Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: OTUksen käyttöongelmaketju  (Luettu 6861 kertaa)

Ellu

• Vanha tekijä
Re: OTUksen käyttöongelmaketju
« Vastaus #15 : Helmikuu 19, 2005, 17:19:00 ip »

Nikka, saat esim. hiilarit tai inskan syötettyä vielä senkin jälkeen samaan kohtaa kuin serensokerin mittaustulos, vaikka aolisitkin jo ottanut liuskan pois mittarista. Paina vain i-nappulaa, sieltä valitse ensimmäisestä kohdasta "päiväraportti" ja mene sieltä sen sokeriarvon luo, johon haluat syöttää esim. hiilarit samaan. kun olet sen haluamasi sokerin kohdalla paina esim. haarukan ja veitsen kuvaa, jolloin saat syötettyä hiilarit juuri samalle ajalle kuin milloin sokeri on otettu, ilman erillisiä ajan valintoja. Tämän voi tehdä sis vaikka sokeri olisi otettu aamulla ja välissä olisi muitakin mittauksia.
Kirjattu

Ellu

• Vanha tekijä
« Vastaus #16 : Helmikuu 19, 2005, 17:36:00 ip »

Evelyn, älä harmittele tilaustasi, mittari on nimittäin todella hyvä pienine puutteineenkin. Iltapalakohtaa ei tosiaan ole, mutta tietokoneohjelmaan saa kyllä kirjoitettua "iltapala" sen iltapala-aikaan otetun arvon kohdalle. se tulee sitten näkyviin, kun viet hooren sen arvon päälle. Mutta nuo jutut kyllä selviää, kun pääset itse kokeilemaan mittaria. Ainakin itse olen tykännyt kovasti. Ja hiilarit ja liikunnatkin tulee merkattua mittariin, koska niiden merkkaaminen käy niin nopeasti. Paperille jaksoin aina jonku aikaa kirjotella arvoja, mutta sitten innostus lopahti. Nyt on kätevää kun kaikki jutut saa samaan mittariin.
Kirjattu

Ellu

• Vanha tekijä
« Vastaus #17 : Helmikuu 19, 2005, 17:37:00 ip »

hups, siis ei minkään "hooren" vaan hiiren!  
Kirjattu

Nikka

• Vanha tekijä
« Vastaus #18 : Helmikuu 21, 2005, 02:38:00 ap »

Ellu: ai jaa, kiitos!
Päiväraportti on vielä mulla tutkinnan alla  *nolo*    
Kirjattu

Evelyn

• Jäsen
« Vastaus #19 : Helmikuu 21, 2005, 15:24:00 ip »

Tänään aamulla postimies jo soitteli ovikelloa mittarin kanssa. Tosiaa kiitettävän nopeaa toimintaa. Itse mietiskelen nyt sitä, että voiko mittariin syöttää jotain päiväkohtaisia tietoja vai ovatko tiedot aina yhteydessä mittaustulokseen. Lähinnä mietin sitä, että pitääkö mun joka kerta mittauksen yhteydessä informoida otusta siitä, että mulla on nyt menkat tai flunssa vai ymmärtääkö se, että tuo on pysyvä tieto sille päivälle?
Kirjattu

Ellu

• Vanha tekijä
« Vastaus #20 : Helmikuu 21, 2005, 15:26:00 ip »

Mä ihmettelin aluksi sitä, miksei päiväraportissa näy syöttämäni hiilarimäärät. Meni jonkun aikaa ennen kuin tajusin missä tein väärin. Kun syöttää hiilarit, pitää ok-nappulaa painaa niin kauan, että se "kursori" käy läåi kaikki ne kalori ym ruokaan liittyvät kohdat. Tämän jälkeen se poistuu automaattisesti ruoka, kalori jne-valikosta ja syötetyt jutut tallentuu. Aiemmin painoin vain hiilareitten jälkeen ok ja laitoin mittarin kiinni, jolloin hiilarit ei jääneet muistiin. ihan vaan tiedoksi jos joku muu on ihmetellyt samaa.
Kirjattu

Evelyn

• Jäsen
« Vastaus #21 : Helmikuu 21, 2005, 15:29:00 ip »

Ja mitä tuo käyttöohjeen sivun 98 "hiilihydraatit voidaan antaa yksikköinä tai grammoina" oikein tarkoittaa? Saako tämän määriteltyä jostakin, että kumpia haluaa käyttää?
Kirjattu

Ellu

• Vanha tekijä
« Vastaus #22 : Helmikuu 21, 2005, 17:53:00 ip »

Hei Evelyn!
Mittariin voi syöttää tietoja vaikka et olisi sokeria mitannutkaan. Jos haluat vaikka merkitä mittariin liikuntasuorituksen, niin paina vain juoksijan kuvaa ja syötä haluamasi aika ja liikunta. Itse olen tehnyt esim. kuukautisten kanssa niin, että merkkaan yhden kerran päivässä, että kuukautiset on. Sittenhän sen itse tietää, että ko. päivänä on ollut menkat. Ja seuraavana menkkapäivänä sama juttu jne. kunnes menkat loppuu. Eli en minä niitä menkkoja vaikka montaa kertaa päivässä sinne mittariin merkkaa.
Kirjattu

Evelyn

• Jäsen
« Vastaus #23 : Helmikuu 21, 2005, 19:41:00 ip »

Ja seuraavana menkkapäivänä sama juttu jne. kunnes menkat loppuu. Eli en minä niitä menkkoja vaikka montaa kertaa päivässä sinne mittariin merkkaa.

Lähinnä mietin sitä, että laskeeko ohjelma esim. just menkkapäiville erikseen jotkut käppyrät, joista näkee miten homma vaikuttaa sokereihin. Että osaako se sitten laskea sen, jos en merkitse sitä jokaisen mitatun sokerin kanssa. No, itselläni ei tuota ohjelmaa ole kun olen Macin käyttäjä, eikä näille ainakaan tietääkseni tuota ohjelmaa saa. Niin että samapa tuo kai loppujen lopuksi. Ihan kivalta tuo mittari näin ensimmäisen päivän jälkeen tuntuu ja suht helppokäyttöiseltä.
Kirjattu

Ellu

• Vanha tekijä
« Vastaus #24 : Helmikuu 21, 2005, 20:40:00 ip »

Juu, nyt ymmärsin mitä hait takaa    En ole vielä paljon käyttänyt tuota tietokoneohjelmaa, mutta käsittääkseni mittari ei tee erillisiä käyriä esim. menkkojen ajalta. Eli ne näkyy vissiin vaan tiedoksi itselle. Siinä tietokoneohjelmassa terveystieto näkyi punaisena sydämenä ja kun hiirellä klikkasi, niin siinä näkyi se tieto ja aika, mitä oli terveystietoa syöttäessä laittanut (esim. menkat).
Kirjattu

Guest

• Vieras
« Vastaus #25 : Helmikuu 26, 2005, 22:07:00 ip »

Onko kukaan keksinyt mitään keinoa, miten Otuksen saa käynnistymään heti liuskan työntämisen jälkeen tai miten se liuska pitäisi sinne oikeaoppisesti työntää? Harmittaa, kun liuskan joutuu usein laittamaan 3-4 kertaa ennen kuin mittari käynnistyy. Ei auta OK:n painaminenkaan liuskan jälkeen.
Kirjattu

Nikka

• Vanha tekijä
« Vastaus #26 : Helmikuu 26, 2005, 22:35:00 ip »

Kyllä se käynnistyy heti mutta jostain syystä ei anna sitä firman logoa vaan alkaa mittauksen valmistelut pimeänä. Itse laitan liuskan vaan kunnolla pohjaan asti,sitten,vaikka OTUs on pimeänä edelleen niin liuska pohjassa valo päälle ja kas..se pikku vekkuli jo koodia tarkistaa.Sen jälkeen normaalit toimet.

Eli käynnistyy kyllä mutta ei anna valoa eikä logoa..pöh..
Kirjattu

Ellu

• Vanha tekijä
« Vastaus #27 : Helmikuu 27, 2005, 00:05:00 ap »

Siiri, mullakin oli aluksia hankaluuksia käynnistää otus. Vanha otu meni helpommin päälle ja laitoin liuskan uuteen otukseen samalla lailla, eli liian "hennosti". Liuska pitää työntää otukseen vähän napakammin, niin sitten se menee tarpeeksi syvälle. Nyt ei ole ollut enää sen kanssa ongelmia, kun käsi on tottunut napakampaan liuskanlaittoon.

Yhden pienen lisäongelman huomasin. Otus pyytää tarkistamaan koodin aina 25 mittauksen jälkeen. Kuitenkin aloituspakkauksessa liuskoja oli vain kymmenen ja nyt otus siis kyselee koodia kesken liuskapurkin, koska luulee, että siinä ekassakin purkissa oli 25 liuskaa. En ole kyllä katsellut tarkemmin, että laskeeko se otus mittaamiseksi myös sellaisia, kun ottaakin liuskan käyttämättömänä pois ja laittaa sen uudelleen, sillä sillonhan sen voisi hämätä kyselemään koodeja oikeaan aikaan. Ei siinä muuta, kuin että joskus olen ehtinyt laittaa veren liuskaan, enkä ole huomannut että se kyselee koodia. Niinpä on mennyt sitten liuska hukkaan.
Kirjattu

Guest

• Vieras
« Vastaus #28 : Helmikuu 27, 2005, 12:47:00 ip »

Nikka, ei auttanut vaikka laitoin liuskan illalla otukseen ja annoin olla aamuun asti, ei ollut mittari päällä vielä tänä aamunakaan      Nyt aamulla työntelin sitä liuskaa taas edestakaisin ja kun painoin ok, näyttöön tuli Tietoja-valikko. Mulla on se vika varmaan omassa sormitekniikassa, kun ei nuo sormetkaan ole ihan kunnossa.
Kirjattu

Placebo

• Intoilija
« Vastaus #29 : Maaliskuu 01, 2005, 11:54:00 ap »

Minulla oli vanhan onetouchinkin kanssa samaa ongelmaa, liuska lispahti joskus "väärään reikään" laitteen syövereissä. Mutta kun työntää liuskan suorassa kulmassa ja riittävän syvälle niin kyllä se OTUS käynnistyy. Hm, kuullostipa pervolta.  

Itse säädin ne ruokailujen kellonajat siten, että "päivällinen" on itseasiassa noin klo 23:00 illalla. Esim "ennen päivällistä" on minulla 22:00-23:45, ja "päivällisen jälkeen" on 23:45-2:00. "Yöllä" on siitä eteenpäin. Mihinkään muuhunhan tuo ei vaikuta kuin että itse muistaa päivällisen olevan itseasiassa iltapala.

Tuon laitteen käyttö vaatii vähän totuttelua, ja jokaisen pitää sopia itsensä kanssa oikeat systeemit millä kirjaa, jotta osaa niitä lukeakin myöhemmin. Esim jos itse kirjaan tunnin liikuntaa klo 23, se ei tarkoita sitä että olen yöllä ollut kuntoilemassa, vaan sitä että liikunta on tapahtunut aiemmin päivällä, mutta vaikuttaa edelleen kyseisen yön sokereihin. Tarvittavan historiatiedon kaivaminen laitteesta ulos nopeasti vaatii myös hieman harjoittelua.
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59