Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Sokeriarvot  (Luettu 2758 kertaa)

suski03

• Vieras
Sokeriarvot
« : Tammikuu 16, 2006, 08:48:00 ap »

Hei!
Voisko joku kertoa ei diabetestä sairastavalle ja ekaa lasta odottavalle mitkä verensokeriarvot olisivat ihanteellista saada aamupaastolle ja ruokailun jälkeen. Tuntuu, että mun neuvolassa ollaan noiden ihannearvojen osalta hakoteillä.
Kirjattu

tupsu

• Vieras
Re: Sokeriarvot
« Vastaus #1 : Tammikuu 16, 2006, 09:20:00 ap »

Moi
Raskauden aikana ihanne arvot on aika matalalla.
aamu paasto 4-7 ja sokerit muutenkin alhasia koko päivän. Mä sain neuvolasta tosi huonoja vinkkejä ja ruoka ohjeita. Tosin siitä on jo 9 vuotta. Kysy asiasta ennemin d-hoitajalta tai lääkäriltä. Neuvolassa kun ei oikeen olla alan asiantuntioita. Mun sokerit oli koholla koko ajan ja lapsi olikin 4880 kg kun synty, mut ihan terve.
tsemppiä odotukseen
tupsu
Kirjattu

raakel

• Matkailija
« Vastaus #2 : Tammikuu 16, 2006, 15:39:00 ip »

Moi,

Sain viime vuonna esikoista odottaessani seuraavat ohjeelliset arvot: paastoarvo (aamu + ennen lounasta, päivällistä ja iltapalaa) = 4-6, ruokailun jälkeen <8 ja nukkumaan mennessä 8-10.
Kirjattu

Lalli

• Aktiivinen
« Vastaus #3 : Tammikuu 16, 2006, 19:12:00 ip »

Mulla puhkesi d raskauden aikana ja mulle annettiin määräys että aamusokeri 3-5 ja aterian jälkeen alle 8. Inskamäärät annettiin hoitopaikasta ja syömiset piti sovittaa siihen joten mulla oli kauhea nälkä koko raskauden ajan. Sokerit pysyi kunnossa ja lapsikin normaalikokoisena. Mutta nälkä oli. Tämä siis v-02-03
Kirjattu

suski03

• Vieras
« Vastaus #4 : Tammikuu 16, 2006, 21:00:00 ip »

Hei!
Kiitoksia vastauksista. Viel sen verran, että missä vaiheessa teitä on ohjeistettu ottaan ruokailun jälkeinen sokeriarvo. Mulle kun antoivat ohjeeksi otta ½ h syönnin jälkeen ja arvojen tulisi olla silloin < 6,7 ja tosta ajasta olen muualta saanut hiukan ihmetystä et miten noin....
Entä teillä?
Kirjattu

puunukke

• Aktiivinen
« Vastaus #5 : Tammikuu 17, 2006, 20:53:00 ip »

Puolitoista tuntiahan sen pitäis olla ruuan jälkeen eikä puoli O_o Mua ohjastettiin että 1.5-2 tuntia.
Kirjattu
dm1 vm.-95, humalog ja lantus
pojat 6/05, 11/07 ja 11/09

Linkkejä