Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: kuinka usein tulla SHOKKI?  (Luettu 2524 kertaa)

**DONOTDELETE**

• Vieras
Re: kuinka usein tulla SHOKKI?
« Vastaus #15 : Lokakuu 07, 2004, 14:53:00 ip »

Hei meille apteekissa neuvottiin säilyttämään glucageeniä näin:
Jos glucageen on jääkaapissa sen voi ottaa huoneenlämpöön ja säilyttää sitten huoneenlämmössä.
Mutta jos glucageen on huoneenlämpöön jätetty sitä ei voi enää säilyttää jääkaapissa sen jälkeen.
Elikkäs huoneenlämmöstä ei enää jääkaappiin mutta jääkaapista voi ottaa säilytykseen huoneenlämpöön!
Kirjattu

Vera

• Matkailija
« Vastaus #16 : Lokakuu 07, 2004, 22:20:00 ip »

Mulle taas neuvottiin apteekissa että sen voi ottaa noin vuorokauden ajaksi huoneenlämpöön, mutta sitten se tulisi laittaa takaisin. Eli että se saa olla jonkun aikaa huoneenlämmössä mutta ei liian kauaa. Esim matkalle mentäessä se säilyy kyllä lennon tms. ajan, täytyyhän sen säilyä, mutta perillä kohteessa se tulisi laittaa takaisin jääkaappiin. Ja kestää se sitten vielä saman lailla sen takastulomatkankin. Näin siis mulle sanottiin ja toivottavasti pitää paikkansa koska sama piikki mulla on vieläkin ja jääkaapissa reissaamisen jälkeen..kääk.
Kirjattu

Vera

• Matkailija
« Vastaus #17 : Lokakuu 07, 2004, 22:22:00 ip »

Tosin insuliinin säilyvyyttä ei taas voi pidentää laittamalla avattuna jääkaappiin. En sitten tiiä.. mut kyllähän rokotuksiakin voi ottaa huoneenlämpöön kunhan ei pidä niitä liian kauaa lämpimässä, ja laittaa sitten takasin jääkaappiin.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #18 : Lokakuu 07, 2004, 23:08:00 ip »

Meitä on neuvottu pitämään Glucagen huoneenlämmössä. Pakkauksessakin sanotaan, että näin voi tehdä, kestää 18kk. Onko Glucageniä erilaisissa muodoissa? Näin olen käsittänyt ja säilytystapakin rippuu sitten siitä.
Kirjattu

Nikon äiti

• Matkailija
« Vastaus #19 : Lokakuu 11, 2004, 11:09:00 ap »

Glucagenin säilytyksestä huomasimme juuri sopivasti tuossa viikonloppuna pojan pakatessa kamojaan partioretkelle - olemme säilyttäneet sitä vaihtelevasti jääkaapissa ja huoneenlämmössä, viimeksi se on ollut koulurepussa mukana muutamia viikkoja. Nyt huomasimmekin, että jauhe oli yhtenä paakkuna, eli nähtävästi säilytys ei ollut kovinkaan oikea    En sitten tiedä miten aine olisi toiminut vai olisiko toiminut ollenkaan. Aikaisemmin emme ole tällaista kylläkään huomanneet.
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59