Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia vuorokausiseurannasta?  (Luettu 1387 kertaa)

Panny

• Jäsen
Kokemuksia vuorokausiseurannasta?
« : Helmikuu 09, 2005, 09:51:00 ap »

Nonnii, kävin sitten suunnittelukäynnillä. Omasta puolestani voin sanoa sen kannattaneen, mutta lienee omasta tilanteesta kiinni miten asian kokee. Lupaa en vielä saanut, mutta se ei ollut yllätyskään.
Koska omat arvoni heittelevät päivän aikana lääkäri ehdotti vuorokausiseurannan tekemistä. Siis minulle laitetaan pariksi päiväksi mittari, joka rekisteröi kuulemma satoja arvoja vuorokauden ympäri.
Onko kenelläkään kokemusta moisesta laitteesta? Onko sen kanssa hankalaa? Sattuuko? Saatiinko sillä selville mitään/ tehtiinkö muutoksia annostukseen?
Kirjattu

puunukke

• Aktiivinen
Re: Kokemuksia vuorokausiseurannasta?
« Vastaus #1 : Helmikuu 09, 2005, 12:09:00 ip »

Meinaatko sitä joka kiinnitetään masu- tai peppunahkaan?
Mulla oli sellainen laitos tuossa vuosi sitten 3 päivää. Ihan hyvä systeemi se on ja näki että missä sokerit heittää häränpyllyä    Kyllä mä ainakin suosittelen sitä paljon ennemmin kuin osastolle seurantaan menemistä.
Sen laitteen kanssa voi ihan normaalia elämää elää, tosin uimaan ei voi mennä, eikä saunaan, mutta kai sitä sen verran pärjää ilmankin. Suihkussa saapi käydä.
Niin ja se ei sattunut. Ei edes sen laitto vaikka pelkäsinkin etukäteen  
Kirjattu
dm1 vm.-95, humalog ja lantus
pojat 6/05, 11/07 ja 11/09

Cassandra

• Matkailija
« Vastaus #2 : Helmikuu 09, 2005, 13:09:00 ip »

Tuolla "tyypin 1 diabetes"-aihealueella on keskustelua aiheesta Medtronic-otsikon alla.
Kirjattu
tyypin 1 diabeetikko vuodesta 1990.
kaksostyttöjen äiti ( 8/2006 )

Panny

• Jäsen
« Vastaus #3 : Helmikuu 09, 2005, 13:11:00 ip »

Just sitä (luulisin) tarkoittavani. Hyvä että sen kanssa voi elellä suht normaalisti, eihän ne osaston olot ole lähelläkään arkielämää! Otan ilolla vastaan kaikki, mikä selvittäisi tätä vuoristorataa. Kävitkö muuten urheilemassa ko.aikana?
Kirjattu

Panny

• Jäsen
« Vastaus #4 : Helmikuu 09, 2005, 13:28:00 ip »

Minä taas... Kiitos, kävi katsastamassa Medtronic-topicin. Elixir, kerrot siellä että tuli hylkimisreaktioita, eli tarkalleen mitä?
Kirjattu

Pihla

• Intoilija
« Vastaus #5 : Helmikuu 11, 2005, 15:53:00 ip »

Hei Panny!

Minulla oli tuollainen kolmen vuorokauden sensori verensokereiden seurantaa varten. Siitä on nyt noin pari vuotta. Seuranta tehtiin minun pyynnöstä koska verensokerit heittelivät vaikka HbA1c oli hyvä. Merkiltään sensori oli muistaakseni Medtronic. Sensorin kiinnittäminen ei sattunut yhtään (pumpun kanyylin kiinnittäminen on minun mielestäni paljon pahempi eikä sekään nyt mitenkään ylitsepääsemätöntä ole    ). Sensori oli kiinni mahan rasvakudoksessa samantapaisesti kuin insuliinipumppu. Itse laite oli vähän isompi ja vähän painavampi kuin pumppu, mutta ei se vaatteiden alta minun mielestäni mitenkään silmään pistänyt. Hyvin pystyin elämään ja toimimaan kuten normaalisti vaikka oli sekä tuo sensori että pumppu kiinni mahassa    .
Verensokereita piti mitata ja laite kalibroida tietyin välein. Laite ymmärrsi vain mg/dl arvot (eli ei kuten meillä mittareissa mmol/l), mutta ainakin minun verensokerimittariin (ascensia breeze) saa muutettua yksikön mg/dl arvoon ja sairaalasta sai myös muuntotaulukon.
Ainoa ongelma joka ilmeni oli että viimeisenä mittauspäivänä mittari alkoi hälyttämään koska sensori ei ilmeisesti saanut kunnolla kontaktia, joten soitin sairaalaan ja silloin mittarin saikin jo kytkeä pois.
Mittaustulokset purettiin sairaalassa ja siitä tuli kolmen vuorokauden käyrä. Lääkäri analysoi sitten tulokset ja oli sitä mieltä että ovat hyvät. Vaikka minä olin hurjissani siitä että vs nousi reilusti yli kymmenen joka päivä lounaan jälkeen. Insulinipumpun annostusta ei kuitenkaan muutettu. En tiedä oliko minun kohdallani mittauksesta hirveästi hyötyä. Lääkäri oli edelleen sitä mieltä että tasapaino on riittävän hyvä. Itse aloin kiinnittämään enemmän huomiota aterian ja etenkin lounaan jälkeisiin arvoihin.
Luulen kuitenkin että tämä kolmen päivän seuranta normaaleissa kotioloissa on paras mahdollinen tapa saada luotettava kuva verensokereista.

Pihla
Kirjattu
Paradigm sensoripumppu, silloin tällöin itse maksettu sensori
Prinsessa s. 2004
Prinssi s. 2006
Poikanen s. 2009

Linkkejä