Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Sikiön sydänäänet  (Luettu 5614 kertaa)

Ellen

• Vieras
Sikiön sydänäänet
« : Lokakuu 30, 2005, 17:33:00 ip »

Heippa kaikille!
Mieltä painaa tämä raskaus eli lupa saatiin kesällä ja 2viivaa ilmestyi testiin syyskuun lopulla.Olin ekassa ultrassa ja menin sinne todella toiveikkaana kunnes siellä selvisi,että sikiö ei vastaa viikkoja ja sydänääniä ei saatu kuuluviin!!Onko kellään muulla ollut näin?Tämä 1,5viikkoa on ollut todella raskasta aikaa ja keskiviikkona on uusi ultra mutta oli pakko purkaa sydäntään jonnekin.Mulla vk 10+5.
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
Re: Sikiön sydänäänet
« Vastaus #1 : Lokakuu 30, 2005, 19:14:00 ip »

Juu, ei se ihan tavatonta ole ettei sykettä saada ekalla tsekillä näkyviin, varsinkin kun meille diabeetikoille aina teroitetaan sitä, että raskaus lähtee alusta alkaen mahdollisimman hyvällä tavalla liikenteeseen, mikä tietysti tarkoittaa samalla sitä, että raskautta aletaan seurata hurjan paljon aikaisemmin kuin ns. normaaliraskautta. Eli vauvan kannalta todennäköisyys sille, ettei syke ole vielä tullut, on suurempi johtuen jo tuosta aiemmasta etsimishetkestä.

Eka raskaudessani sydämen sykettä ei saatu toisesta vauvoistani (olikohan tuo rv 6?) ja tässäkin raskaudessa olin ekassa ultrassa jo viikolla 5 (kuukautisista laskettuna viikkoja piti olla useampi enemmän kasassa), jolloin sydämensykettä ei irtoa muutenkaan, vaikka kaikki olisi ok. Pari viikkoa siihen päälle ja tilanne olikin sitten jo ihan toinen - tosin, niissä laitteissa kuin myös ultraajissa on eroja, joten ihan alkuvaiheessa ei kannata paniikkiin mennä, vaikka fiilikset eivät juhlalliset olekaan, kun sykettä ei tunnu löytyvän.

Tsemppiä!
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Lalli

• Aktiivinen
« Vastaus #2 : Lokakuu 30, 2005, 20:17:00 ip »

Mulla on sydänäänet kuuluneet vasta viikolla 12, raskaus puhkesi toisen raskauden viikolla 15. Tosin niitä kuunneltiinkin vaan sillä neuvolan koneella, ei ultrassa. Onnellista odotusta!
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Lokakuu 30, 2005, 20:56:00 ip »

Ellen, ei hätää vaikkei vauvan sydänäänet näin aikaisessa vaiheessa kuulukaan.
Mulla kun vauvan sydänääniä etsittiin neuvolassa viikolla 12, niin ei vielä kuulunut. Seuraavalla kerralla jo kuului.  
Koeta jaksaa!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

mylvija80

• Veteraani
« Vastaus #4 : Lokakuu 31, 2005, 18:43:00 ip »

hei!
ei kannata hätäytyä vielä näin aikaisin, itse kävin viimme viikolla vkon 15 ultrassa ja sydän ääniä oli vaikea saada kuuluviin.  aiahan se säikäyttää mutta kuitenkin maltti on valttia!!!!
Kirjattu
"On mentävä hirvittävän lähelle toista ihmistä hämärään huoneeseen, ilman yhtäkään asetta ennen kuin voi kuulla kuinka kauniisti vapaus laulaa"
<a href="http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko" target="_blank">http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko</a>

Ellen

• Vieras
« Vastaus #5 : Marraskuu 02, 2005, 18:45:00 ip »

Niin se oli,että koko sikiötä ei ole eli raskaus todettiin tänään rv8 tuulimunaksi..perjantaina menen lääkkeelliseen tyhjennykseen.Olo on ihan turta,varsinkin kun diabeetikolla tämä raskausaika ei ole niin helppoa =(
Kirjattu

Miinuska

• Jäsen
« Vastaus #6 : Marraskuu 02, 2005, 19:18:00 ip »

Voi itku  
Olipa kurja uutinen. Koita jaksaa päivä kerrallaan ja voimia perjantaille.
Eletään toivossa, että se oikeakin raskaus sieltä pian alkaa.
Kirjattu

maikki78

• Aloittelija
« Vastaus #7 : Marraskuu 02, 2005, 19:29:00 ip »

ikävä kuulla. jaksamisia sulle perjantaita varten.
Kirjattu

anna-mari

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Marraskuu 02, 2005, 19:33:00 ip »

Voimia perjantaille:(
Kirjattu
"What cannot be cured, must be endured"

Sirkku

• Intoilija
« Vastaus #9 : Marraskuu 02, 2005, 19:51:00 ip »

Voi Ellen, tiedän tunteesi. Minulla tuulimuna todettiin joskus viikolla 9+ ja tuntui tosi pahalta. Jotenkin sitä oli jo ehtinyt ajatella elämäänsä eteenpäin lapsen rinnalla ja yhtäkkiä mitään lasta ei olisi tulossakaan.

Tuulimunassa ainoa myönteinen puoli oli minusta se, että pidin sitä jonkinlaisena todisteena siitä, että oikeasti pystyn tulemaan raskaaksi. Nyt minulla on onneksi jo ihan oikeakin todiste siitä: tyttö 1 v 3kk kuuluu tuhisen viereisessä huoneessa yöunosillaan.

Nämä asiat pysäyttävät pahasti ja näyttävät sen, että elämäänsä ei pysty suunnittelemaan. Ikäviä ovat, mutta ehkä ne myös opettavat jotain.
Voimia ja lämpöisiä ajatuksia sinulle sinne perjantaille ja sen jälkeenkin.
Kirjattu
D1 - pumppu/humalog

sanni68

• Intoilija
« Vastaus #10 : Marraskuu 04, 2005, 21:03:00 ip »

Hei Ellen!
Voimia sinulle ja miehellesi toipua tuulimuna raskaudesta. Tiedän, etä se on rankka juttu.Itselläni oli tuulimuna raskaus, joka huomattiin uä:ssä vko:lla 15+4. (ei yleensä pääse näin pitkälle, mutta näinkin voi käydä...) Asia oli minulle tosi kipeä. Ei ollut helppo selittää ihmisille, että vauvaa ei olekkaan, eikä tule. Jotkut myös sanoivat, että miksi surra kun koko sikiötä ei edes ollut...niinpä, mutta minä olin ollut raskaana 15+4 viikkoa ja asiat oli eletty/järkätty sen mukaan. Ja raskaus oli meidän perheelle todellinen ja vauva odotettu.
Eli kuvittelen tietäväni miltä teistä tuntuu.
Tsemppiä ja voimia jaksaa eteenpäin.
Paistaa se päivä risukasaankin, sillä tuulimuna raskauden jälkeen saimme pojan.(joka sairastui diabetekseen 3 vuotiaana ja näissä merkeissä vierailen täällä)
Jätti halaus ja onnea tulevaisuuteen!
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Marraskuu 04, 2005, 21:59:00 ip »

Voi miten surullisia uutisia Elleniltä...  
Mullakin eka raskaus oli tuulimuna, havaittiin siinä 10. viikon tienoilla. Sen jälkeen olen saanut kaksi tervettä tyttöä.
Iso hali Ellenille ja myötätuntoisia ajatuksia!
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Linkkejä