Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: sisältää valitusta  (Luettu 8042 kertaa)

**DONOTDELETE**

• Vieras
Re: sisältää valitusta
« Vastaus #30 : Joulukuu 13, 2004, 21:58:00 ip »

Minua rupesi pelottamaan alkuperäisen kirjoittajan ilmaukset kuinka matalista sokereista kärsivän lapsen kitinä ärsyttää...Tuossa saattaa olla vaarana, jopa perheväkivalta, jos äiti on noin väsynyt että kokee matalia sokereitaan valittavan lapsen avunpyynnöt ärsyttävinä, kun todellisuudessa tilanne on lapselle vaarallinen! Toivon Pauliina sydämeni pohjasta, että saat apua jaksamiseen ja perheenne asiat kuntoon!
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #31 : Joulukuu 13, 2004, 22:31:00 ip »

Silloin,kun lapseni valittaa huonoa oloaan,heräävät äidinvaistoni äärimmilleen. Juuri silloin lapseni tarvitsee minua eniten,enkä todellakaan tule siitä vihaiseksi.
Diabetes on vakava sairaus ja lapsen "vingunta "( kauhea sana) on merkki siitä,etteivät hänen asiansa ole kunnossa sillä hetkellä.
Miksen äitinä reagoisi tuollaiseen välittömästi?
Minua väsyttävät elämässä enemmän muut asiat kuin lapseni.On meilläkin rakennettu taloa ja olen kantanut miehen työn vuoksi useita vuosia lasten hoitovastuun yksin. Ei auta valittaa,sillä itse olen tähän suostunut.
Toisia tällaiset kirjoitukset voivat todellakin loukata,toisia taas helpottaa.
Olisin kauhuissani,jos oma lapseni lukisi täältä,kuinka väsynyt olen hänen hoitamiseensa.
Kirjattu

Misty

• Vieras
« Vastaus #32 : Joulukuu 13, 2004, 22:52:00 ip »

Pauliina, oletko miettinyt mikä voisi olla sinun ratkaisusi tilanteeseen? Tarvitsisitko lastenhoitoapua, haluaisitko itse keskustella jonkun kanssa vai auttaisiko jos vaikka lähtisitte miehesi kanssa viikonlopuksi kahdestaan reissuun? (Nämä kaikki siis ovat suoraan lonkalta heittoja) Hae aktiivisesti apua, samassa tilanteessa on muitakin ihmisiä! Väsyneenä ei auta, jos toiset sanovat, että voi voi on sitä pahemmastakin selvitty. Varmasti joku onkin, mutta se ei auta ko.henkilöä juuri hänen ongelmissaan. Yritä jaksaa etsiä apua tilanteeseesi. Kunnallisella puolella se voi tuntua turhauttavalta, mutta esimerkiksi olen kuullut että seurakunnasta tai yksityisistä järjestöistä apua voi saada aika nopeasti.
Kirjattu

reeta

• Vieras
« Vastaus #33 : Joulukuu 13, 2004, 22:58:00 ip »

Tänään olen äitini kanssa puhunut mun vinkumisestani. Ja kyllä minä ymmärrän, että pidätte ja jotain muutakin vain murrosikäisinä. Mulla se nyt alkaa kyllä jo olla ohi. Mutta silti tämmöinen kirjotus saa miettii, että mitä sitä ja miten on oikeus kertoa äidille, että nyt on kyllä paha olo. Sokerit menee missä sattuu ja vielä pitäsi jaksaa miettiä toisten tunteita. No ei tarvi onneksi, ainakin vielä mua jaksetaan kuunnella. Hyvä, kun saa tällaiset kirjotukset miettiin toistenkin jaksamista. Se vaan pitäisi tajuta, että ei sitä ole oma itsensä, kun vinkuu.Ja onko sitten terveellä juuri samaan aikaan oikeus olla ärtyinen?
Kirjattu

Misty

• Vieras
« Vastaus #34 : Joulukuu 13, 2004, 23:02:00 ip »

Reetta sinulla on oikeus vinkua niin paljon kun sielu sietää    Jos aikuinen ei jaksa se on aikuisen tehtävä ja velvollisuus hakea apua. Lapsi on lapsi (tai nuori) ja aikuinen on aikuinen.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #35 : Joulukuu 14, 2004, 11:45:00 ap »

Se että lapsen kitinä ärsyttää, on mielestäni merkki siitä, että vahhempi on jo totaalisen väsynyt ja tarvitsee apua. Kannattaisi olla todellakin yhteydessä diabeteshoitajaan ja pyytää apua. Ainakin minulle tarjottiin tyttöni sairastumisen yhteydessä psykiatrista apua. Uskoisi, että sitä saisi myöhemminkin. Myös paikkakuntasi neuvolasta kannattaa pyytää apua, että saisi jostakin lähteä purkamaan tilannetta. Kunta olisi kyllä velvollinen antamaan kodinhoitoapua tarvittaessa. Joskus saattaa auttaa kun tosissaan suuttuu kunnassa tai sanoo, että ei ole voimia, ei jaksa enää. Meillä toimii kunnassa myös perheneuvoja, jolta olen saanut keskusteluapua ja hän on selvittänyt puolestani haluamiani asioita. Voisit kysyä myös onko teillä kunnassanne sellaista.
Ihmisiä on erilaisia, elämäntilanteita erilaisia. Joskus vain väsyy totaalisesti. Itsellä ei ole kokemusta omalla kohdalla, mutta vierestä olen seurannut, silloin ärsyttää kaikki, eikä välttämättä itsellä ole mahdollisuuksia ongelman purkamiseen. Apua pitäisi jostain hakea ja saada, että jaksaisi eteenpäin.
Hyvää talven jatkoa kaikille tasapuolisesti.
Nautitaan aurinkoisista, kirpeistä pakkaspäivistä, huurteisista puiden oksista, kenkien alla narskuvasta lumesta...
Elämä on parasta lääkettä!
Kirjattu

LauraKin

• Vieras
« Vastaus #36 : Joulukuu 14, 2004, 13:06:00 ip »

HYVÄ PAULIINA!!
Minun mielestäni teit juuri niinkuin pitääkin.
Ärsyynnyit lapseesi koska olit väsynyt ja purit ärtymyksen tänne palstalle, etkä lapseesi.
Ja tämä on juuri oikea paikka purkaa niitä tunteita.
Täällä voit rauhassa huutaa, valittaa ja riehua ilman että se vahingoittaa ketään, tai pahoittaa kenenkään mieltä.
Kaikilla ihmisillä on tunteet ja välillä vaan kihahtaa, ilman syytäkin. Silloin on hyvä olla olemassa palsta jolla voi keskustella ja purkaa tunteitaan ja sanoa suutuksissaan nekin asiat joita ei halua lapselleen sanoa.
Ja uskon että varmasti päälaki kiehuen kirjoitit tänne siinä suuttuneessa mielentilassa ja sait tunteesi purettua.
Todellakin huomattavasti parempi vaihtoehto kuin että olisit suutuksissasi sanonut lapsellesi ne asiat. Todennäköisesti jälkeenpäin olisi harmittanut.

Rekisteröimättömän nimimerkin takana mielipiteittän jakelevalle >hyi hitto< nimimerkille sanoisin että olet MINUN MIELESTÄNI ÄÄLIÖ.
Ja muistakaa että tämä kirjoitus on minun MIELIPITEENI asiasta.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #37 : Joulukuu 14, 2004, 13:15:00 ip »

Pitääkö diabeetikko-lapsen vanhempien olla yli-ihmisiä, jotka eivät koskaan väsy? "Terveiden lasten" vanhemmilla on oikeus kielteisiin tunteisiin, mutta meillä ei. Hymyssä suin vaan päivästä toiseen. Vierestä on helppo tuomita, varsinkin jos ei tiedä asiasta mitään.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #38 : Joulukuu 14, 2004, 14:23:00 ip »

Ei pidä vanhempien olla hiljaa mutta nyt todella kirjoitatte väärällä palstalla ongelmistanne. Tämä on diabetes ja sen hoito lapsella. Ei äitien vinkuminen, kun eivät jaksa hoitaa. Todella nyt vinkuvat äiti syyllistävät muita lapsia ja nuoria. Kuinkahan moni muu lapsi, Reettan ja hyi hiton lisäksi on lukenut vinkumisenne. Ja nyt syyllistävät itseään ja yrittävät olla kotona niin, että eivät vinku äideilleen.
Varsikin nyt, kun hyi hitto-ääliöksi haukuttiin, niin on todella loistavaa näyttöä lapsillemme, että mitä me äidit olemme. Minä ainakin lastani kiellän käymässä enää tällä palstalla, että hän ei ainakaan saa syyllisyyttä, siitä, että minulle vinkuu, kun on paha olla.

Siis, äidit jotka ette sairasta itse diabetesta, menkää vinkumaan mielentervyssivuille. Kirjoitellaan täällä diabeteksen hoidosta ja lasten jaksamisesta sen kanssa. Ei äitien jaksamisesta.
Kirjattu

paulina

• Vieras
« Vastaus #39 : Joulukuu 14, 2004, 15:11:00 ip »

Ehkäpä avautumispaikka oli väärä ja myöskin sanavalinnat vääriä, yritin vaan saada oman ärtymyksen purkautumaan että taas voisin kohdata lapseni häntä tukevalla tavalla. Olen edelleen pahoillani että joitakin loukkasin. Enkä todellakaan jätä lastani hoitamatta tai hänen sanomisiaan huomiotta. Kunhan koitin nollata päätä.
Niin ja on tuolla muilla osastoilla puhuttu hoitoväsymyksetä ym...
ANTEEKSIpyyntö niille joita loukkasin!
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #40 : Joulukuu 14, 2004, 15:40:00 ip »

Pauliina: olet mielestäni tehnyt aivan oikein kirjoittaessasi rehellisesti tänne, mitä tunsit. Halusin itsekin kirjoittaa tänne kriisissäni hätäviestin, mutta en uskaltanut, koska pelkäsin juuri tuollaisia tyypillisiä "olet itse terve - mitä siinä valitat" -kommentteja. Olit itse asiassa aika rohkea, kun avasit tämän keskustelun.
Kyllä voimat ovat vähissä joskus lapsilla itsellään ja vanhemmillakin. Siksi on hyvä, että tämä palsta on olemassa.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #41 : Joulukuu 14, 2004, 15:52:00 ip »

Hyvä, että on olemassa, mutta mietitään nyt sentään keitä varten tämä on. Enkä nyt tarkoita Pauliinaa syytellä. Enkä ole siksi rekisteröitynyt, että olen vaan lukija jolla on kolme d-lasta. Tiedän ainakin mitä on olla väsynyt.
Tämä palsta on hyvä, kun saa paljon tietoa ja on hienoa, että täällä myös nuoret kirjoittelevat sairaudestaan. Minun lapseni ovat niin ujoja, että eivät paljon muualle kirjoittele ongelmistaan kuin tänne.

Itse esim. kirjoitan kaikista ongelmista www. tukinet.fi sieltä olen saanut oman tukihenkilön jolle voin kirjoitella ihan kaikista oloistani. Ilman, että syyllistän lapsiani.
Kirjattu

LauraKin

• Vieras
« Vastaus #42 : Joulukuu 14, 2004, 16:00:00 ip »

Nimimerkit >ehdotus< ja >hyi hitto< vaikuttavat saman henkilön kirjoittamilta teksteiltä.

Olkaa/ole ystävällinen ja rekisteröidy tai rekisteröitykää ensin ja tulkaa vasta sitten valittamaan mitä tällä palstalla saa/ei saa kirjoittaa.

Samat ihmiset ovat täällä kirjoittaneet omasta ja lapsensa hoidosta ja hoitoväsymyksestä jo ajat.
Kukaan ei ole koskaan tullut valittamaan että "menkää pois tältä palstalta vinkumasta".
Pauliina ei saa eikä hänen tarvitse tuntea syyllisyyttä avatessaan täysin asiallisen keskustelunsa.

Palstan toimintaa valvoo diabetesliiton tiedotus ja on sen asia muokata tai poistaa asiattomat tai AIHEESEEN LIITTYMÄTTÖMÄT viestit.
Niin ollaan asiattomien viestien kohdalla toimittu aina.
Käyttäjien -eikä erityisesti rekisteröimättomien nimimerkkien takana kirjoittavien- ei kuulu eikä tarvitse valvoa sitä mitkä viestit näille palstoille kuuluvat tai eivät kuulu.
Jos jotakuta todella nyppii muiden kirjoittelu, on aina mahdollista ottaa yhteyttä diabetesliiton tiedotukseen ja ilmoittaa mielestään asiattomasta tai aiheeseen kuulumattomasta viestistä.
Vaihtoehtoisesti voi myös olla lukematta palstaa.

Tsemppiä Pauliinalle ja kaikille muille.
Toivon että jatkossakin kaikki uskaltavat tunteitaan täällä purkaa.
Hoitoväsymyksestä saa ja pitää puhua ja mistäs sitä vertaistukea paremmin saisi kuin täältä.

T:Laku
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #43 : Joulukuu 14, 2004, 16:06:00 ip »

Nimimerkit >ehdotus< ja >hyi hitto< vaikuttavat saman henkilön kirjoittamilta teksteiltä.

Vai niin, no näkemiin sitten. Sinähän se täällä sitten määräätkin. Pidä palstasi.
Kirjattu

Joonan¹ äiti

• Vieras
« Vastaus #44 : Joulukuu 14, 2004, 16:07:00 ip »

Hyvä Laku !
Olen täysin samaa meiltä kanssasi.
Tsemppiä kaikille hoitoväsähtäneille, niin D1lle kun läheisiään hoitaville.
Kirjattu

Linkkejä