Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6862 jäsentä  •  416388 viestiä  •  19890 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Liisa1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Sokerirasituksesta vielä :)  (Luettu 1537 kertaa)

Naina

• Aloittelija
    • www.luolalaboratorio.com
Sokerirasituksesta vielä :)
« : Elokuu 18, 2005, 07:14:00 ap »

Huomasin tuossa aiheesta olevaa keskustelua jo alempana, joten pakko kertoa vielä oma stoori...

Eli esikoista odottaessa menin ekaan neuvolaan ja siellä tehtiin ne "pakolliset" jutut ja sitten se kamala punnitus. No, elopainoa oli tuolloin juuri sen verran, että painoindeksi näytti lievästi ylipainoista. Terveydenhoitaja pudisteli päätään ja napsutti suutaan ja sanoi:"mun on nyt kuule pakko lähettää sut tohon sokerirasitukseen, kun tää paino on nyt 2kg yli sallitun". No, olin siis jo heti alussa maininnut, että mulla nuoruusiän diabetes...

En sanonut mitään, hymyilin vaan ja otin lähetteen vastaan. Kysyin vielä lähtiessä, että montako tuntia pitää olla syömättä ja miten insuliinien pistämisen kanssa. Tättärä vastasti, että 12h syömättä ja ei saa laittaa aamuinsuliinia.... Siinä vaiheessa meni sitten jo herne nenään ja taisi olla pienet hypotkin, kun räjähdin sille terkalle, että luuletko sä tosiaan, että mä menen johonkin piip-piip-piip-labraan ja olen 12h syömättä!

Meni täti ihan noloksi ja punaiseksi ja se jäi meidän viimeiseksi kohtaamiseksi...

Kirjattu

Linkkejä