Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: accu-chek compact -kyselyä  (Luettu 3676 kertaa)

Diabolo menthe

• Aloittelija
Re: accu-chek compact -kyselyä
« Vastaus #15 : Heinäkuu 20, 2005, 04:16:00 ap »

Accucheck Compactista vielä: onko kenellekään muilla ollut tämän tapaisia ongelmia?
Liuskarullan vaihdon jälkeen mittari saattaa mitata jopa 8 yksikköä suuremman lukeman kuin mitä välittömästi uudelleen mitattuna. Sama ilmiö tapahtuu, jos liuskarullan kotelon kansi aukeaa ja mittari etsii testiliuskan uudelleen pyörittämällä liuskasylinteriä.
Tyttärellä on suurin ero ollut seuraava: liuskasylinterin vaihdon jälkeen 22; kontrollimittaus 14,9 ja uusi kontrollimittaus 14,2. Päädyttiin uskomaan tätä jälkimmäistä.
Tapahtuipa tässä juuri eilen niin, että uskottiin eilen lukemaa 18 (pari tuntia aiemman välipalaherkun vuoksi; ajattelin laskeneeni hiilarit väärin). Oltiin menossa päivälliselle, ja lisättiin 3 yksikköä ylimääräistä Humalogia, että vs saataisiin laskemaan normaalitasolle. Tuloksena oli tietysti hypo, 2.1. eivätkä sokrut meinanneet lähteä nousuun millään.
Tämä päivä onkin menty vuoristorataa eilisen vuoksi, ja harmittaa. Liuskasylinterin kotelon avauduttua mitattiin tänäänkin vs 19, kontrolli 14,1 ja uusi kontrolli 14,3.
Liuskoja kuluu siis kolme kappaletta yhteen mittaukseen.  
Kirjattu

Guest

• Vieras
« Vastaus #16 : Heinäkuu 20, 2005, 15:05:00 ip »

Hieman "yllytettynä" tein äsken saman testin ja tulokset olivat tässä järjestyksessä mitattuna ja samasta reiästä otettuna:

ennen sylinterikotelon avaamista 8,7
sylinterikotelon avaamisen jälkeen 8,9
ja OTUSilla mitattuna 7,9

Onkohan sinulla käytössä Accuchek Compact vai uudempi malli Accuchek Compact Plus? Itse mittasin nuo arvot vanhemmalla, kun mulla on siihen vielä sylintereitä jäljellä enkä raasknut kuluttaa uudemman mittarin sylintereitä.
Kirjattu

Renzo

• Aktiivinen
« Vastaus #17 : Heinäkuu 20, 2005, 20:44:00 ip »

Minä katsoisin kuitenkin kokonaisuutta enkä kymmenyksiä. Siitä tulee helposti tunne, että olisi jotain pielessä. Käydessäni diabetes hoitajan luona ja puntaroitiin, niin olin saanut 2kg lisää vakaan vaihtuessa. Koti vaaka ei ole osoittanut muutosta, mutta painot merkataan hoitopaikan mukaan. Kuitenkin kokonaisuus tulee ennen pitkään näkyviin. Samaa sanoisin vs. mittareista kyllä sen huomaa monella lailla, kun mittari alkaa sippaamaan.
Kirjattu
Kun avaan lompakkoni, minulle tulee outo tunne, että raha ei ole enää muodissa.

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59