Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6962 jäsentä  •  418058 viestiä  •  19987 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi annenanne, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: OTUS noudettu  (Luettu 13200 kertaa)

Marja68

• Intoilija
Re: OTUS noudettu
« Vastaus #120 : Huhtikuu 20, 2005, 12:49:00 ip »

Onko muita lahopäisiä OTUS -käyttäjiä kuin minä? Mulle on käynyt pari kertaa niin, että mittaan OTUS-mittarilla sokerit, mietin inska-annoksen ja näppäilen sen mittarin muistiin ja unohdan totaalisesti pistää inskat. Pakkaan vaan kaikki d-kamat pois ja lähden syömään. Huono olo tai seuraava mittaus kertovat, että unohdin pistää.

Välillä aprikoin juuri ruokapöydässä että pistinkö vai enkö pistänyt???

Marja - muuttuu tekniikan lumoissa pöljäpääksi
Kirjattu

Tatta

• Jäsen
« Vastaus #121 : Huhtikuu 20, 2005, 13:17:00 ip »

Kerran kävi lähes samoin, olin  silloin juuri siirtynyt pumpun käyttäjäksi. Naputin kaiken hienosti otukseeni ja laitoin ne bolukset pumppuunkin, mutta vain enter -painallus jäi. Kohtahan ne vs:t huitelikin 20 tietämillä. Onneksi on vain tämä yksi kerta. Tästä opin sen että ensin tieto pumppuun ja sitten vasta otukseen ja jos osa unohtuu niin ei ainakaan tärkein.

T: Tatta

Ps. Tänään unohdin ekan kerran pumpun käytöönoton jälkeen otukseni kotiin. Nyt mennään mutu-tunteella tämän työpäivän bolukset. Iltapäivällä sitten nähdään kuinka korkeita/matalia vs-arvoja tuleekaan. Toivottavasti olisi ihan hyvin  
Kirjattu
*** Tatta ***

"Mielipuolisuus on perinnöllistä. Saat sen lapsiltasi. "

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #122 : Huhtikuu 20, 2005, 13:38:00 ip »

Marja68: Tervetuloa lohopäiden jengiin!  
Minä kanssa monasti naputtelin välmiiksi OTUSiin inskatiedot ja painuin syömään.. ilman pistosta. No, nyt olen tosiaankin ottanut opikseni: Ensin inskan pisto ja vasta sitten tieto OTUSiin.

Keiju - piä kuin seula
Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #123 : Huhtikuu 20, 2005, 14:20:00 ip »

Kyllä se lahopäisyys voi iskeä ilman OTUStakin. Ainakin minulle. Silloin tällöin mittaan vs-arvon (omistan vain OTUn), pakkaan vehkeet ja ryhdyn syömään. Yleensä sitten vasta muistan/aavistan, että se NovoRapid jäi pistämättä. Onneksi vielä ehtii ilman "sakkoa".

Näin käy varsinkin, jos "parempi puolisko" samalla selittää jotakin aivan muuta asiaa.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

Ellu

• Vanha tekijä
« Vastaus #124 : Huhtikuu 20, 2005, 14:53:00 ip »

Lahopää täälläkin. Otuksen kanssa on muutaman kerran käyny niin, että oon otanu sokerit, näppäillyt otukseen inskamäärän ja hiilarit ja sitten oon käyny syömään. pistäminen on muistunut mieleen vasta syödessä. jotenkin kun siinä on räpellellyt otusta niin tuntuu, että tässähän onkin jo kaikki tarpeelliset hommat hoidettu  
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #125 : Huhtikuu 20, 2005, 16:00:00 ip »

Minä vasta tässä opettelen ensimmäistä päivää Otuksen käyttöä. Hirvittää oikein ennakkoon tuo muistamattomuus, minulla kun on taipumus unohdella pistämisiäni muutenkin. Tuntuu, että Otuksen kanssa on tarpeeksi puuhaamista ilman pistämistäkin.

Olen kovasti yrittänyt oppia etukäteen noista teidän ongelmistanne, ettei kuluisi liikaa liuskoja harjoitellessa.

tapsalle,
paras kuulemani yritys siirtää vastuu tässäkin asiassa puolison niskoille.  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #126 : Huhtikuu 20, 2005, 17:00:00 ip »

Tapsa, Tapsa! Minäkin voin nyt hyvällä omallatunnolla syyttää aamulehteä unohduksista...  Kahvit kupissa, leivät valmiina, lehti pöydällä, sokerit mitattu ja ensimmäinen nautinnollinen hörppy kulautettu....IIIK! Inskat jäi! Äkkiä takasin!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

vivianv

• Vieras
« Vastaus #127 : Huhtikuu 20, 2005, 17:32:00 ip »

En omista otusta, mutta mittaaminen sai/saa minut helposti ajatuksiini niin, etten muista ollenkaan, olenko pistänyt vai en.

Hyväksi muistikikaksi on osoittautunut se, että ensin väännän insuliinia arviokaupalla kynään, sitten vasta mittaan ja tuloksen perusteella säädän annoksen kohdalleen. Näin voin aina tarkistaa ylipäätään sen, olenko pistänyt, ja toisaalta arvioannostelu alkaa aina epäilyttää, niin että vaikkei alunperin ollut tarkoitus mitata ollenkaan, se tulee kuitenkin tehtyä.

Järjestyksen oppii, kun kurinalaisesti sitä jonkin aikaa tekee, ja sitten on tosi mukava olla ihan varma siitä ettei pistäminen jää tai ota tuplia.
Kirjattu

Marja68

• Intoilija
« Vastaus #128 : Huhtikuu 20, 2005, 21:16:00 ip »

Lohduttavaa kuulla, että muilla on samanlaisia ongelmia. Otuksen kanssa on hyvä mitata ja laittaa ne inskat mittarin muistiin saman tien, niin ne inskat tulevat mittaustulokselle. Voihan ne inskat tietty laittaa jälkikäteenkin, mutta sitten pitää näppäillä enemmän.

Toi vivianv:n ehdotus oli mielestäni kokeilemisen arvoinen, kiitos!
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #129 : Huhtikuu 28, 2005, 10:41:00 ap »

Kyselin tuolla aikaisemminkin, mutta kysynpä nyt täälläkin;
Miten merkkaatte kuukautiset OTUSiin? Jos esim. kuukautiset kestää viisi päivää ja mittaatte sinä aikana joka päivä 6 krt, niin merkkaatteko jokaiseen mittaukseen sen vai vain esim. jokaisen päivän aamun mittauksen yhteyteen?

Olikohan liian vaikeasti selitetty..?

Keiju
Kirjattu

Tatta

• Jäsen
« Vastaus #130 : Huhtikuu 28, 2005, 13:31:00 ip »

Aamun paastoarvoon laittelen, tuntuu tarpeettomalta laittaa sitä joka mittausarvoon.

T: Tatta
Kirjattu
*** Tatta ***

"Mielipuolisuus on perinnöllistä. Saat sen lapsiltasi. "

Linkkejä