Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Kuinka tiheää poliseurantaa?  (Luettu 1421 kertaa)

äeppä-73

• Vieras
Kuinka tiheää poliseurantaa?
« : Helmikuu 07, 2005, 14:03:00 ip »

Kertokaa kuinka tiheää diabetes ja äippäpoli seurantaa teillä on ollut?
Minulla matkaa polille 80 km, ensimäisessä odotuksessa kävin polilla melkein koko raskauden ajan 2 viikon välein. Sitten toisessa vähän harvemmin ja nyt kolmannella kerralla osasin jo vaatia harvempia käyntejä...kun käynnit ainakin diapolilla oli suurinpiirtein sitä luokkaa, että"jatketaan samaan malliin, osaat kyllä itsekin nortaa ins.annost jos tarvis...jne..."
Kirjattu

heather

• Vieras
Re: Kuinka tiheää poliseurantaa?
« Vastaus #1 : Helmikuu 08, 2005, 12:53:00 ip »

Kuule, ihan samaa olen minäkin miettinyt! Minulla samanlainen matka, ja näin köyhänä opiskelijana nuo rahavarat eivät todellakaan kata 2 viikon välisiä polimaksuja 22 euroa plus bensoja!
Onko kukaan kuullut ns. vihreästä kortista? Sillä kuulemma pitäisi saada tietyn maksetun määrän jälkeen ilmaiset käynnit.
Käyn Mikkelin sairaalassa.
Kirjattu

äeppä-73

• Vieras
« Vastaus #2 : Helmikuu 08, 2005, 13:41:00 ip »

kalliiksi tuli.Tuleehan se maksu katto jossakin vastaan...mutta pitkän pennin pulitin raskausaikoina sairaaloille.Viimeksi maksukatto tuli täyteen, vasta synnytyksen jälkeen, ja oli melkein vuoden vaihde, ettei siitäkään iloa ollut.
Matkoista saa korvausta kelalta, mutta kallista on silti.
Viimeisessä raskaudessa kävin 80 km päässä viimeisen viikon 2 pv:n välein äippäpolilla vielä käyrillä.Jos  
se kalliiksi tuli, verotti se vielä enemmän voimia, kun oli ennestään jo 2 lasta talossa, hoitaja oli hommattava siksi aikaa kotiin, kun itse heitti puolenpv:n reissun polille.Aikaisemmin mies jäi pois töistä siksi aikaa, mutta se ei enää käynyt päinsä ja mukaan on aika hankala pieniä lapsia ottaa odottelemaan käytäville, varsinkin kun diabetespolin sisätautilääkäri saattoi olla puolitoista tuntia myöhässä aika taulusta...
Pisti todella miettimään eikö näitä asioita voisi hoitaa vaikka puhelimitse, tai vaikka sähköpostin välityksellä...lähempänäkin voi käydä verikokeissa ja äitipolillakin!!!Siksi viimeksi kieltäydyin alkuraskaudessa juoksemasta 2 viikon välein diapolilla, koska kaikki meni pahoinvointia lukuunottamatta hyvin.
Kirjattu

MariH

• Aloittelija
« Vastaus #3 : Helmikuu 08, 2005, 17:50:00 ip »

Miksi ihmeessä teidän pitää käydä 2 viikon välein,jos kaikki menee hyvin ja osaatte itsekin muutella annoksia tarpeen mukaan?Jos kerran mitään ongelmia ei ole, niin kyllä mielestäni 2 viikkoa on liian tiheä väli. Itse kävin ekassa ja nyt tokassa raskaudessa 4 viikon välein, nyt viimeisin käynti on kylläkin 5 viikkoa sitten, eli ultra on torstaina.

Lisäksi, ette kai tosiaan joudu maksamaan 22 euroa kerta? Meillä Kysissä on käytössä 6 euron käyntimaksu, se peritään jonkinlaisista jaksokäynneistä tms. eli kun käyntejä tulee paljon, maksukin on pienempi.
Kirjattu

äeppä-73

• Vieras
« Vastaus #4 : Helmikuu 08, 2005, 18:05:00 ip »

Joka kerrasta 22 euroa!!!! Ja päälle bensakulut yhteensuuntaa 80 km, eli 160 km, päivä töistä pois ja lapsille kotiin hoitaja.Miettikääpä sitä.
Kalliiksi tulee. Tämä on käytäntö ainakin savonlinnassa. Minua on ihmetyttänyt nämä jutut pitkään, mutta kun käytäntö on tämä...eikä muutosta näy.Tuo kys:in käytäntö tosi hyvä!!!
Taidan antaa pienen vinkin savonlinnaan seuraavalla käynnillä, koska on aivan järkyttävää rampata siellä vaikka mitään järjellistä syytä ei ole, no tietysti lihavoittaa sairaalan rahapussia.arg.
Kirjattu

heather

• Vieras
« Vastaus #5 : Helmikuu 09, 2005, 05:31:00 ap »

Juu, Mikkelissä sama homma: 22 euroa plus bensat.

Ja sen tähden itse joudun käymään parin viikon välein, kun halusivat, että käyn myös silmänpohjakuvauksessa (tehty viime syksynä!!!!!!!!!!!!!!!) sekä ravintoterapeutilla (kävin 5 vuotta sitten kun sairastuin), jotta hän voi tarkistaa, onko asiat hallussa!
Siis haloo! Viimesin pitkäaikainen oli 5,3!

Onhan se hyvä, että huolehditaan, mutta liika on aina liikaa.
Kirjattu

Linkkejä