Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Millainen tahti neuvolakäynneissä?  (Luettu 1355 kertaa)

Guest

• Vieras
Millainen tahti neuvolakäynneissä?
« : Tammikuu 07, 2005, 13:26:00 ip »

Eli millaista tahtia neuvolakäynneissä voin odottaa, kun sairastan 1 tyypin diabetesta?
Tulen jatkossa ilmeisesti käymään Mikkelissä, koska omalla paikkakunnallani ei ole mahdollisuutta diabeetikoiden äitiysseurantaan.
Kertokaa toki muutkin, kuin Mikkelissä käyneet/käyvät! :0)!
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
Re: Millainen tahti neuvolakäynneissä?
« Vastaus #1 : Tammikuu 07, 2005, 14:46:00 ip »

Hei!

Kävin itse kahden viikon välein HYKSissä äitiyspolilla ja sen päälle vielä neuvolassa ehkä kerran kuussa (ovat siis täällä Hgissä eri asioita).

Raskaus ei itselläni ollut helpoimmasta päästä, joten siitä syystä tämä tiheä tahti - jos ei mitään erityistä ole esim. verensokerien kanssa, riittää varmasti vähän vähempikin ramppaaminen.

Tsemppiä kovasti!
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 07, 2005, 15:34:00 ip »

Hei!

Minulla on seuranta HYKSin Naistenklinikalla äitiyspolilla kerran kuussa ja sen lisäksi käyn neuvolassa. Käynnit myös siellä suurinpiirtein  kerran kuussa. Äitiyspolikäynnit tihenevät loppua kohti.

t.Caritta rv 28+0
Kirjattu

puunukke

• Aktiivinen
« Vastaus #3 : Tammikuu 07, 2005, 16:26:00 ip »

Mulla on käynnit TYKS:issä äitiyspolilla/sisätautilääkärillä kerran kuussa ja omassa neuvolassa kerran kuussa. N. 2 viikon välein tulee siis jossain käytyä.

Puunukke ja Pippuri rv 14+6
Kirjattu
dm1 vm.-95, humalog ja lantus
pojat 6/05, 11/07 ja 11/09

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #4 : Tammikuu 07, 2005, 22:26:00 ip »

Äitipolikäynnit olleet HYKS:n Naistenklinikalla n. 4 viikon välein.Neuvola käynnit omalla paikkakunnalla satunnaisesti,lähinnä raskauden toteaminen,äitiysraha- ja -pakkausanomuksia varten,muutaman kerran käynyt antamassa PLV-näytteen varmuuden vuoksi.Alunalkaen sovimme neuvolassa että soittelen sinnepäin ja varaan aikaa jos tarvetta tulee,kotipaikkakunnallani sama kätilö hoitaa ensin odottavaa äitiä ja vauvan synnyttyä sitten vauvaa.Yhden vuorokausikäyrän olen käynyt Naistenklinikalla tekemässä suurin piirtein rv:llä 10.
Kirjattu

mamma23

• Vieras
« Vastaus #5 : Tammikuu 10, 2005, 13:32:00 ip »

Tays:n äitiyspolilla olen käynyt aluksi 4-7 viikon välein, viikolla 30 käynnit tihenivät kahden viikon välein ja nyt lopuksi viikon välein. Neuvolan kanssa olen sopinut että käyn siellä niin usein kun haluan, eli soitan aina kun haluan myös neuvolan apua. Käyn mielelläni neuvolassakin usein sillä äitiyspolilla en tunne olevani ihminen vaan liukuhihnatuote! Esimerkiksi painoa ei mitata säännöllisesti siellä eikä mistään sosiaaliasioista luonnollisesti puhuta ollenkaan. Valmennukset sun muut hoituvat neuvolan kautta.
Kirjattu

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Tammikuu 12, 2005, 20:37:00 ip »

Mä kävin Tayssissa 1-3 viikon välein molemmista raskauksista.
Neuvolassa molemmista 2 kertaa.
Äitiys valmennukseen en kerinnyt,kun olis alkanut sinä päivänä,kun eka lapsi syntyi.
Leikattiin 34+5 viikolla.
toisesta en enään viitsinyt mennä.
Neuvola ei päästänyt ennemmäiseen ryhmään.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Linkkejä