Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Raskaus lupaa haettu kohta vuosi  (Luettu 1274 kertaa)

Ninsa

• Vieras
Raskaus lupaa haettu kohta vuosi
« : Huhtikuu 08, 2005, 16:13:00 ip »

Hei, olen 2,5 vuotta sairastanu D1:tä. Olen synnyttänyt nyt 4 v lapseni vielä ilma D:tä. Nyt ei millään meinaa arvot mennä kohdalleen (8,2)ja enkä varmaan vieläkään ymmärrä vielä kaikkea. Tänään kävin juuri äippäpolilla (niinhän sitä kutsutaan?) ja passittivat käyrille ensiviikolla. Koin elämäni ensimmäisen hypon pääsiäisenä, siis niin pahan että mies kutsui ampparin hätiin. Mieheni kanssa olemme vähän alkaneet jo epäröimään toista lasta... pelottaa... Haluaisinkin kysyä teiltä raskaana olevilta/olleilta että onko teillä ollut paljon pahoja hypoja raskauden alku vaiheissa ja millaisia. Siis onko se todella niin ettei hypot vaikuta sikiöön vain korkeat arvot? Onko teille kenellekkään laitettua pumppua raskauden ajaksi, onkohan se mahdollista ja onko siitä hyötyä. Monet tuntuvat kovasti ylistävän pumppua.

What`s happening
Kirjattu

auli

• Vieras
Re: Raskaus lupaa haettu kohta vuosi
« Vastaus #1 : Huhtikuu 08, 2005, 18:40:00 ip »

Hei Ninsa!!
Itse olen sairastanut D1:stä kohta 9 vuotta ja noin kuukausi sitten minulle hoidoksi vaihdettiin insuliinipumppu. minulla oli vaikeutena mm. aamunkoittoilmiö, joka hävisi heti pumppuun vaihdettua.
miehen kanssa olemme haaveilleet omasta vauvasta jo yli vuoden mutta "lupaa ei saatu/suositeltu viel" ennen pumppua ja nyt yritän opetella pumpun käyttöä ja saada mm.vs-arvot kohilleen. mulla ainakin ollut tämä alku aika tasapainoilua+opettelua....eli "lupaa edelleen odotellaan" ja uskon että vaikka saisinkin nyt heti "luvan", haluan oppia kunnolla pumpun käyttäytymisen ym. ennen kuin raskaaksi yritän tulla.
Kirjattu

Ninsa

• Vieras
« Vastaus #2 : Huhtikuu 09, 2005, 17:10:00 ip »

Hei Auli, kiitos vastauksestasi. Onko sinulle puhuttu mitään että kauanko se pumppuun sopeutuminen kestää. Minullakin taitaa olla se aamunkoitonilmiö koska hyponin ajoittuu yleensä sinne aamuun.
Kirjattu

anna-mari

• Vanha tekijä
« Vastaus #3 : Huhtikuu 11, 2005, 20:26:00 ip »

Ns aamunkoittoilmiö ei liity hypoihin, vaan siihen että insuliinin vastavaikuttajahormonien eritys lisääntyy aamuyöstä, mikä nostaa sokereita, ei suinkaan laske..
Kirjattu
"What cannot be cured, must be endured"

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59