Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Raskaus ulkomailla  (Luettu 1266 kertaa)

D1-77

• Aloittelija
Raskaus ulkomailla
« : Joulukuu 06, 2005, 10:21:00 ap »

Hei,
Nyt haluaisin kokemuksia etenkin diabeetikoilta, jotka ovat tulleet raskaaksi ulkomailla asuessaan. Miten kaikki sujui ja mitä pitäisi ottaa huomioon. Vai kannattaako ensimmäisen lapsen saamista lykätä vielä pakollisella parilla vuodella, jotka vietämme täälä kaukana sivistyksestä.
Muutkin saavat toki kommentoida, onneksi diabeteksen kanssa on mennyt ihan kohtuullisen hyvin Hba1c 7.5.
Kannattaisi ehkä kysyä suomalaiselta lääkäriltä mielipidettä?
Terveisiä koti-Suomeen!
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
Re: Raskaus ulkomailla
« Vastaus #1 : Joulukuu 06, 2005, 14:24:00 ip »

Ei ole kokemusta ulkomailla raskailusta, ellei nyt Helsinkiä katsota ulkosuomeksi...  

Riippuu ihan siitä missä olet, sanoisin - jos olette vaikkapa Nepalissa tai Afganistanissa tahi jossain Uralin mutkassa, niin voisin antaa maallikon näppineuvon, että jos odottaisit vielä hetken vaikka muuten meneekin hyvin - diabeetikon raskaus on AINA riskiraskaus. Mutta jos siinä on lähimainkaan esim yksityinen hieno ameriikkalaisklinikka, niin eikun potilaaksi - monessa einiinsivistyneessä maassakin on sangen mallillaan yksityinen sairaanhoito.

Mutta en ota lääketieteellistä vastuuta sanoistani, pirhana vieköön. Enhän mä edes ole kuin merkonomi, vielä...  
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Kateriina

• Jäsen
Re: Raskaus ulkomailla
« Vastaus #2 : Joulukuu 07, 2005, 21:44:00 ip »

Yhdyn applefiguren sanoihin!    

Itse asun ulkomailla jo viimeiset 10 vuotta, ja raskaaksi tullessani ei kyllä edes käynyt mielessä lähteä sen takia Suomeen. Mutta en luokittelekaan asuvani missään kehitysmaassa! Mulla siis raskaus ja synnytys sujui paremmin kuin hyvin.

Mutta jos yhtään olet epäilevällä mielellä, sanoisin että parempi olisi odottaa Suomeen paluuta, jos se kuitenkin on edessä suht pian. Diabetes, raskaus JA stressi/huoli ei kuullosta hyvältä yhdistelmältä!
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59