin tilalle. Mistä kannattaisi ostaa? Suoraan maahantuojalta vai esim. pääkaupunkiseudun diabetesyhdistykseltä?

Luultavasti maahantuoja vaihtaa sen ilmaiseksi vanhaan mittariisi. Ja aikoinaan minun ei tarvinnut edes sitä vanhaa mittaria lähettää..  
Kirjattu

InkeriR

• Jäsen
« Vastaus #10 : Helmikuu 11, 2006, 13:18:38 ip »

Jokin aika sitten ei ainakaan vielä saanut Ultra Smart mittaria veloituksetta, edes vaihdossa. Oli kuulemma niin uusi ja kallis kone. Pumppulaiset sen sijaan ainakin syksyllä saivat sen ilmaiseksi, tästä minua infosi d-hoitajani aikoinaan.  Iipi
Kirjattu
InkeriR -pumppaa pumppaa-

Myson

• Aloittelija
« Vastaus #11 : Helmikuu 15, 2006, 14:46:01 ip »

Itse sain kyseisen mittarin joulukuussa 2005.Sain kutsun mittarin esittelytilaisuuteen,jossa mittarin sai ilmaiseksi.Sen hinta olisi kuulemma ollut noin 30-40 euroa.

Hieno mittari se onkin ollut!En käytä enää vs-vihkoa lainkaan,kun mittari piirtää käyrät koneelle,laskee keskiarvot jne.Myös terveystiedot,liikuntatiedot ja syömiset voidaan merkata käyriin.

Mutta liuskat ei meinaa mennä kunnolla paikalleen ja usein niitä meneekin hukkaan,kun väkisin yrittää vääntää oikeaan kohtaan.
Kirjattu

astrakan

• Vanha tekijä
« Vastaus #12 : Helmikuu 15, 2006, 15:23:47 ip »

Tenaville saatiin D-polilta OTUS-mittarit viime kesänä. Varmaan saanti riippuu siitäkin paljonko "vanhempia" malleja on vielä välinevarastoissa jäljellä.
Kirjattu
.\:\:/:/.      
:\:\:/:/:.          
:'- ¿ -':.          
( 9 - 9 )'          
-( (_) )            
/'-vvv-'\

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Helmikuu 15, 2006, 16:37:40 ip »

En näpyttele aina, vaan mittaan ainoastaan sokerit. Sen verran laiska olen. Enkä katso sitä edes tarkoituksenmukaiseksi.
Sillä välillä teen sellaisen parin kolmen viikon tsemmapuksen, jolloin mittaan ja laitan myös ylös kaikki tapahtumat. Liikunnan, hiilarit yms. Niistä saa jo hyvin käsityksen kaikesta.

Ja nyt jännäämään lätkässä Suomea!  
Kirjattu

Markus

• Intoilija
« Vastaus #14 : Helmikuu 15, 2006, 17:51:23 ip »

Minä taas käytän aktiivisesti insuliini- ja hiilarimäärien kirjaamista. Muita tietoja en jaksa mittariin laittaa, mutta nämä kaksi edellämainittua kyllä. Motivaatio säilyy, kun vakuuttaa itselle että mittaria käyttämällä ei tarvitse kanniskella mittausvihkoa mukanaan (johon siis ne samat tiedot pitäisi kirjata).

En käytä Lifescanin omaa ohjelmistoa/ printtejä, vaan kirjaan mittarin tiedot aina kuukausittain käsin Exceliin.
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59