Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: vauvakuumetta taas!!  (Luettu 1264 kertaa)

Guest

• Vieras
vauvakuumetta taas!!
« : Marraskuu 19, 2004, 13:01:00 ip »

Kotona on puol vuotias tyttö ja tässä kovasti mietitään mieheni kanssa jo seuraavaa vauvaa. Kuinkas nopeasti sitä edes saa tulla uudelleen raskaaksi sektion jälkeen? Välillä mietityttää oma jaksaminen.. sitten olisin taas raskaana. Jaksanko taas mittailla sokereita ja pitää sokerit tiukassa tasapainossa? Onko kellään kokemusta pienestä ikäerosta? Kai tässä pitää ottaa yhteyttä naistenklinikalle ja jutella siellä asiasta. Jatkuukohan tämä vauvakuume vielä seuraavankin jälkeen? Kuinka siitä pääsee eroon?
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
Re: vauvakuumetta taas!!
« Vastaus #1 : Marraskuu 19, 2004, 15:38:00 ip »

Meillä on kotona 1,5 vuotias tyttö ja olen nyt rv 12. En mitenkään olisi aiemmin jaksanut ajatellakaan raskautta mittaamisineen kaikkineen, mutta nyt kaikki on mennyt ihan hyvin.

Tietysti toisessa raskaudessa ei ehdi miettimään raskaus-asioita samalla tavalla kuin ekassa, onhan kotona jo yksi viipottaja ja elämä sen mukaista. Välillä tuntuu, että tämä toinen raskaus menee vähän vasemmalla kädellä, vaikka tasapaino on ollutkin hyvä.

Itse alatiesynnytin, joten aiemminkin olisi saanut tulla raskaaksi, mutta ajoitus oli nyt parempi. Eipä tässä paljon keretty yrittämäänkään, ekasta kerrasta tärppäsi.

Eikös sektion jälkeen pitäisi odotella vuosi, ennen uutta raskautta. Kohtu ja muut sisuksethan tarvitsee aikaa parantua isosta leikkauksesta.

Itse en ole kovin kummoista vauvakuumetta edes potenut ja meillä ollaan jo päätetty, että 2 lasta on sopiva, jos kaikki menee hyvin ja lapset on vaan tullakseen.
Kirjattu

Allegro

• Vieras
« Vastaus #2 : Marraskuu 19, 2004, 18:37:00 ip »

Meillä lasten ikäero on 1 v 2 kk, ts. puoli vuotta edellisestä sektiosta tulin jälleen raskaaksi. Tuolloin lääkärini sanoi, että puoli vuotta on sopiva aika kohdun palautua edellisestä leikkauksesta.
Toinen vauvakin syntyi sektiolla. Arpikudosta oli kuulemma paljon, mutta haava leikattiin entisen päälle, ja siisti tulikin ;-)
Tänään takana sisätautilääkäri ja lupa kolmanteenkin raskauteen! On nimittäin vauvakuume meilläkin taas, vaikka nuorimmainen on vasta 1 v 2 kk!!! Odottelen kuitenkin vielä jonkin aikaa, jotta hormonitoiminta vähän tasaantuisi. Ja olisihan sitä mukava saada nukuttuakin kunnolla edes muutama yö yli kahden vuoden valvomisen jälkeen ;-)
Naisen elimistö palautuu raskauksista noin kahdessa vuodessa "normaalitilaan" (mikä se sitten lieneekään). Palautuminen kuitenkin yksilöllistä. Itselläni riesana vain krooninen väsymys. Lapset ovat kyllä aivan ihania ja terveitä! Ja pieni ikäero on todellakin plussa, sillä heistä on jo kovasti seuraa toisilleen!
Kirjattu

tiikeri

• Matkailija
« Vastaus #3 : Joulukuu 01, 2004, 11:18:00 ap »

Täällä myös podetaan aivan järkyttävää vauvakuumetta! Meillä yksi lapsi ennestään joka nyt 10 kuukautta. Pari kuukautta olen yrittänyt saada verensokereita kohdalleen, jotta saisin hbaic:n kohdalleen, tuntuu vaan että yhden lapsen kanssa ei riitä aikaa mukamaste tähänkään v-sokereiden kohdalleen laittamiseen (mitenkä sitten raskauden aikaiseen v-sokeri seurantaan?). Olen siirtynyt tänä syksynä Lantukseen ja sen takia on verensokerit olleet aivan sekaisin. Itse olisin halunnut siirtyä takaisin Protaphaniin, jotta olisin saanut verensokerit takaisin ruotuun, mutta lääkärini ei siihen suostunut. No nyt olen päättänyt kuitenkin aloittaa verensokereiden tehotarkkailut jotta saisin niihin jotain tolkkua ja voisin sitten keväällä mahdollisesti saada luvan lapsen tekoon. On se vaan kumma miten se vauvakuume iskee vaikka viime raskauden jälkeen olin niin täynnä koko raskautta ja vannoin ettei kyllä vähään aikaan tätä. Silti tässä sitä nyt ollaan....
Kirjattu
Tiikeri

saaruska

• Matkailija
« Vastaus #4 : Joulukuu 01, 2004, 12:05:00 ip »

Meillä lapsilla ikäeroa on 11,5 kk. Molemmat ovat syntyneet sektiolla. Haava on siisti eikä ongelmia ollut! Lapset ovat nyt 9 ja 10v. Mutta enää ei vauvakuumetta ole tullut. Itse en suosittele niin nopeasti uutta vauvaa hankkimaan kuin itse tein. Nyt tekisin toisin. Työskentely synnärillä on kyllä muuten tyydyttänyt hoivaamisen kaipuuni...
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #5 : Joulukuu 01, 2004, 13:10:00 ip »

Hei tiikeri!
Meillä on sitten ihan sama tilanne, lapsi 10 kk ja verensokeritaistelu käynnissä ja toisen kuumeilu. Olis kiva vaihtaa kokemuksia!
Kirjattu

säde

• Jäsen
« Vastaus #6 : Joulukuu 01, 2004, 13:17:00 ip »

No niin, sain viimein rekisteröidyttyä tänne, eli onnistuu yksityisviestit!
Anteeksi kun kuormitin palstaa turhaan...
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59