Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: millä viikoilla insuliinintarve kasvaa?  (Luettu 1348 kertaa)

mylvija80

• Veteraani
millä viikoilla insuliinintarve kasvaa?
« : Marraskuu 07, 2005, 17:48:00 ip »

itselläni alkoi insuliinintarve olla suurempi vkoilla 15, pikkuhiljaa olen lähtenyt lisäämään lantusta ja välipäivinä jollooin odotan lantuksen vaikutuksen näkymistä, korotan novo rapidia. tänään taas (vkoja 16+6) sokerit ovat pompanneet 11 eli selkeä lantuksen lisätarve, kauhulla odottelen huomista että pääsen lisäämään inslaria.....
siis millä viikoilla te olette lisänneet insuliinia?
Kirjattu
"On mentävä hirvittävän lähelle toista ihmistä hämärään huoneeseen, ilman yhtäkään asetta ennen kuin voi kuulla kuinka kauniisti vapaus laulaa"
<a href="http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko" target="_blank">http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko</a>

Naina

• Aloittelija
    • www.luolalaboratorio.com
Re: millä viikoilla insuliinintarve kasvaa?
« Vastaus #1 : Marraskuu 08, 2005, 08:11:00 ap »

Mulla on molemissa raskauksissa insuliinitarve noussut viikolla 20 radikaalisti. Protaa on lisätty nyt lähes triplamäärä ja silti arvot ovat toistuvasti 15 tietämillä. Tänä aamuna tosin oli joku ihme juttu, kun aamuarvo oli vain 6.1  

Rv nyt 31+0
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Marraskuu 08, 2005, 08:31:00 ap »

Hmm. Omalta osaltani insuliinin tarve on noussut vasta vkolla 26-27 kummassakin raskaudessa - mutta olettaisin, että tällä on tekemistä myös sen kanssa, että painoni ei ole lähtenyt nousuun ns. normaalissa rytmissä (viimeistään vkon 20 paikkeilla), sillä olen edelleen miinuskiloilla lähtöpainosta.

Mutta tuo painohässäkkä on sitten oma stoorinsa.
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Marraskuu 12, 2005, 12:20:00 ip »

Minulla insuliinintarve ei muistaakseni noussut kuin vasta ihan loppuraskaudesta millään kertaa, aina viikoilla 30+, ja silloinkin hyvin vähän. Johtui varmaan siitä, että painoni ei noussut kovinkaan paljoa: Eka kerralla neljä kiloa, toisella kerralla paino putosi kilon ja kolmannella tuli kilon verran lisää. Toisin kuin Tealla minun lääkärini eivät pitäneet painon nousemattomuutta mitenkään pahana, vaikka sanoivatkin, että kyllähän se normaalisti nousee. Ennen raskauksia oli viitisen kiloa pullaa vyötäröllä, niin kai ne laskivat sen mukaan...

Ensimmäisellä kerralla taisi olla suurin nousu, 18 yksiköstä protaa 24:ään. Seuraavilla kerroilla nostin parin yksikön verran. Silloin käytin myös Actrapidia, ja sen tarve ei noussut paria yksikköä enempää.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

tiikeri

• Matkailija
« Vastaus #4 : Marraskuu 16, 2005, 12:12:00 ip »

Nyt vasta alkoi mulla insuliinin tarve nousta. olen nyt viikolla 27+ ja tuntuu, että vaikka miten annoksia nostais niin aina mennään pilvissä verensokereiden kanssa. Viimeksi kun olin sisätautilääkärin juttusilla se laski mun insuliinin tarpeen nousun olleen 35% viime raskaudessa. Kuulemma yleensä nousu on kutakuinkin samaa luokkaa tässäkin raskaudessa koska nousu on yleensä samalla henkilöllä yhtä suuri eri raskauksien välillä. Nyt kyllä tuntuu, että mikäli tällä menolla menee niin tuo 35% nousu ylittyy rutkasti joten katsotaan nyt onko tuon lääkärin puheissa mitään perää minun kohdallani.
Kirjattu
Tiikeri

raakel

• Matkailija
« Vastaus #5 : Marraskuu 24, 2005, 08:13:00 ap »

Kirjoitinkin jo johonkin muualle, että mulla insuliinin tarve nousi heti tärpin jälkeen. Korkeista sokereista aluksi aloinkin arvella, että jotain on tekeillä. Nyt vasta 8. viikko menossa ja pirkäaikainen 2-kertaistettu ja pikat noin 1,5.kertaisia. Tämä ei varmaan hyvää enteile tuolla 20+ viikkojen tietämillä...Painokin on ihan normaali (BMI 21), joten en tiedä mistä johtuu?
Kirjattu

Graciela

• Aloittelija
« Vastaus #6 : Marraskuu 27, 2005, 07:44:00 ap »

Onkohan kyseessä ihan normaali insuliinitarpeen nousu? Viikkoja on nyt 19+1.
Viime viikon puolivälissä loppui niin pahoinvointi kun kävi myös raskausaikana hyvin palvelleet insuliiniannokset liian pieniksi.

Vai onkohan vauva kuollut ja istukan toiminta lakannut kun näin aikaisessa vaiheessa pitää nostaa protaphanen annoksia? Ihmetyttää nimenomaan siksi, että pahoinvointi loppui samaan aikaan.
Kirjattu

mylvija80

• Veteraani
« Vastaus #7 : Marraskuu 27, 2005, 15:10:00 ip »

kyllä se on aina henkilökohtaista milloin se ínskan tarve lisääntyy. mulla sanoi lääkäri että jo viikoilla 14 voi rueta inskan tarve lisääntymään!
mulla pahoinvointi loppui vkoilla 17 tai pikemminkin oksentelu. on ollut vähä kuvottavaa oloa mutta kyllä se siitä!!!
kyllä se yleensä loppuukin ennen viikkoa 20, tosin toiset kärsivät pahoinvoinnista koko raskauden.ja viikon 20 ultrassa varmaan selviää sullekkin graciela, että vauva telmii innokkasti mahassa!
Kirjattu
"On mentävä hirvittävän lähelle toista ihmistä hämärään huoneeseen, ilman yhtäkään asetta ennen kuin voi kuulla kuinka kauniisti vapaus laulaa"
<a href="http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko" target="_blank">http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko</a>

mylvija80

• Veteraani
« Vastaus #8 : Marraskuu 29, 2005, 09:23:00 ap »

graciela, ollaan melkein yhtä pitkällä raskaudessa! mulla on nyt viikkoja tasan 20 eli taidan olla 3 päivää pidemmällä?!?
milloin sulla vkon 20 ultra? vai oliko jo aiemmin? mulla on huomenna, poika tulee mukaan ja jännittää kovasti!
Kirjattu

Linkkejä