Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: 3d nkl:lla  (Luettu 1892 kertaa)

Guest

• Vieras
3d nkl:lla
« : Syyskuu 17, 2004, 19:31:00 ip »

onko kukaan käynyt naistenklinikalla 3d-ultrassa?
itse olen menossa ja kiinnostaa saako sieltä videon mukaan,jos niin pitääkö ottaa vhs vai cd?
Kirjattu

zenonah

• Aktiivinen
Re: 3d nkl:lla
« Vastaus #1 : Syyskuu 20, 2004, 13:27:00 ip »

Onks toi 3D nyt sama juttu mitä siellä Cacciatoren vastaanotolla tehdään? Sehän ois kiva jos ne naikkarillakin tekee sitä.

Olin ystävän mukana katsomassa kummipoikaani melkein neljä vuotta sitten ja se oli kyllä järisyttävä kokemus!
Kirjattu
<i>Veni, vidi, visa - tulin, näin, shoppailin.</i>

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #2 : Syyskuu 21, 2004, 15:16:00 ip »

Mitä hyötyä 3d ultrasta on normaliin ultraan verrattuna, muuta kuin näkee sikiön 3-ulotteisena? On kuulkaas aika järisyttävää nähdä ihan "normaalistikin" sikiön liikkeet ja kuulla sydän-äänet. (Mä olenkin tavantallaaja ja pidän 3d:tä huuhaana...sorgen sisaret!)
Ei siis varsinaista vastausta alkuperäiseen kysymykseen...
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #3 : Syyskuu 21, 2004, 18:27:00 ip »

On 3d-ultrasta hyötyäkin; lääketieteellisessä mielessä, esim.  kehityshäiriöiden poissulkemisessa ja lisäinfoa todettujen sellaisten seurannassa. Plus lisäinfoa siis kaikenkaikkiaan "perinteiseen" ultraääneen verrattuna, eli siis tärkeää muissakin uä-tutkimuksissa kuin sikiötä tutkittaessa.(Toisaalta pointtina voidaan pitää sitäkin, kuten muidenkin uusien kuvantamis/tutkimusmenetelmien kanssa, että kun vielä alkumetreillä mennään, niin käyttäjien taito ei ehkä vielä ole -kuin murto-osalla- ko. saralla sitä, mitä ko. menetelmä voisi itsestään antaa irti..)

Jos taas kysytään mielipidettäni ihan "maallikkona", niin samoilla jäljillä olen MariH:n kanssa..? Onhan se uä-tutkimus monille varmaan aika jännä juttu, mutta en itsekään käsitä sitä miksi sikiö pitäisi nähdä kolmiulotteisena raskausaikana "ihan vain huvikseen". Eikös sitä lasta kolmiulotteisena nää ihan riittämiin syntymän jälkeen?!?
Plus onhan ihminen paljon "esteettisempi" ihan valmiina vastasyntyneenä kuin sikiönä, eikö?!?
Tai no, ei kai sitten ehkä kaikkien mielestä, mutta mun mielestä ainakin.

Noh, makuasia tämäkin, mutta siis on 3d-ultra iso askel eteenpäin lääketieteellisessä kuvantamisessa, ja siitä siis hyötyäkin on  
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #4 : Syyskuu 21, 2004, 18:34:00 ip »

itse olen iloinen että pääsen kyseiseen ultraan,mutta en mene huvikseni siihen vaan tutkitaan lapsi kunnolla,kun tavallisessa ultrassa ei näy sisäelimet halutulla tavalla!!!
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #5 : Syyskuu 21, 2004, 18:57:00 ip »

Niin juu, unohdin mainita äsken sen pointin, että en tarkoittanut äskeisellä "ihan vain huvikseen"-kommentillani nimenomaan sinua, Satu, vaan kun itse aika usein törmään duunissa 3d:n (ihan-vaan-huvikseen-)kyselijöihin, niin siltä pohjalta olen lähinnä ihmetellyt... varsinkin kun ihmiset olisivat valmiita maksamaan maltaita ihan vaan siitä "näkymästä"!

Mutta siis hyvä on juu se, että tutkitaan kunnolla. Ja eihän NLK:llakaan 3d:tä rutiinisti tehdä. Tai ei ainakaan itselleni ole tehty, ja ravaan siellä tämän tästä, tänään viimeksi, ja taas 2 vkon päästä painoarvioon..
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #6 : Syyskuu 21, 2004, 19:48:00 ip »

joo en loukkaantunut ja ymmärsin kyllä mitä tarkoitit:)
kiinnostaa vaan se video juttu,kun en oo tietoinen.19+3 menossa ja neljäs lapsi.saas nähdä kuinka pitkälle tämä raskaus pääsee,kun edelliset on tulleet etuajassa,toivotaan parasta.
Kirjattu

Linkkejä