Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418471 viestiä  •  20021 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Marianne, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Missä vaiheessa työelämään  (Luettu 1014 kertaa)

Lilja

• Aktiivinen
Missä vaiheessa työelämään
« : Elokuu 18, 2004, 15:10:00 ip »

Lapseni sairastui pari viikkoa sitten diabetekseen. Töihin olisi palattava  ja pikku koululaisella olisi yksinäisiä iltapäivätunteja kotona, yleensä 2-3 tuntia. Hirvittää vielä ajatus töihin menosta, kun kaikki on uutta ja sokeriarvot heittelee toisina päivinä.
Kertokaa, kiitos, kokemuksianne.
Kirjattu
"Löydän tien tai teen sen itse"

minttumaria

• Vieras
Re: Missä vaiheessa työelämään
« Vastaus #1 : Elokuu 18, 2004, 16:15:00 ip »

Minä jäin työelämästä pois lapsen sairastuttua 2,5 vuodeksi. Palasin työelämään reilut puoli vuotta.Jälkikäteen ajateltuna tuntuu nyt, että onneksi pystyin jäämään kotiin sairauden todettua. Kyllä vanhemmat ovat lastensa parhaita hoitajia varsinkin näissä D- asioissa, alku on ainakin niin hankalaa ja kaikki asiat vaikuttaa kaikkeen. Tiedän, että kaikilla ei ole mahdollisuutta jäädä kotiin, mutta jos voit, niin jää ihmeessä ! Tosin minun lapseni oli alle 2- vuotias,kun sairastui.

Nyt lapsellani on hyvä perhepäivähoitaja( sairaanhoitaja koulutukseltaan), voin turvallisin mielin olla töissä.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 18, 2004, 17:33:00 ip »

Kun 2 vuotias poikani sairastui olin pois töistä 1.5 kuukautta ja sitten poika meni tutulle perhepäivähoitajalle, jolle opetettiin kaikki sairaudesta ja nyt ollaan jo opeteltu pistäminenkin, joka kynällä on tosi helppoa.
Tämän ikäisen ei tietysti tarvitse koskaan olla yksin, joten tavallaan  tilanteenne on vaikeampi vaikka jotenkin tietysti myös helpompi. Itse en alle 8 vuotiasta tervettäkään lasta yksin tuntikausiksi jättäisi. Jos lapsesi on mahdollista mennä johonkin iltapäiväkerhoon , joita ainakin täällä meillä pienille koululaisille on se olisi varmasti turvallisempaa. Tietysti kaikki riippuu myös siitä miten kehittynyt lapsi muuten on miten häneen voi luottaa.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #3 : Elokuu 19, 2004, 23:23:00 ip »

Minä olin pois töistä 3 viikkoa, mutta äitini oli sitten sen jälkeen vielä muutaman kuukauden iltapäivät poikani seurana.
Sitten poikamme ilmoitti että kyllä hän jo haluaa yrittää pärjätä itse ja siitä asti on ollut itsenäisesti koulun jälkeen.
Toki soittelee ja kysyy neuvoa välillä .
Kirjattu

Linkkejä